gebruikt er nog iemand arava

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

gebruikt er nog iemand arava

Berichtdoor jeanny » di mei 12, 2015 11:10 am

dat is dus de vraag. eventueel zou ik stoppen met mtx en met arava beginnen. De reumaknobbels willen niet weg :?
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Re: gebruikt er nog iemand arava

Berichtdoor Bloemeke84 » wo mei 13, 2015 1:58 pm

Ja ikke. Sinds een kleine 3 maanden.
Ervoor 12 jaar Ledertrexate, hier was ik fantastisch mee. Nu laatste anderhalf jaar plots niet meer na de geboorte van ons eerste kindje.
Drie maanden geleden begonnen met Arava, ik kan je nog niet veel vertellen over mijn ervaring, het is heel wisselvallig. Dus zeker niet slechter dan met Ledertrexate, maar ook weer niet geweldig goed. Ik geef het de komende 3 maanden een kans en dan eventueel Enbrel/Humira...
Pas ermee op als je een actieve zwangerschapswens moest hebben, zeer lange halfwaardetijd van de actieve metaboliet.
Bloemeke84
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Henk » wo mei 13, 2015 4:47 pm

Wanneer je bij "zoeken" (rechtsboven, naast "Het ReumaCafé") op de bovenste regel Arava invult en daarna laat 'zoeken', zul je zien dat er sinds maart 2006 meer dan 400 keer over Arava werd geschreven en dat ene Jolein, die overigens al een jaar of vijf 'uit beeld' is, op 30 april 2006 ook vroeg of er iemand bekend was met Arava...

Er staan bij die 406 reacties trouwens ook aardig wat reacties van mensen die nog wel regelmatig langskomen. Bijvoorbeeld Zeeuws Meisje schreef enthousiast over de combinatie Arava en Enbrel...

Beetje vreemd... Je schreef in januari 2013 al dat je wilde stoppen met MTX (dacht toen over homeopatische middelen :roll: ). Toch nog een paar jaar volgehouden...
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Lis » do mei 14, 2015 1:05 am

Ik heb het een half jaar gebruikt maar het deed niets bij mij. Ook weinig bijwerkingen overigens.
Lis
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor tinus » do mei 14, 2015 11:28 am

jeanny schreef:De reumaknobbels willen niet weg :?

Ik begrijp niet wat de achterliggende vraag is. Wat wil je weten? Of die knobbels weggaan van Arava?

Die knobbels krijg je door de ontstekingsreacties. Ik heb ook van die harde knobbels, onder andere aan mijn duimbases en in meerdere pezen. Maar die gaan niet meer weg door mtx, en ook niet door Arava. Soms worden ze wel operatief verwijderd als ze bv. je hand- of voetfunctie belemmeren.

Of wilde je iets anders weten?
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor jeanny » do mei 14, 2015 6:50 pm

Henk ik ben inmiddels al lang af van de homeopathie. Ik gebruik mtx enbrel en plaquenille . dat laatste middeltje heb ik nog maar sinds kort en heb ik gekregen voor de knobbels. Maar omdat dr dus meer knobbeltje bij zijn gekomen dan minder,werd het idee om ipv mtx met arava te starten. Dus Tinus ik weet dat de knobbels niet weg gaan door de mtx maar door de combi. Ik dacht alleen dat het iets was wat niet meer werd gebruikt.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Keer terug naar Reumatoide artritis