Hallo allemaal

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Hallo allemaal

Berichtdoor jufwinny » ma sep 07, 2015 8:26 pm

Mijn naam is Winny. Ik ben moeder van een zoon van 21 en een dochter van 17. Ik werk fulltime als leerkracht op een basisschool in groep 1-2. 3 weken geleden werd ik wakker met pijn in allebei mijn ellebogen. Raar, maar komt vast van het tuinieren dacht ik. De volgende dag kreeg ik ook pijn in mijn linkerpols. De pijn werd steeds erger en ik besloot naar de huisarts te gaan. Oké we doen bloedonderzoek en ik kreeg nog 2 neussprays ( had eerder nl dubbele middenoorontsteking gehad en achter 1 trommelvlies zat vocht, het andere was ingetrokken ) Na week gebeld voor de uitslag; ontstekingswaarde 23 en geen reuma factoren. Bij pijn paracetamol nemen. Vrijdag tijdens de middagpauze hield ik het niet meer uit. Mijn partner heeft Diclofenak gehaald bij de dokter. Na slechte nacht en 6 Diclofenak een gezwollen voet en koorts. Dus naar hap. Ontstekingswaarde was gestegen tot 110 maar ik mocht naar huis.....stoppen met Diclofenak en nu 120 mg arcoxia. Nog slechter geslapen en om 6 uur hap gebeld. ...ik mocht gelukkig ook paracetamol erbij slikken. Maandag naar huisarts, longfoto laten maken ( was goed) , dinsdag naar reumatoloog. Gesprek gehad, lichamelijk onderzocht en weer bloed laten prikken. Arcoxia afbouwen, nog 3 dagen 60 mg daarna niks meer. Donderdag de slechtste dag ever gehad.....zoveel pijn, zo misselijk. .brrr. Van huisarts diazepam gekregen om te kunnen slapen. Gisteren had ik een goede dag, bijna geen pijn meer dus ff wat gaan doen. Woonkamer gestofzuigd en in de middag wat gedaan in de tuin. Had ik beter niet kunnen doen. In de avond weer koorts en vandaag overal pijn; schouders, polsen, knieën en enkels. Is er iemand die dit herkent? Morgenochtend weer naar de reumatoloog. Ben benieuwd of ze me al kan vertellen wat het precies is en hoe het nu verder moet.... in ieder geval zo niet! :econfused:
jufwinny
Nieuw lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor vrolijkmeisje » di sep 08, 2015 7:30 am

Ik zou in ieder geval even rustig aan doen, en geen zware klussen gaan doen nu.
Sterkte en hopelijk kan de reumatoloog al iets meer zeggen!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Pelagius » di sep 08, 2015 12:56 pm

Pijn, koorts en ontstekingswaarde zijn termen die iedereen hier wel zal herkennen. Ook even beter voelen, gelijk teveel doen en een rekening gepresenteerd krijgen zullen velen herkennen. Het zegt alleen zo weinig op zich. Heel vervelend voor je maar wel fijn dat je zo snel terecht kunt bij een reumatoloog. Ik lees hier ook andere verhalen. Hopelijk kan hij of zij wat voor je betekenen inclusief verbetering op de korte termijn. Inmiddels ben je al geweest, dus ik ben benieuwd.
Sterkte in ieder geval.
Pelagius
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor jufwinny » di sep 08, 2015 7:22 pm

Dankjulliewel voor jullie reactie. Ben vandaag idd geweest ( kon vannacht niet eens zelf een glas water pakken voor de paracetamol van de pijn ) maar goed. De ontstekingswaarde was weer hoger, maar de dikke rode warme enkels daar zat het vocht niet in het gewricht maar er omheen. Met mijn pijnlijke schouders ook niet erg aangezien ik mijn armen nog omhoog en naar achteren kan doen. Ff gevoeld aan mijn knieën. ..niks mis mee. Wel op het randje van bloedarmoede. Goed....conclusie : of het is een reactieve ..... die met een aantal maanden tot een jaar overgaat, of het is het Syndroom van Sjogren. Nu dus 2x500 mg naproxen en diazepam om te slapen en paracetamol voor als de pijn te erg wordt. Nu maar hopen dat het het eerste is zodat er een einde komt aan die ondraaglijke pijn en ik snel weer bij mijn kleuters kan zijn. :wink:
jufwinny
Nieuw lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Adriane » do sep 10, 2015 11:21 am

Helaas weet iedereen op het forum hier wel wat je mee maakt. Ik hoop voor je dat je snel een diagnose hebt en dat je dan gerichte medicatie krijgt. Bij mij heeft het jaren geduurd voordat ik wist wat ik mankeerde( artritis) Ik wil je veel sterkte wensen.
Achteraf gezien zijn bij mij de klachten begonnen toen ik in de overgang kwam. Maar dat had de huisarts ( en ikzelf) toen nog niet in de gaten.
Groeten en sterkte ermee.
Adriane
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis

Keer terug naar Reumatoide artritis