Helaas. Polsprothese verwijdert ivm infectie

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Helaas. Polsprothese verwijdert ivm infectie

Berichtdoor puntje » zo aug 16, 2015 7:42 pm

Mijn polsprothese is 2 weken geleden ivm infectie verwijdert. Ik heb gehuild. 4 maanden revalideren en opeens was de pols dik. Ik terug, met spoed na de orthopeed, dit moest van de handtherapeut. 2 weken opgenomen en 3 weken infuus. Laatste week thuisinfuus. Ik mocht niet meer naar huis en moest gelijk blijven. Er is altijd een kleine kans op afstoting. Ik kan op niemand boos worden. Mijn eigen lichaam heeft de bacterie vrijspel gegeven en aangemoedigd om slecht te worden.

Het was een huidbacterie, die iedereen heeft. Deze wordt nu met antibiotica vernietigd. Mijn eigen lichaam, dus de bacterie die iedereen heeft, is een monster geworden.

Vermoedelijk gaan ze hem straks vastzetten. Hele kleine kans dat ze de prothese nog gaan proberen. Nu heb ik een spacer in mijn pols, die is tijdelijk. Hopelijk gaan ze me weer opereren in december en dan gaat het hopelijk beter. Gelukkig heb ik nog kracht in mijn spieren, waar de prothese zat en daar ben ik blij om!

Ik kon weer autorijden, fotograferen en nu ben ik terug bij af. Ik ben nu 4x geopereerd en operatie 5 komt eraan

En ik ben heel voorzichtig geweest. Thebe voor wondverzorging, handtherapie elke werkdag. Ik heb alles gegeven. Het is voor nu eventjes over. Dus over een paar weken kijken, waar ik voor kies. Ik baal er wel van en dat laatste mag. Bij 5% waar een soort prothese wordt geplaatst, gaat het fout. En ik hoor erbij. En ik wens niemand dit toe, maar ik vraag wel waarom ik!

Dus bij mij is het helaas fout gegaan. Afstoting gebeurt meestal veel later. Bij mij na 4 maanden. Gewoon vette pech.

Ik ben dus de pechvogel van het jaar 2015. Ben wel blij dat ik weer thuis ben, ook al kan ik niet veel.

Ik ga weer vooruit kijken en positief zijn. Ik ben blij dat al mijn artsen, reumaconsulente en handtherapeuten zo met mij meeleven. Dat laatste is ook heel belangrijk

Morgen weer naar de handtherapeut en dinsdag ergo bij revalidatiecentrum en naar de revalidatiearts.

Gelukkig geen pijn en wond is nu wel droog en heelt goed.

Uiteindelijk komt het goed. Wel of geen beweging in mijn pols straks. Ik hoop dat 2016 mijn jaar wordt
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Re: Helaas. Polsprothese verwijdert ivm infectie

Berichtdoor Wrenchman » zo aug 16, 2015 9:26 pm

Wat een treurig nieuws. :cry:
Sterkte!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor puntje » zo aug 16, 2015 10:32 pm

Een ding ik zou zo weer voor de polsprothese gaan. Bij mij is het niet goed gegaan. Ik blijf positief.

Nu goed oefenen met de vingers etc. En vastzetten is ook niet erg, maar goed ik mis mijn prothese wel. Ik heb nu de pech, maar het had ook later kunnen gebeuren. Ik heb toch weer wat bij geleerd. Ik heb veel mensen gezien, die zieker waren als ik. En dan vind ik, mensen die dood gaan zijn super sterk, ik had door die 2 weken daar nooit zo bij stil gestaan

Reuma is erg en pijnlijk. Maar dood gaan is nog pijnlijker
puntje
Lid

Berichtdoor zeeuws meisje » ma aug 17, 2015 8:23 am

sterkte!
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Berichtdoor Hermione » ma aug 17, 2015 12:42 pm

Ah joh Puntje, wat zo niet leuk om dit te lezen! Natuurlijk dat je daar flink van baalt, heb je daar zo naar uitgekeken, en veel energie ingestoken met
revalideren en netjes doen wat ze van je vragen. Dikke meh!!

Voor nu:
Ik hoop dat de wond nu mooi geneest, en dat je artsen een goed alternatief hebben voor straks. En ik hoop dat je lekker met je hond(en? heb je er één of meer?? weet ik niet meer) kunt knuffelen om je een beetje af te leiden. Daar zijn ze goed in namelijk :-)

hartelijke groet,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Henk » ma aug 17, 2015 3:34 pm

puntje schreef:Mijn polsprothese is 2 weken geleden ivm infectie verwijdert. Ik heb gehuild. 4 maanden revalideren en opeens was de pols dik. Ik terug, met spoed na de orthopeed, dit moest van de handtherapeut. 2 weken opgenomen en 3 weken infuus. Laatste week thuisinfuus. Ik mocht niet meer naar huis en moest gelijk blijven. Er is altijd een kleine kans op afstoting. Ik kan op niemand boos worden. Mijn eigen lichaam heeft de bacterie vrijspel gegeven en aangemoedigd om slecht te worden.

Dit valt dus in de categorie domme, domme pech... :(
Het was een huidbacterie, die iedereen heeft. Deze wordt nu met antibiotica vernietigd. Mijn eigen lichaam, dus de bacterie die iedereen heeft, is een monster geworden.

Mooi uitgelegd... en nu maar hopen dat het monster blijvend kan worden uitgeschakeld.
Vermoedelijk gaan ze hem straks vastzetten. Hele kleine kans dat ze de prothese nog gaan proberen. Nu heb ik een spacer in mijn pols, die is tijdelijk. Hopelijk gaan ze me weer opereren in december en dan gaat het hopelijk beter. Gelukkig heb ik nog kracht in mijn spieren, waar de prothese zat en daar ben ik blij om!

Mag/kun je die spieren in de tijd tot december wel gewoon gebruiken (en eventueel zelfs beperkt trainen)?
Ik kon weer autorijden, fotograferen en nu ben ik terug bij af. Ik ben nu 4x geopereerd en operatie 5 komt eraan
En bij iedere operatie lever je absoluut iets in... de pols is er niet beter op geworden.
En ik ben heel voorzichtig geweest. Thebe voor wondverzorging, handtherapie elke werkdag. Ik heb alles gegeven. Het is voor nu eventjes over. Dus over een paar weken kijken, waar ik voor kies. Ik baal er wel van en dat laatste mag. Bij 5% waar een soort prothese wordt geplaatst, gaat het fout. En ik hoor erbij. En ik wens niemand dit toe, maar ik vraag wel waarom ik!

Hoeveel mensen zouden zich die vraag niet (met regelmaat) stellen? Bij 1 op de 20 gaat het fout... bij 19 op de 20 niet dus.
Bij welk deel van die 1 op de 20 is er sprake van een vorm van eigen schuld en welk deel heeft 'domme pech'? Die vraag is natuurlijk niet te beantwoorden. Speelt het hebben van huisdieren hierbij een rol? Ik weet het niet...
Dus bij mij is het helaas fout gegaan. Afstoting gebeurt meestal veel later. Bij mij na 4 maanden. Gewoon vette pech.

Ik ben dus de pechvogel van het jaar 2015. Ben wel blij dat ik weer thuis ben, ook al kan ik niet veel.

Het jaar is nog niet voorbij, Julia. Wie weet, wat het voor jou nog in petto heeft...

Ik ga weer vooruit kijken en positief zijn. Ik ben blij dat al mijn artsen, reumaconsulente en handtherapeuten zo met mij meeleven. Dat laatste is ook heel belangrijk

Morgen weer naar de handtherapeut en dinsdag ergo bij revalidatiecentrum en naar de revalidatiearts.

Die positieve instelling van jou is iets om jaloers op te worden... Gefeliciteerd daarmee!

Gelukkig geen pijn en wond is nu wel droog en heelt goed.

Uiteindelijk komt het goed. Wel of geen beweging in mijn pols straks. Ik hoop dat 2016 mijn jaar wordt

En ik hoop dat 2016 OOK jouw jaar wordt... na een uiteindelijk geslaagd 2015!
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor puntje » ma aug 17, 2015 9:58 pm

Het is een huidbacterie die iedereen met zich meedraagt. Woefs kunnen er niks aandoen. De huidbacterie is gelukkig met antibiotica te vernietigen. Dat laatste is dus een geluk. Nu lekker rusten. Kan er toch niks meer aanwijzingen. Gebeurt is gebeurt.

Ik mag voorlopig niks zwaars doen. Hopelijk binnenkort met stoffen spalk weer autorijden
puntje
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma aug 17, 2015 11:32 pm

Wat een vreselijke situatie Puntje, na maanden revalidatie weer terug bij af, terwijl de eerste operatie ook al leidde tot uitstel en je ook toen een tijdelijk ding kreeg (die spacer).
Ik vond je al zo stil op de site, vreselijk om dit te lezen!
Moet er niet aan denken dat ik mn nieuwe pols weer kwijt zou raken.
Ik wist niet dat de kans op afstoting altijd aanwezig is, en vaak juist later. Ik leer van jouw verhaal in ieder geval dat ik echt wel antibiotica ga nemen voor een behandeling bij de mondhygieniste of tandarts.
Heel veel sterkte!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor DaisyD » di aug 18, 2015 10:06 am

O, wat een slecht nieuws, en wat een pech inderdaad. Heel veel sterkte de komende periode. Ik hoop echt dat de rest van 2015 wel in elk opzicht een goed jaar voor je wordt, en 2016 gewoon in z'n geheel fantastisch!
Groetjes, Daisy
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Chantalieeeeeee » di aug 18, 2015 11:55 am

Heel veel sterkte gewenst! Ik duim mee dat 2016 HET jaar gaat worden!!
Chantalieeeeeee
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Martina62 » di aug 18, 2015 3:24 pm

Hallo,

Wat heb jij een vreselijke tijd achter de rug en blijf je ondanks alles toch zo positief. Petje af hoor.
Wat ik mij afvraag bij het afstoten van de polsprothese of deze van chirurgisch staal is geweest.
Mocht dit het geval zijn dan kan het zijn dat je een metaal allergie heb. Bij mij bleek dit achteraf het geval. De implantaten(gebit) stoten af.
Bleek allergisch voor goud en nikkel. In chirurgisch staal zit nikkel verwerkt ook al wordt dit door menig persoon ontkend!!!!!

Ik wens je heel veel positieve energie toe en een beter 2016.

Groetjes Martina
Martina62
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor puntje » di aug 18, 2015 7:37 pm

Ik hèb links 2 schroefjes. En daar nooit last van gehad. Ik denk beide van metaal is. De bacterie is een huidbacterie en mijn pols zat onder de pus. Maar ik ga het navragen. Binnenkort weer naar de orthopeed. Zo ie zo wordt hij of vast gezet of ik krijg weer een polsprothese, laatste is wel een kleine kans.

Mijn pols moet nu in een brace en rusten. Dan gaat de infectie dood. Dit vertelde de revalidatiearts tegen mij vandaag
puntje
Lid

Berichtdoor puntje » di aug 18, 2015 7:37 pm

Ik hèb links 2 schroefjes. En daar nooit last van gehad. Ik denk dat ze beide van metaal zijn.

De bacterie is een onschuldige huidbacterie en mijn pols zat onder de pus. Maar ik ga het navragen. Binnenkort weer naar de orthopeed. Zo ie zo wordt hij of vast gezet of ik krijg weer een polsprothese, laatste is wel een kleine kans.

Hij is onschuldig omdat hij vernietigd kan worden met antibiotica. Maar zo onschuldig is hij niet. Maar ik snap waarom ze onschuldig zeggen. Ik kan er vanaf komen.

Mijn pols moet nu in een brace en rusten. Dan gaat de infectie dood. Dit vertelde de revalidatiearts tegen mij vandaag

Wordt je pols dik, waar de prothese zit dik. Moet je contact opnemen met je chirurg. Zeker als het dikker wordt en niet weggaat na een paar dagen. Dit is natuurlijk als hij al dun is geweest en dat was zo bij mij. Hij kan ook pijnlijk worden. Door onze medicatie reageren we anders. Ik voelde niet veel pijn. Wel iets later in de duim. De rest was niet pijnlijk
puntje
Lid

Berichtdoor Arkan » di aug 18, 2015 9:12 pm

Wat een nare ervaring, maar tegelijk weet je ook weer wat meer.
Positief blijven is de boodschap.

Sterkte ermee, ook baar de toekomst en volgende operaties toe.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor puntje » di aug 18, 2015 9:44 pm

Hopelijk voorlopig maar 1 operatie. Straks even wat rust en plezier in 2016. En hopelijk wel een leuke kerst, dit jaar.

Natuurlijk geen sneeuw, want ik mag nu niet fietsen. Ze zijn bang dat ik val bij Revant. Maar ik mag wel fotograferen en typen. Moet wel rust nemen op tijd.

Alleen nu even mijn pols een hele tijd in een brace. Gelukkig wel super zorgverleners. Nu weet ik ook weer, wat een spoedopname is. Ik hoop dit niet meer mee te maken. Mijn aders zijn niet goed voor infuus (te weinig), dus uiteindelijk heeft de radioloog er eentje in mijn bovenarm ingebracht. Wat vond ik dat eng. En die is vorige week verwijdert. 3 weken infuus. 2 operaties in 2 weken tijd. Nu 6 weken tabletten antibiotica.

En proberen positief te blijven. En hopen dat ik dit niet meer mee maak. Want het is een ellende. Ik heb de verjaardag van mijn woef gemist. Ik dacht lekker de hele dag naar het bos, dat zou ons cadeautje worden. Werd de hele dag ziekenhuis zonder de jarige woef.

Mijn zorgverleners waren wel allemaal super begaan en dat is ook fijn. Ik kom in een goede ziekenhuizen
puntje
Lid

Volgende

Keer terug naar Reumatoide artritis