Zeurderige pijn

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Zeurderige pijn

Berichtdoor Leoo » zo mei 31, 2015 5:15 pm

Hi all,

Sinds een paar dagen heb ik perioden met een zeurderige pijn, nu in mijn linkerheup. Voor mijn gevoel zit het in een spier of aanhechting en wil ik het er 'vanaf lopen', maar dat lukt dus niet goed.

Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen duidelijke ontstekingen gehad in specifieke gewrichten, zoals mijn knie, waarbij het geen geheim was wat de pijn (en zwelling, warmte) betekenen. Het is volgens mij ook geen slijmbeurs, dat had ik laatst en voelde toch anders.

Wie herkent dit?

En om even zelf te zeuren, heb nu ook last van mijn onderrug, is dat een veel voorkomende gevoelige plek?
Leoo
Lid

Reumavorm: AP

Re: Zeurderige pijn

Berichtdoor jopie1982 » zo mei 31, 2015 7:07 pm

Heel herkenbaar. Heb het regelmatig. Bij mij is het een soort van overbelasting vd spieren, en komt idd bij mij voort uit mijn rug.
Vaak gaat het weer over maar kan wel een paar weken overheen gaan. Echt in nood kan evt injectie helpen maar kans dat daarna erger is, is aanwezig.
Evt overleg met fysio, cesar ed over je houding, lopen en losmaken/houden van je spieren.
Sterkte ermee.
jopie1982
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo mei 31, 2015 7:51 pm

Misschien pijn in de SI-gewrichten?
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Leoo » ma jun 01, 2015 12:51 pm

Wrenchman schreef:Misschien pijn in de SI-gewrichten?

Zou best wel eens zo kunnen zijn. Ik herinner me dat de reumatologe dat een keer gezegd heeft, toen ik het over mijn onderrug had.

Jopie1982 schreef:Heel herkenbaar. Heb het regelmatig. Bij mij is het een soort van overbelasting vd spieren, en komt idd bij mij voort uit mijn rug.
Vaak gaat het weer over maar kan wel een paar weken overheen gaan. Echt in nood kan evt injectie helpen maar kans dat daarna erger is, is aanwezig.
Evt overleg met fysio, cesar ed over je houding, lopen en losmaken/houden van je spieren.
Sterkte ermee.

Dank je! Ik denk dat het nu allemaal wat beter voelbaar is, omdat mijn vorige injectie is uitgewerkt. Had er een in de bil gekregen en die werkte geweldig. Maar ik ben nu ongeveer een maandje bezig met Leflunomide/Arava, en dat kan even duren. Heb eigenlijk geen zin om in de tussentijd weer zo'n prik te halen, die bewaar ik liever voor als er geen andere optie meer is.

Kan wellicht wel zo zijn dat het bij mij ook vanuit mijn rug uitstraalt. Misschien is het geen gek idee om eens bij een podoloog of iets dergelijks langs te gaan om te kijken of ik wel goed loop/zit/sta, dank je voor de tip!

Al met al is het prima uit te houden, als het maar niet erger wordt. Dat is eigenlijk mijn grootste probleem met heel reuma, dat ik niet weet wat ik ga krijgen, wanneer en waar. En ook niet of een zere rug door reuma komt of iets anders.
Leoo
Lid

Berichtdoor rianne55 » ma jun 01, 2015 5:37 pm

Heb je wel eens een goede manuele therapeut geprobeerd ? Helpt mij erg goed. Die maakt de spieren los.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor Wrenchman » ma jun 01, 2015 7:44 pm

Leoo schreef:Misschien is het geen gek idee om eens bij een podoloog of iets dergelijks langs te gaan om te kijken of ik wel goed loop/zit/sta, dank je voor de tip!

Zoals Jopie ook al schreef, is een fysiotherapeut misschien een goed idee. Ik loop zelf bij een mensendieck-therapeut waar ik wel veel aan heb qua houding. Ik ben mij er in ieder geval meer van bewust. Ook ik liep met lage rugpijn wat van de SI-gewrichten kwam. Dit heb ik inmiddels een stuk minder. Kan natuurlijk ook zo zijn dat de activiteit daar nu anders is, maar da's gissen.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor AnnemiekV » ma jun 01, 2015 10:15 pm

Een goeie fysio kan hier inderdaad ook naar kijken waar die pijn vandaan komt. Ik heb vaak last van mijn heup, maar dit komt dan vanuit het si gewricht. Als dat dan behandeld wordt, is de pijn in de heup ook stukken minder.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Leoo » di jun 02, 2015 8:33 am

Dank jullie wel, gaan we eens doen. Nog nooit bij een fysio geweest (of een mensendieck-therapeut), maar voor alles is een eerste keer. En baat het niet... :)
Leoo
Lid

Keer terug naar Reumatoide artritis