Ervaring met artsen polikliniek Tilburg?

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Ervaring met artsen polikliniek Tilburg?

Berichtdoor jantje » wo aug 06, 2014 4:40 pm

Hallo

Een vraag aan jullie. Ik ben hier onder behandeling echter niet blij met mijn huidige arts. Ik zoek een arts die het prima vind dat je meedenkt een beslist over je medicatie gebruik en je ervaringen serieus neemt. Wie heeft hier goede ervaringen in dit opzicht met een arts?

Alvast heel erg bedankt,
jantje
Lid

Reumavorm: RA

Re: Ervaring met artsen polikliniek Tilburg?

Berichtdoor puntje » di aug 19, 2014 8:22 pm

Ik ben super te vrede over mijn reumatoloog (ik kom in het TweeSteden). Tevens ook een goed contact met mijn reuma-consulente. Dus dat is ook super fijn.

Ik vind deze afdeling TOP. En is er wat mis met mijn gewrichten, dan helpen ze mij vlug. Beter kan ik mij niet wensen. Alles is oké, goed en netjes geregeld.

Jammer, dat je dit online schrijft. Meestal is een dialoog met de arts veel beter, dan een ziekenhuis, poli of arts hier af te kraken. Ik weet natuurlijk niet bij wie je onder behandeling bent en hoef ik ook niet te weten. Artsen hebben een behandelplan en moeten zich ook aan regels houden van de zorgverzekering. Eerst moet men dit medicijn proberen, dan het andere. Is allemaal vastgelegd door de zorgverzekeraars en ziekenhuizen. Kan een arts niks aan veranderen. Ze moeten zich ook aan de regels houden. En heb je veel geld en kan jezelf de medicijnen betalen, dan zullen ze oké zeggen. Maar een spuit enbrel, die ik krijg kost al gauw 250 euro per stuk. En tja, ik kan het ook niet zelf betalen, dus ik heb ook een tijdje moeten wachten, totdat ik enbrel kreeg.

Reuma is een rot ziekte. Niet elk medicijn werkt gelijk en bij sommige mensen slaan geen medicijnen aan. Daar kan men de reumatoloog niet de schuld van geven. Ook van allergie voor een bepaald medicijn kan men een reumatoloog niet de schuld geven. Het zijn op een of andere manier allemaal zusjes en broertjes van elkaar de medicijnen met veel dezelfde ingrediënten.

Als ik te veel met mijn polsen heb gedaan. Daarin zit artrose, ga ik ook niet mijn ouders of iemand in het ziekenhuis de schuld geven. Dan heb ik gewoon te veel gedaan of is de reuma meer aanwezig.

Dus ik zeg dialoog is altijd beter, dan het online te zetten. En als je iets online zet, moet je ook het lef hebben om je eigen naam onder het bericht te zetten. Dat is mijn mening.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Keer terug naar Reumatoide artritis