Groenlipmossel extract

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Groenlipmossel extract

Berichtdoor jeanny » wo sep 17, 2014 4:38 pm

Ik zelf gebruik op dit met overtuiging alleen nog maar de medicijnen die worden voorgeschreven door mijn reumatoloog. Maar nu hoor ik net van een vriendin het verhaal dat iemand heel veel baat heeft bij het gebruik van groenlipmossel extract en zelf is kunnen stoppen met de reguliere medicatie ( zijzelf kent deze persoon ).Deze persoon gebruikte daarvoor plaquenil. Heeft iemand hier ervaring met deze groenlipmossel ? goede of slechte ?
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Re: groenlipmossel extract

Berichtdoor puntje » do sep 18, 2014 1:09 am

Nopes. Ik niet. Ik zou niet eens weten hoe het eruit ziet. Op het moment is mijn banksaldo niet rooskleurig, dus kan ik het toch niet kopen. Elk dubbeltje stop ik mijn kleine bedrijfje. Ik doe nu ook productfotografie en portretfotografie. Nu ben ik bezig voor een nieuwe camera. Eentje die full frame is en niet te zwaar. Dan wordt ik echte pro straks.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor marijkezeebregts » vr sep 19, 2014 12:55 pm

Haa daar is er weer een. Een middel waar voornamelijk voordeeldrogisterijen baat bij hebben. Dubbelblind wetenschappelijk is dit middel niet onderzocht. Wel populair wetenschappelijk natuurlijk.
Marijke. Skeptisch en anti kwakzalverij. Altijd.
marijkezeebregts
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor afina » zo sep 21, 2014 1:00 am

Marijke, misschien kun je een keer sceptisch naar je eigen reacties kijken :roll:

Jeany, ik heb zelf geen ervaring met dit middel, wel met een andere :wink: Als jij dit wilt proberen...gewoon doen! Ik geloof er in dat er middelen zijn uit de natuur die de pijn kunnen helpen bestrijden...als dit voor jou iets doet zou dat toch heerlijk zijn...

Succes, en als je het gaat proberen ben ik heel benieuwd wat je ervarngen zijn :D
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Henk » zo sep 21, 2014 4:20 am

Marijke, het zal je niet verbazen dat ik het hierbij volledig met jou eens ben. Een dierbaar familielid heeft groenlipmossel extract (uiteraard de goede/dure) geslikt om minder last te krijgen van de artrose in haar nek. Effect, niet echt verrassend, 0,0.
'k Vond deze samenvatting een paar jaar geleden wel aardig (eenvoudig te vergroten door erop te klikken)... http://sci-ence.org/comics/2012-01-09-redflags2.jpg

Het ga je goed!

En Afina... waarom niet wat meer aandacht voor de wonderbaarlijke genezingen na het gedurende enige tijd eten van de Opperdoezer ronde? :ewink:
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Berichtdoor afina » zo sep 21, 2014 9:11 am

Henk...ik weet echt niet of ze zo gezond zijn....maar wel erg lekker :wink:
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor puntje » za jan 03, 2015 5:11 pm

Plaquenil is een van de minst erge reuma medicatie die in het begin wordt uitgeprobeerd. Bij een percentage met een hele lichte vorm van reuma werkt het. Bij een heel groot deel doet het niks
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor claudia1911 » zo feb 22, 2015 10:37 am

Ik neem nu bijna 5 jaar groenlipmossel, dit in combinatie met haaienleverolie en ik moet zeggen, ik heb al 5 jaar geen zware opstoot meer gehad. Mijn bloedwaarden zijn sindsdien ook weer normaal. Ik heb Bechterew.

Ik neem wel groenlipmossel rechtstreeks uit Nieuw Zeeland, 2500 mg per capsule, zonder enige toevoeging, dus pure vorm. Als je er een chemische ontstekingsremmer bijneemt, ga je zweven, dus hierbij moet je echt kiezen tussen puur natuur of chemisch.

Ik ben er dus heel tevreden over. Ik bestel de mijne bij green health new zeeland.
claudia1911
Nieuw lid

Reumavorm: bechterew

Berichtdoor jeanny » ma feb 23, 2015 1:04 pm

ik denk dat het dus toch persoonlijk is wat er voor je werkt. Ben zelf al lang gestopt met al het alternatieve maar denk dat ik toch maar weer eens ga kijken naar mijn voeding. lees dat er de laatste tijd toch mensen zijn die er baat bij hebben. Zal niet meevallen.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Lalage » ma feb 23, 2015 3:36 pm

Mijn 'alternatieve' arts adviseerde dit erbij te nemen, maar ik vond het nog niet nodig. Het kan blijkbaar wel samen met mtx.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Beckemy » za okt 17, 2015 7:19 pm

marijkezeebregts schreef:Haa daar is er weer een. Een middel waar voornamelijk voordeeldrogisterijen baat bij hebben. Dubbelblind wetenschappelijk is dit middel niet onderzocht. Wel populair wetenschappelijk natuurlijk.

Niet als je het rechtstreeks in Nieuw Zeeland koopt hé. Mijn ontstekingswaarden zijn er op een half jaar tijd van 75 naar 17 gegaan. :D
Beckemy
Nieuw lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Beckemy » za okt 17, 2015 7:22 pm

afina schreef:Henk...ik weet echt niet of ze zo gezond zijn....maar wel erg lekker :wink:

Als je de "echte" neemt, zijn dat "slechts" capsules hoor :ebiggrin:
Beckemy
Nieuw lid

Reumavorm: Bechterew

Re: Groenlipmossel extract

Berichtdoor Lalage » za okt 17, 2015 8:28 pm

Weet iemand de Engelse of wetenschappelijke naam hiervan? Want ik wil wel weten of er überhaupt onderzoek naar is gedaan.
Lalage
Lid

Berichtdoor Henk » zo okt 18, 2015 3:05 am

Niet echt wetenschappelijk, maar je zou dit https://en.wikipedia.org/wiki/Perna_canalicula als beginpunt kunnen nemen.
Daarna wordt het: Wie schrijft wat, wanneer en waarom... :|
Ik heb me er niet echt in verdiept, maar wat mij opviel, is dat er de laatste jaren weinig over geschreven is en dat iets langer geleden berichten nog wel eens werden afgesloten met: Er zijn redenen om uitgebreid wetenschappelijk onderzoek te doen naar de werking van groenlipmossel extract, of woorden van gelijke strekking. Maar ik heb niets kunnen vinden van een gerenommeerd wetenschappelijk instituut.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Berichtdoor Lalage » zo okt 18, 2015 9:33 am

Dankjewel, Henk. Als ik op Pubmed kijk dan vind ik heel wat artikelen hierover, bijvoorbeeld http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 4613009539 uit 2014

Since their launch in 1976, effects of nutritional green-lipped mussel supplement products on osteoarthritis (OA), rheumatoid arthritis (RA), asthma, and cancer have been studied in various clinical trials and discussed in numerous review papers (Brien et al., 2008, Doggrell, 2011, Gibson and Gibson, 1998, Gibson et al., 1980, Lau et al., 2004 and Sukumaran et al., 2010). Within its main field of application, i.e. in patients suffering from OA or RA, outcomes of most studies have proven a reduced amount of pain and stiffness related to the intake of mussel preparations ( Halpern, 2000). Apart from orally applied Lyprinol® capsules, topical preparations, such as skin cream containing mussel lipids, also seem to be effective against OA and RA ( Chandler, 2005a, Chandler, 2005b, Kenneth et al., 2009, Mulye and Assoulin, 2012 and Williams and Sansom, 2008).

en deze uit 2013 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23739042

PCSO-524™ patients showed a statistically significant improvement compared with patients who took fish oil. There was an 89% decrease in their pain symptoms and 91% reported an improved quality of life. Patients treated with fish oil showed significantly less improvement and a greater level of physical discomfort during the study. These results suggest that PCSO-524™ might offer a potential alternative complementary therapy with no side effects for OA patients.

nog eentje http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21972415 uit 2011
We report on the in vivo activity of F-acids, confirming that the lipid extract of the green-lipped mussel includes an unstable fatty acid that is more effective than EPA.

Dus wellicht is het toch de moeite waard om het eens te proberen als de reguliere medicatie niet voldoende doet en/of je hebt last van bijwerkingen.
Lalage
Lid

Volgende

Keer terug naar Reumatoide artritis