Helpt een dieet?

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Helpt een dieet?

Berichtdoor Hermione » za aug 30, 2014 12:01 pm

Mijn longarts is ook heel stellig over diëten, hij vindt dat je gezond moet eten volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. En als je prednison gebruikt, met aanvullende botbeschermingsmedicatie (zoals bijv. jouw calci chew of mijn alendroninezuur) een extra melkproduct.

Ik duim dat de medicijnen je gaan helpen!!
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Lalage » za aug 30, 2014 1:50 pm

Het Voedingscentrum geeft nogal achterhaalde adviezen, omdat ze willen aansluiten bij wat de meeste mensen eten. En dat is dus niet het ideale dieet.
Ik gebruik zelf liefst helemaal geen zuivel en heb de indruk dat het meteen in zere voeten resulteert als ik een keer wel eet, dus ik eet geen slagroomtaart meer.
Ik neem wel calciumtabletten, voor de zekerheid, maar denk dat ik wel genoeg kalk binnenkrijg uit andere bronnen. Je kunt er eventueel meer over lezen op http://melkjekanzonder.nl/
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor marijkezeebregts » za aug 30, 2014 4:21 pm

citaat: "Het Voedingscentrum geeft nogal achterhaalde adviezen, omdat ze willen aansluiten bij wat de meeste mensen eten. En dat is dus niet het ideale dieet.
Ik gebruik zelf liefst helemaal geen zuivel en heb de indruk dat het meteen in zere voeten resulteert als ik een keer wel eet, dus ik eet geen slagroomtaart meer.
Ik neem wel calciumtabletten, voor de zekerheid, maar denk dat ik wel genoeg kalk binnenkrijg uit andere bronnen. Je kunt er eventueel meer over lezen op http://melkjekanzonder.nl/
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis" einde citaat

haha Lalage, noem jij slagroomtaart zuivel? ik niet hoor. ik denk dan eerder aan kwark en yoghurt. gezond en lekker. allee kwark niet dan maar yoghurt zeker wel. overigens is de kalk in de kauwtabletten uit zuivel gewonnen ( melkzure kalk) dus je eet wel zuivel. gelukkig maar.
Marijke. Skeptisch en anti kwakzalverij. Altijd.
marijkezeebregts
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Lalage » za aug 30, 2014 11:40 pm

Marijke, voor medicijnen maak ik een uitzondering... die zijn helaas meestal niet veganistisch.
Lalage
Lid

Berichtdoor jantje » di sep 02, 2014 1:17 pm

Het hoeft niet zo zwart/wit te zijn is mijn ervaring. Ik heb jaren terug alweer mijn bloed laten testen op overgevoeligheden voor voedingsmiddelen. Ik bleek best een aantal overgevoeligheden te hebben, die voeding eet ik dus niet meer. Eet ik wel producten waar ik overgevoelig voor ben dan heb ik meer last van ontstekingen, houd ik vocht vast en ben ik erg moe. Er is niets vaags aan je kunt dit onderzoek laten doen bij een lab bv bij immunopro.

Maar ik kan niet zonder mijn medicatie, het vult elkaar aan, de ontstekingen worden door meer factoren beïnvloed, stress is bij mij een forse uitlokker, overbelasting, hormoonhuishouding, voor de menstruatie heb ik altijd meer last van ontstekingen en stijfheid van de gewrichten. Maar ik ben er wel van overtuigd dat door zo te eten en alternatieve therapieën toe te passen (homeopathie, ostheopaath) ik minder medicatie kan gebruiken en mijn kwaliteit van leven beter is.
jantje
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Lalage » di sep 02, 2014 6:46 pm

Jantje, dat heb je goed verwoord!
Lalage
Lid

Berichtdoor Henk » za sep 13, 2014 2:30 am

Henk schreef:Sterkte maandag... en de periode erna, Marijke.
Je hebt het in ieder geval 'professioneel' aangepakt en komt heel gemotiveerd over!
Hopelijk is het resultaat vergelijkbaar met het resultaat bij de vriendin van Zeeuws Meisje...
'k Zal maandag aan je denken, wanneer ik in de wachtkamer van m'n internist zit... :esmile:
Met vriendelijke groet,
Henk.

Dit schreef ik dus twee weken geleden... en nu ben ik nieuwsgierig naar hoe het met je gaat.
Is het mee- of tegengevallen?
'k Was wel blij om te zien dat je het forum inmidddels alweer bezocht hebt... maar dat zegt misschien meer over mij dan over jou... :roll:
Vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis