een paar vragen , wie helpt?

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: een paar vragen , wie helpt?

Berichtdoor Hermione » zo sep 13, 2015 12:23 pm

ik ken mensen met acute sarcoïdose die dit hebben, ontstoken enkels, en van die bulten waar ontstekingsplaatsen zitten...
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor DaisyD » zo sep 13, 2015 3:13 pm

DaisyD schreef: En opeens zaten er ook van die rare harde bulten op mijn onderarmen, vlak voor mijn ellebogen.

Ja, mijn reumaknobbels zagen er uit zoals op je foto.
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor jufwinny » zo sep 13, 2015 9:25 pm

En nogmaals bedankt voor jullie antwoorden! @hermione ik ben lid geworden op het forum van acute sarcoïdose maar daar reageerde niemand :roll: ennuhhhh @daisyd vind je het goed als ik jou een mailtje stuur ofzo?? :econfused: groetjes Winny
jufwinny
Nieuw lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor DaisyD » zo sep 13, 2015 10:11 pm

Ja, dat mag wel hoor Winny! Je kunt me gewoon een PB sturen. :D
DaisyD
Lid

Berichtdoor Hermione » ma sep 14, 2015 12:28 pm

ik ken geen forum van acute sarcoïdose, wel een forum voor sarcoïdose. Er is daar heel weinig activiteit, omdat de meeste mensen actief zijn op facebook, en de mensen die er nog schrijven hebben chronische sarcoïdose. De enkeling met acute sarcoïdose die daar schrijft, komt vaak met een heel verhaal, krijgt soms antwoorden, en reageert dan vaak niet eens meer.
Maar als je een vraag hebt, stel gerust. Ik weet niet alles van acute sarcoïdose, maar heb wel veel informatie opgeslagen. Er zit trouwens een zoekfunctie op het forum van sarcoïdose, dus je kunt daar zelf ook zoeken.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor jufwinny » ma sep 14, 2015 4:08 pm

Dankjewel Hermione! Maar ik hou het denk ik voorlopig ff bij dit forum. En DaisyD superlief van je! Ga ik ook zeker doen binnenkort. Even mijn laatste update: ben vanmorgen naar de assistente geweest om te vragen of ze mijn bloed uitslagen al had....en ja hoor... ondanks de naproxen crp van 90. Bovendien zijn de bulten nog erger geworden ( meer en pijnlijker) ...dus net gebeld door de huisarts. Na overleg met de reumatoloog stoppen met naproxen en nu 2x 75 mg Diclofenak. Mocht dat ook niet goed gaan, dan weer contact opnemen en wordt de afspraak met de reumatoloog van 9 november vervroegd. Dussss....wordt vervolgd! :roll:
jufwinny
Nieuw lid

Berichtdoor Wrenchman » ma sep 14, 2015 9:23 pm

Mijns inziens wel een vreemde om die Naproxen voor Diclofenac te wisselen met deze opbouw van symptomen, maar ach. Ik ben geen arts.

Goed dat er in ieder geval gehandeld lijkt te worden, maar BLIJF BELLEN als het niet verbeterd!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor DaisyD » di sep 15, 2015 10:39 am

Wie heeft eigenlijk besloten om die naproxen door diclofenac te vervangen, dus puur op pijnstilling te blijven zitten? De huisarts?
DaisyD
Lid

Berichtdoor Hermione » di sep 15, 2015 12:20 pm

Diclofenac is niet alleen een pijnstiller, dat is ook een ontstekingsremmer, uit de groep NSAID's. En omdat het bij die medicijnen per persoon verschilt hoeveel werking je ervan hebt, is dat zeker een keus van een reumatoloog. Ik heb ze ook in het begin allemaal mogen proberen, en toen had ik nog geen diagnose.

Klinkt goed Winny, hoe het afgesproken is. Geef de diclofenac twee weken de tijd om goed te kunnen werken (dat bouwt op namelijk, dus wel trouw innemen). En als je klachten dan nog heftig zijn, weer aan de bel trekken.

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor Milia » wo sep 16, 2015 12:06 pm

Bij mij helpt Diclofenac altijd beter dan Naproxen daar doe ik echt niks op. Maar met jou klachten zou ik niet naar de huisarts gaan als je bij een reumatoloog onder behandeling bent. Je kan altijd de reumatoloog bellen, mijn ervaring is dat ik dan altijd dezelfde dag wordt teruggebeld, en er gelijk actie wordt ondernomen.
Sterkte!
Milia
Lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor willy » zo dec 06, 2015 8:59 pm

ter info; ik heb al jaren reumabulten op mijn ellebogen, ze komen en gaan ook vanzelf weer weg.gekke dingen....
voor de pijn (die heb ik vooral als ik teveel doe) helpt diclofenac retard 75 mg tot 2-3 x dag goed bij mij en anders een paar prednisontabletjes in afbouwschema.
gr. willy
willy
Lid

Reumavorm: r.a.

Berichtdoor rianne55 » ma dec 07, 2015 10:45 am

Gewoon de reumatoloog blijven bellen als het niet goed gaat. Mijn huisarts zegt gelijk,daar ga ik niet over. Je reumatoloog bellen. En ze geven de zelfde dag nog antwoord.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor Lalage » ma dec 07, 2015 9:06 pm

Is jufwinny nu van het forum verdwenen?
Lalage
Lid

Berichtdoor Henk » di dec 08, 2015 3:00 am

Jufwinny heeft dit forum 'voor het laatst' bezocht op 14 september 2015, om 16:08 uur.
En zo zijn er velen...
even lid worden, één of twee vraagjes stellen, niet/nauwelijks reageren op de antwoorden en... op naar een ander forum.
De overgrote meerderheid van de 6.463 leden (om precies te zijn 3.778) van dit forum heeft nog nooit een bericht geplaatst en heeft zich al jaren niet meer laten zien...
Soit...
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Lalage » di dec 08, 2015 9:40 am

Dan hoop ik dat het nu beter met haar gaat...
Lalage
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis