Welkom! Ik ben Aukje.

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Welkom! Ik ben Aukje.

Berichtdoor Aukje » za okt 11, 2014 10:36 pm

Hallo lieve mensen,
Bij deze wil ik me graag even voorstellen omdat ik net zoals iedereen R.A onder de leden heb.
Ik ben 29 jaar en mama van een dochter van 3,5 en een zoon van 8 maanden! Samen met mijn vriend vormen wij een super gelukkig, gezellig en op en top genietend gezin! Helaas komt daar soms mijn ziekte wat roet in het eten gooien! Maar ik blijf volhouden en vooral genieten.
Toen ik net bevallen was van mijn dochter ging ik naar de huisarts omdat ik extreem moe was, ik dacht aan ijzertekort. Ik vermelde ook dat ik vaak stijve vingers had, dikke gezwollen enkels polsen en handen. De huisarts gaf aan dat hij me op verschillende dingen liet prikken waaronder reuma. Haha dacht ik daar heb ik geen tijd voor, maar dat heb ik toch niet.
2 dagen later word ik terug gebeld en een week later zit ik al bij de reumatoloog :( .
Ik start met plaqunil 2xdaags en na een paar maanden gaat het zichtbaar beter! Dus ik dacht nou jaa dan word ik gemakkelijk 100!

Na de bevalling van mijn zoon gaat het alleen even anders dan ik verwacht! Pijn,pijn,afschuwelijke pijn!
Heb al 2x een prednison shot gehad maar die deden weinig! Op dit moment slik ik 2x daags plaqunil 2x daags naproxen 6x paracetamol 30 Mg prednison 2x 4 tab MTX en de dag erop 2 tab Foliumzuur!
En nog overal ontstekingen! Al gaat het wel iets beter natuurlijk.
Mijn lijf laat me dus nu een beetje in de steek maar ik denk dat ik nog even geduld moet hebben voor het aanslaat! Dus ik hou me wat gedeisd ook al is dat wat ingewikkeld met 2jonge kids!
Hoop dat ik snel weer opknap, ik ga ervoor in ieder geval.

Fijn om ervaringen tips en dingen met elkaar te kunnen delen! Liefs Aukje
Aukje
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Re: Welkom! Ik ben Aukje.

Berichtdoor Wrenchman » za okt 11, 2014 11:18 pm

Aukje schreef:...omdat ik net zoals iedereen R.A onder de leden heb...

Mwoa, iedereen... ;)

Welkom!

Wat lastig dat de R.A. zo ongenadig om zich heen grijpt na de geboorte van je zoon. Hopelijk slaan de medicijnen gauw aan.
Zo te horen heb je wel snel een diagnose gekregen. Da's dan wel weer goed nieuws, hoor je ook wel anders.

Sterkte de komende tijd. Zeker met 2 van die kleine rakkers in huis. ;)
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor puntje » zo okt 12, 2014 12:02 am

Welkom.

Ik heb ook R.A. Je hebt licht tot zwaar. Hopelijk werken de medicijnen vlug.

Sterkte.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Lalage » zo okt 12, 2014 10:15 am

Wow wat een goede huisarts heb jij!
Maar echt balen dat die prednison niets doet... nu is het dus even doorzetten, want mtx doet velen van ons goed, maar het duurt wel een paar weken. Sterkte gewenst!
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Hermione » zo okt 12, 2014 11:42 am

Welkom hier op het forum

En nee, haha, niet iederéén heeft RA. Zelfs niet hier :)

Ik hoop dat je medicijnen goed gaan werken voor je.
Groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Keer terug naar Reumatoide artritis