Mediwietolie?

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Mediwietolie?

Berichtdoor Dani- » di maart 08, 2016 3:04 pm

DaisyD schreef:
Grietje Bouman schreef:Wat een zure reactie. :esurprised: Ik wil ook wel meer info want ik heb t gehad met de reguliere medicatie die niet helpt etc...

Wat een rare binnenkomer 'Grietje Bouman', en dat terwijl je al sinds 4 maanden lid bent zonder introductie of eerdere bijdragen. :esurprised: :esurprised: :esurprised:. Ik vind de reactie van Dani trouwens beleefd en netjes!

Dank je Daisy :ewink:
Veel één of eerste bericht deelnemers in dit topic.

Voor de duidelijkheid
Wietolie is THC houdend. (Wietplant)
CBD is bijna THC vrij. (Wietplant)
Hennipolie komt van de henneplant en kan een beetje THC bevatten, dit kan ook toegevoegd worden.

Henniplanten en wietplanten komen uit de canabisfamilie
Wietolie is niet legaal, CBD en hennepolie wel.
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Ingera » zo apr 10, 2016 5:43 pm

Bij mij deed het niks..
Het topje van de ijsberg vertelt ons niets over de ijsberg als we er niet naar vragen
Ingera
Lid

Berichtdoor Ingera » zo apr 10, 2016 5:44 pm

Bij mij deed het niks..
Het topje van de ijsberg vertelt ons niets over de ijsberg als we er niet naar vragen
Ingera
Lid

Berichtdoor Motormuisje » do mei 12, 2016 3:53 pm

Om vooral mijn polsen wat meer te kunnen gebruiken met normale dagelijkse dingen (douchen/aankleden/toiletbezoek/eten), zocht ik naar middeltjes die ik naast de Prednison kon gebruiken. De lokale natuurdrogist (die mij al vaker heeft geholpen met soms heel simpele maar doeltreffende middeltjes voor allerlei ongemakkelijkheden) greep onder de toonbank een flesje CBD-olie en gaf er uitleg bij. Olie van speciaal gekweekte hennepplanten, klinkt mij toch wat vreemd in de oren want drugs heb ik nog nóóit gebruikt. Toch geprobeerd (sterkte 4%).

De eerste week iedere 8 uur keurig 1 druppel onder de tong, minuutje laten inwerken en daarna wegspoelen met wat water. Na 4 dagen merkte ik dat het steeds aanwezige zeurderige gevoel in de polsen minder werd en dat bleef zo.
De tweede week heb ik de doses verhoogd naar iedere 6 uur 2 druppels. Dit heeft een duidelijker effect en kan de meeste lichte dingen in huis weer doen, maar wel behoedzaam en met voldoende rustmomenten er tussen. Zo kom ik de hele dag aardig goed door. Parket stofzuigen gaat ook zelfs, met twee handen aan de buis. Fietsen is ook redelijk te doen, maar alles met mate.
Na de derde week zit ik nog steeds op deze dosis (4x daags 2 druppels) en dan gaat een flesje (10ml) ongeveer een maand mee. Wordt helaas niet vergoed, maar dat is zo vaak met natuurproducten waaraan de pharmacie niets kan verdienen.

Voor mij werkt CBD-olie dus onverwacht goed.
De enige juiste richting is MIJN weg, ook al loopt die soms dood... 8)
Motormuisje
Lid

Reumavorm: Reumatoïde Artritis

Berichtdoor mar60 » za jul 16, 2016 6:04 pm

voor zover ik weet en inmiddels onderzocht heb is het sowieso niet verslavend, er zijn heel veel mensen die baat hebben bij cbd olie of thc olie.. ook als ondersteuning naast hun gewone medicatie. Het lijkt me goed om dat wel als onderwerp in de topics te zetten. Alcohol is een erger vergif voor je lever dan dit lullige onkruidje.. hahaha natuurlijk moet je je niet suf slikken aan de thc druppels of je gek blowen maar veel mensen helpt het in slaap te komen of de scherpe kanten van de pijn leefbaar te houden. Is dat zo erg? Ik gebruik nu 2 maanden cbd pasta (is niet verboden in nederland want je kunt het gewoon bij De Tuinen kopen) en het helpt.. Mijn immuun systeem wordt beter (merk ik aan mijn colitus) ik gebruik ook THC (wel verboden behalve de 10 ml voor eigen gebruik) en ik slaap heerlijk en ontspan beter.. dus waarom niet?
mar60
Lid

Reumavorm: overig

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis