bioresonatie

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

bioresonatie

Berichtdoor jeaninep » vr jun 13, 2014 3:53 pm

Hallo,

Heeft iemand ervaring met bioresonatie?
Volgens fam. zou dit goed werken bij ra.
Ik ben zelf niet z'n persoon die gelijk voor alternatieve genezing valt.
Dus heeft iemand hier ervaring mee .

grtjes
jeaninep
Lid

Reumavorm: artritis

Re: bioresonatie

Berichtdoor Henk » za jun 14, 2014 4:09 am

Persoonlijke ervaring? Dat niet, maar wanneer een familielid (of kennis) van mij me bioresona(n)tie zou adviseren, dan zou ik hem/haar vriendelijk doch dringend verzoeken mij verder NOOIT meer lastig te vallen... en hem/haar daarna ook van mijn/onze adressenlijst verwijderen.
In discussie gaan met kwakzalvers en luchtfietsers doe ik steeds minder... zonde van m'n tijd/energie.
Vroeger zou ik me minder soepel opstellen... :twisted:
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Senna11 » zo jun 15, 2014 10:37 am

Hallo Jeaninep,
Ik ken het niet maar heb wel ervaring met alternatieve genezing. Ik zou het gewoon proberen. Baat het niet schaadt het niet, ook al heeft het een placebo effect, als het voor jou werkt, werkt het. Ga er geen bakken met geld aan uitgeven, dan streeft het het doel weer voorbij, weeg af wat je wilt bereiken. Ik weet wel dat door het 'rechtzetten' cq in balans brengen van je energiebanen je je beter kunt voelen. Ik snap waarom Henk zo reageert, er zijn teveel van dergelijke methodes, maar ik vind wel dat je iedereen het moet laten proberen. Hou wel in gedachten dat het nimmer genezing zal geven, puur en alleen verlichting in het dagelijks leven.
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo jun 15, 2014 11:05 am

Ik kreeg gisteren het advies me te verdiepen in het verhaal van The Iceman.
http://www.innerfire.nl/
Sja.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor tinus » zo jun 15, 2014 4:35 pm

Ja, die Iceman, dat las ik ook! Is wel heel intrigerend.

Toch worden er al eeuwen 'geestkrachtige' technieken gebruikt om lichaam en geest te beïnvloeden, bijvoorbeeld mediteren.
Maar het kost allemaal wel veel tijd en vooral zelfdiscipline, en helaas heb ik dat niet. Het blijft bij goede voornemens ... :(
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Henk » ma jun 16, 2014 3:27 am

Senna11 schreef:Ik ken het niet maar heb wel ervaring met alternatieve genezing. Ik zou het gewoon proberen. Baat het niet schaadt het niet, ook al heeft het een placebo effect, als het voor jou werkt, werkt het. Ga er geen bakken met geld aan uitgeven, dan streeft het het doel weer voorbij, weeg af wat je wilt bereiken. Ik weet wel dat door het 'rechtzetten' cq in balans brengen van je energiebanen je je beter kunt voelen. Ik snap waarom Henk zo reageert, er zijn teveel van dergelijke methodes, maar ik vind wel dat je iedereen het moet laten proberen. Hou wel in gedachten dat het nimmer genezing zal geven, puur en alleen verlichting in het dagelijks leven.

Mooi, dat je snapt waarom ik zo reageer :roll: ... maar ik heb moeite met Baat het niet schaadt het niet.
Bij serieuze aandoeningen kan zelfs korte tijd uitstellen - omdat je zonodig iets alternatiefs wilde proberen - betekenen, dat je niet meer succesvol behandeld kan worden door mensen die ervoor doorgeleerd hebben.
Bij alternatieve "geneeskunde" gok je niet alleen met geld...
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Berichtdoor marielle261175 » ma jun 16, 2014 9:46 pm

Hoi

Deze behandeling ken ik niet, maar ik sta zelf ook open voor alternatieve behandeling. Ik heb ook de gedachte "baat het niet....". Ik ben 3 jar geleden via iemand uit mijn omgeving naar een osteopaat "gestuurd". En ik voel me er prima bij (en als dat placebo is, dan heb ik het er graag voor over) Je kan een alternatieve behandeling volgens mij prima naast de reguliere behandeling volgen. Het kan elkaar misschien ondersteunen, waardoor je hopelijk minder snel meer medicatie moet gebruiken.
Een goede alternatief genezer kent zijn mogelijkheden en erkent zijn beperkingen, tenminste dat is de ervaring die ik heb.

Groetjes en succes met je keuze, wat je ook kiest, hopelijk ga je je er beter door voelen
Marielle
marielle261175

Berichtdoor bebie » di jun 17, 2014 8:12 am

hoi kan je het niet lenen dan kan je kijken of het werkt bij jou ik heb helaas weinig tot geen effect op alternatieve zorg
Laatst bijgewerkt door bebie op di jun 17, 2014 11:41 am, in totaal 1 keer bewerkt.
bebie
Lid

Reumavorm: sclerodermie,fribo,

Berichtdoor marijkezeebregts » di jun 17, 2014 9:28 am

Senna11 schreef:Hallo Jeaninep,
Ik ken het niet maar heb wel ervaring met alternatieve genezing. Ik zou het gewoon proberen. Baat het niet schaadt het niet, ook al heeft het een placebo effect, als het voor jou werkt, werkt het. Ga er geen bakken met geld aan uitgeven, dan streeft het het doel weer voorbij, weeg af wat je wilt bereiken. Ik weet wel dat door het 'rechtzetten' cq in balans brengen van je energiebanen je je beter kunt voelen. Ik snap waarom Henk zo reageert, er zijn teveel van dergelijke methodes, maar ik vind wel dat je iedereen het moet laten proberen. Hou wel in gedachten dat het nimmer genezing zal geven, puur en alleen verlichting in het dagelijks leven.

Baat het niet, het schaadt je portemonnee!! Kost geld, wordtnietvergoed. Kwakzalverij.
Marijke. Skeptisch en anti kwakzalverij. Altijd.
marijkezeebregts
Lid

Berichtdoor tinus » di jun 17, 2014 2:11 pm

jeaninep schreef:
Heeft iemand ervaring met bioresonatie?
[...]
Dus heeft iemand hier ervaring mee .

Nee dus, of men durft het niet meer op te schrijven na alle negatieve reacties :roll:

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Er is al wel meer over gepraat op dit forum.
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Berichtdoor Taartje » di jun 17, 2014 5:39 pm

Ik heb het (niet reuma gerelateerd) ooit gedaan, maar het was super wazig hoor.. er kwamen 'problemen' uit die geen problemen waren. Mijn lijf gaf aan uitgedroogd te zijn (terwijl ik mijn leven lang al tussen de 2 en 3 liter per dag drink en niet overmatig plast, gewoon een normale vochthuishouding heb).. Daarna werd ik opnieuw 'ingesteld' .. daar voel je niks van.. en vervolgens zou je je een ander mens moeten voelen.. en dat moet een paar keer herhaald worden. Een pot multivitaminen zou ik moeten kopen, want die van de kruidvat (ik slikte centrum) waren niet goed genoeg.. eenmalig.. maar de klachten waar ik toen voor kwam zijn er niet mee weg gegaan,..
Taartje
Lid

Reumavorm: sarcoïdose

Berichtdoor tinus » za jun 21, 2014 11:48 am

Henk schreef:Persoonlijke ervaring? Dat niet, maar wanneer een familielid (of kennis) van mij me bioresona(n)tie zou adviseren, dan zou ik hem/haar vriendelijk doch dringend verzoeken mij verder NOOIT meer lastig te vallen... en hem/haar daarna ook van mijn/onze adressenlijst verwijderen.
In discussie gaan met kwakzalvers en luchtfietsers doe ik steeds minder... zonde van m'n tijd/energie.
Vroeger zou ik me minder soepel opstellen... :twisted:

Henk, er wordt van jou helemaal geen opstelling gevraagd.
Ze vraagt naar ervaringen.

Ik vind je reactie buitengewoon kwetsend en totaal overbodig.

Ik krijg langzamerhand het idee dat jij 's nachts je chagrijn hier komt afreageren. Kun je dat niet op een ander forum doen? Er zijn genoeg fora waar je naar hartelust kunt mopperen en afkraken. Dus doe dat alsjeblieft niet meer op dit forum, waar men veel ellende moet verduren en vaak wanhopig op zoek is naar verlichting van pijn en klachten.

Dank je wel.
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Keer terug naar Reumatoide artritis