Groenlipmossel extract

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Groenlipmossel extract

Berichtdoor Henk » ma okt 19, 2015 3:10 am

Niet voor vegetariërs, veganisten en mensen met een schaaldierallergie... :roll: :ewink:
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Lalage » ma okt 19, 2015 8:18 am

Ik ben veganist, maar maak een uitzondering voor medicijnen. In vrijwel alle tabletten zit lactose, dus dan zou ik ook geen mtx en plaquenil kunnen gebruiken...
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Henk » ma okt 19, 2015 2:43 pm

Dat was me bekend, vandaar de knipoog...
Je moet volgens mij sowieso behoorlijk gemotiveerd zijn om echt veganistisch te leven (en toch 'binnen te krijgen' wat je als mens minimaal nodig hebt. Maar dat hoef ik jou, met jouw achtergrond, niet te vertellen).
Het ga je goed/beter.
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Berichtdoor Lalage » ma okt 19, 2015 8:08 pm

Henk schreef:Dat was me bekend, vandaar de knipoog...
Je moet volgens mij sowieso behoorlijk gemotiveerd zijn om echt veganistisch te leven (en toch 'binnen te krijgen' wat je als mens minimaal nodig hebt. Maar dat hoef ik jou, met jouw achtergrond, niet te vertellen).
Het ga je goed/beter.
Met vriendelijke groet,
Henk.

Maar als je er eenmaal aan gewend bent, is het eigenlijk heel eenvoudig :) Kijk maar op eetvoorjeleven.nu ;)

Ik ga overigens eerst nog een keer een biological gebruiken, gemaakt van menselijk en muizeneiwit, gekweekt in bacteriën... Ik ben idealistisch maar wil ook heel graag beter worden...
Lalage
Lid

Berichtdoor Henk » di okt 20, 2015 2:48 am

Lalage schreef:Maar als je er eenmaal aan gewend bent, is het eigenlijk heel eenvoudig :) Kijk maar op eetvoorjeleven.nu ;)

Michiel en jij zijn in ieder geval gemotiveerde profeten (met dat laatste woord zou je iets kunnen doen... :ewink: )
Maar ik dacht, dat met name veganisme wel iets verder ging dan 'eten voor je leven'.

Ik ga overigens eerst nog een keer een biological gebruiken, gemaakt van menselijk en muizeneiwit, gekweekt in bacteriën... Ik ben idealistisch maar wil ook heel graag beter worden...

Remicade (Infliximab), MabThera of één van de nieuwe biologicals... 'k Vermoed het eerste.
In combinatie met methotrexaat (injecties!)
En dan maar hopen dat het goed en snel aanslaat en dat je reuma héél lang in remissie gaat.
Henk
Lid

Medisch onderzoek groenlipmossel

Berichtdoor Bewegen zonder Pijn » di dec 29, 2015 3:58 pm

Het gebruik van groenlipmossel, curcumine en zwarte bes-blad extract resulteert in een aanzienlijke vermindering van pijn, functionele beperking en stijfheid. Dat blijkt uit een observatie-studie die zeer recent is gepubliceerd in het gezaghebbende Open Journal of Rheumatology and Autoimmune Diseases. Deze studie werd op basis van een vloeibaar groenlipmosselpreparaat met curcumine uitgevoerd door Jiangang Qui, Christian Mélot en Thierry Appelboom. Zij zijn verbonden aan de afdeling Reumatologie van het Molière-Longchamp Ziekenhuis te Brussel en het Department of Emergency, Erasmus University Hospital in Brussel. Volgens de onderzoekers is groenlipmossel in combinatie met curcumine en zwarte bes-blad extract een effectief alternatief in de behandeling van patiënten met lage rugpijn en knieartrose.

Studie met vloeibare groenlipmossel
In meerdere wetenschappelijke studies is al aangetoond dat groenlipmossel, curcumine en zwarte bes-blad extract op verschillende niveaus in het lichaam ontstekingen beschrijden. De onderzoekers kozen voor een vloeibaar combinatiepreparaat, omdat deze vorm sneller en vollediger door het lichaam kan worden opgenomen. Bovendien blijft in een vloeibare en gestabiliseerde groenlipmosselpreparaat alle werkzame componenten in hun onderlinge samenhang aanwezig.

Reden genoeg voor vervolgonderzoek
Aan deze studie – die van maart tot juni dit jaar werd uitgevoerd – namen 33 patiënten met lage rugpijn en 31 patiënten met knie-artrose deel. Na vier weken werd de scores op het gebeid van pijn, bewegingsbeperking en stijfheid geregistreerd. Dit resulteerde in een aanzienlijke verbetering van de pijn en bewegingsbeperking. Ook de stijfheid nam bij de patiënten af, maar dan minder significant. Voor de Belgische onderzoekers zijn deze goede resultaten reden om het langere termijneffect van groenlipmossel, curcumine en zwarte bes-blad extract verder te onderzoeken. Deze vervolgstudie zal worden uitgevoerd met hoger aantallen deelnemers die gedurende een langere periode een vloeibaar combinatiemiddel gaan gebruiken.
Bewegen zonder Pijn
Nieuw lid

Berichtdoor Henk » di dec 29, 2015 4:56 pm

Gezaghebbend? :lol:
Pas maar op dat het geen "wij van wc-eend adviseren wc-eend" basis krijgt.
Voor de rest... succes bij het vervolgonderzoek en het samenwerken met gerenommeerde, internationale onderzoekers, meneer/mevrouw BewegenzonderPijn. :roll:

PS Jiangang Qui ? Jiangang Qu ! :ewink:
Laatst bijgewerkt door Henk op wo dec 30, 2015 3:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Henk
Lid

Berichtdoor Lalage » di dec 29, 2015 5:18 pm

Nog geen dubbelblind gerandomiseerd onderzoek, zo te lezen. Dat is jammer... en wekt niet zoveel vertrouwen.
Lalage
Lid

Berichtdoor zonnetje73 » di dec 29, 2015 9:01 pm

Plaquenil deed bij mij niks dan huiduitslag geven! Was 't eerste middel na de eerste kuur prednison dat ik voorgeschreven kreeg voor de reuma. Inmiddels ben ik wel klaar met die halve middeltjes. Ik wil de biologicals hebben. Dat is het enige dat schade aan je gewrichten voorkomt en wetenschappelijk bewezen. Ik vind dat ik recht heb op goede medicatie en jullie hebben dat recht ook. Zonder goede medicatie heb je kwalitatief gezien een veel minder leuk en goed leven! Dat vele geld dat de biologicals kosten, mag niet de reden zijn dat je het niet krijgt voorgeschreven als je dat nodig hebt. Dus als je de hele riedel vanaf plaquenil, prednison, mtx, etc gehad hebt, dan wordt het tijd voor de biologicals. We leven hier in Nederland, niet in een derde wereld land.
zonnetje73
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Lalage » di dec 29, 2015 10:31 pm

@zonnetje73 biologicals hebben ook bijwerkingen, ook al wordt weleens geroepen van niet. Ik heb er inmiddels al drie versleten. En de gevolgen op lange termijn zijn onbekend. Dus dan is het niet zo gek dat je verder gaat zoeken.
Dit topic gaat trouwens niet over plaquenil maar over groenlipmossel ;)
Lalage
Lid

Berichtdoor Wrenchman » wo dec 30, 2015 8:06 pm

Valt mij wel mee dat de verkooppraat dit keer niet in 'FULL CAPS' is en dat de spelling aardig vooruitgaat bij dit soort 'bijdragers'.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Re: Medisch onderzoek groenlipmossel

Berichtdoor tinus » wo dec 30, 2015 8:23 pm

Bewegen zonder Pijn schreef:... deze studie – die van maart tot juni dit jaar werd uitgevoerd ...

In die periode knap ik ook altijd gewéldig op! Minder stijf, minder pijn, veel beter humeur...
Zou dat misschien ook een hééél klein beetje te maken kunnen hebben met het voorjaar??! :ebiggrin:
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor zonnetje73 » za jan 02, 2016 3:35 pm

Ja, denk wel dat de periode van het jaar ertoe doet! Dus ik zeg overnieuw dat onderzoek, maar dan midden in de winter :D Als 't dan helpt, smelten mijn sceptes als sneeuw voor de zon :lol:
zonnetje73
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » ma jan 25, 2016 11:29 pm

Zijn er inmiddels al mensen die wat ervaring hebben opgedaan met dit product?
Ik zou dit graag horen voordat ik me in dit avontuur begeef. :roll: (Het is niet bepaald goedkoop)
Ben naarstig opzoek naar , hoe ik mijn nekpijn kan verminderen.
Zou graag weer aan het werk gaan , maar dan moet er wel verbetering komen in mijn situatie.
gijsbrecht
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor Dani- » di jan 26, 2016 12:24 am

Even eerlijk, zie ik reacties van enthousiaste mensen die alleen in dit onderwerp reageren. En een enthousiast reclame verhaal.
Ik snap dat je veel pijn hebt, dat je daar graag vanaf wilt. Maar ik heb het gevoel dat dit geld uit de zak klopperij is. Dankbaar gebruik makend van mensen die echt pijn hebben.
Dani-
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis