Auriculotherapie

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Auriculotherapie

Berichtdoor afina » za jun 21, 2014 4:44 pm

Ook namens mij bedankt Tinus...

Eerlijk gezegd stoorde ik me ook best wel aan sommige reacties :?
Ik kan me best voorstellen dat ze soms/vaak voort komen uit "niet lekker in je vel zitten" maar dat neemt niet weg dat het behoorlijk kwetsend kan overkomen...en dat lijkt me niet de bedoeling van een forum.
Laat iedereen idd proberen wat hij/zij wil en kijken of ze er baat bij hebben...het kost alleen diegene geld en of tijd dus waarom al de negatieve reacties.

Ik voelde mij op een gegeven moment niet meer vrij genoeg om over mijn "kwakzalverij product" te schrijven...hoewel ik er écht veel baat bij heb!

Dat zou ik iedereen gunnen, maar als er gereageerd wordt alsof je alleen maar probeert om mensen geld af te troggelen voelt dat niet fijn :( zelfs al weet je dat dit niet zo is...
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Henk » za jun 21, 2014 5:27 pm

tinus schreef:Als een forumlid in pijn en wanhoop vraagt naar ervaringen met een bepaalde therapie, dan wordt die therapie geregeld met de grond gelijk gemaakt door sommige medeforumleden, en soms zelfs hun familie erbij! Zie Henk op http://www.reumaforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=5152.

Ik vind dat heel kwalijk. Iedereen moet zelf weten wat hij wil uitproberen en waar hij verlichting wil zoeken. Het is niet aan ons om daar een oordeel over te geven.
Dat wordt ook helemaal niet gevraagd! Er wordt alleen gevraagd of iemand er ervaring mee heeft.

Wat schreef ik helemaal:
"En wanneer ze iets anders had gemeld... had hij ook daarbij de helpende hand (of zou het de vragende hand zijn) toegestoken.
En het werkt... bij eenieder die erin gelooft."
Kwakzalverij... en nog erger vind ik dan de domoren (sorry, maar het is niet anders) die er 'baat het niet dan schaadt het niet' aan koppelen, die niet kunnen/willen inzien dat zelfs een korte periode van uitstel bij sommige aandoeningen dodelijke gevolgen kan hebben.
En:
Henk schreef:Ik stop nu echt met reageren op dit soort onzin! :evil:

Tinus schreef: :cry: Dóe dat dan ook eindelijk eens man! Dat heb je al zo vaak gezegd :cry:

Ik doe m'n best, maar op m'n handen zitten is pijnlijk.
Terugkijkend: Het is dom om energie te verspillen aan dit soort berichten... en nu doe ik het weer.
Op jou zal ik in ieder geval niet meer reageren, Tinus. Die belofte nakomen zal geen moeite kosten.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor marielle261175 » za jun 21, 2014 9:16 pm

Mag ik vragen welke alternatieve therapie jij volgt Afina?
Groetjes marielle
marielle261175

Berichtdoor Snow » za jun 21, 2014 11:48 pm

Tinus, wat een enorm schofterige reactie. Henk zal altijd netjes blijven, speelt niet op de man. Jij probeert iemand totaal af te branden. Jemig, ga je schamen.

Vraag je naar reacties op een alternatieve therapie, zal je verschillende reacties krijgen. Waaronder de dit is kwakzalverij reactie. Waaronder mensen die lyrisch zijn over een alternatieve behandeling. Je zoekt toch informatie?
Wees reëel Henk zijn reactie is net zo waardevol als iemand die positief staat tegenover het alternatieve.
Snow
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor tinus » zo jun 22, 2014 9:08 am

Snow schreef:Henk zal altijd netjes blijven, speelt niet op de man.

Snow, je hebt denk ik niet goed gelezen. Die cursieve gedeeltes zijn van Henk!
HIJ betitelt zijn mede-forumleden als domoren en zwakbegaafd enz.
Hij speelt niet alleen op de man, maar ook nog eens op de familie!
Hoezo blijft hij dan altijd netjes? Ik ageer juist tegen ZIJN onbeschoftheid en rabiate reacties.
Ik heb een aantal uitspraken van hemzelf op een rijtje gezet, omdat hij deed alsof hij niet begreep waar ik het over had.
Als je die zo onder elkaar ziet, dan is dat inderdaad schokkend, maar het zijn zijn eigen woorden hoor!

Laat hem maar een ander draadjestarten over de zin/onzin van alternatieve therapie, maar maak niet steeds mensen belachelijk die oprecht vragen naar ervaringen.

Dit forum is er juist voor dat reumalijders aan lotgenoten kunnen vragen naar hun ervaringen. OOK op alternatief gebied!
Want de reguliere geneeskunde is nu eenmaal niet zaligmakend. Dus als je genoeg pijn en ongemak hebt, dan wil je wel eens wat verder kijken, nietwaar?
En als niet: ook goed, maar maak mensen die wél verder kijken niet belachelijk alsjeblieft.

Dank je wel.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis