Mediwietolie?

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Mediwietolie?

Berichtdoor Snow » di nov 10, 2015 4:05 pm

De CBD olie is vrij verkrijgbaar. Heeft bij sommige mensen effect. Ga je voor het product met THC dan zul je iets meer moeite moeten doen. Even googlen, en je ziet veel resultaten, maar net zoals bij andere natuurlijke middelen is er bij de één veel effect en bi de ander niet. Bij de laaiend enthousiaste reacties zet ik mijn vraagtekens.. Men wil graag een product verkopen....

Mijn reactie boven die van jou geeft aan dat het bij mij geen effect heeft.
Snow
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor AngèleM » di nov 10, 2015 7:22 pm

Wrenchman schreef:
AngèleM schreef:terwijl topics over alcohol mogen blijven staan.
Huh? Ik heb hier nog nooit een topic gezien met als onderwerp; "Kieper de medicijnen aan de kant, neemt allen de Whisky ter hand!"
Wat ik hier vooral op het forum lees over alcohol is verantwoord alcoholgebruik en alcohol i.c.m. medicijnen. Zoek even en je komt zelfs verhalen tegen over mensen die hun verdriet verdronken hebben. :esad: Als ik het mis heb, graag een link hieronder naar een onderwerp wat alcoholgebruik verheerlijkt.
AngèleM schreef:Misschien is een apart forum hier voor alternatieve middelen een optie? Kan gelijk iedereen die een account aanmaakt om één bericht te maken over iets wat hij/zij aan wondermiddelen verkoopt daarheen verbannen worden.
Misschien kun je hier je ei kwijt. :roll: Het internet is breder dan het reumaforum alleen...

Ik wist niet dat dit het topic: "Kieper de medicijnen aan de kant, neemt allen de Cannabis ter hand!" was :)
En hoezo alcoholgebruik verheerlijkt? Een vraag of iemand ervaring heeft met mediwietolie gaat toch ook niet over verheerlijken van cannabis?
Ik verbaas me over het verwijderen van onderwerpen op het reumaforum, dus dat doe ik op het reumaforum, lijkt me een logische plek voor dit ei.
BTW, misschien is de link een tip voor de mensen die hier informatie over zoeken? Alhoewel ik gezien de naam van de site, me afvraag hoe objectief het is.

groetjes, Angele
AngèleM
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Wrenchman » di nov 10, 2015 10:57 pm

@Angèle; Als je objectief jouw eerste bijdrage aan dit draadje bekijkt, lijk jij nogal pro mediwiet en anti alcohol. Terwijl dit forum het omgekeerde zou zijn. Vandaar mijn verbazing en mijn reactie.
Heb je de link van @Henk aangeklikt en gelezen? Daar snap ik namelijk heel goed van dat dat draadje gestopt is. Sinds ik hier lid ben heb ik maar een paar dingen verwijderd zien worden en dat ging allemaal over kwakzalverij. Trouwens, boeie als er iets verwijderd wordt? Zoals ik al aangaf met mijn laatste link, het internet is breder dan het reumaforum.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor scooterlady » wo nov 11, 2015 12:17 pm

Wrenchman schreef:@Angèle; Als je objectief jouw eerste bijdrage aan dit draadje bekijkt, lijk jij nogal pro mediwiet en anti alcohol. Terwijl dit forum het omgekeerde zou zijn. Vandaar mijn verbazing en mijn reactie.
Heb je de link van @Henk aangeklikt en gelezen? Daar snap ik namelijk heel goed van dat dat draadje gestopt is. Sinds ik hier lid ben heb ik maar een paar dingen verwijderd zien worden en dat ging allemaal over kwakzalverij. Trouwens, boeie als er iets verwijderd wordt? Zoals ik al aangaf met mijn laatste link, het internet is breder dan het reumaforum.

ik hoor zoveel dingen dat cbd olie heel veel beter is als alle medicijnen voor reuma..ik heb vanmorgen ziekenhuis gebeld ..heb vreselijk veel pijn en ook gevraagd aan mijn reumatoloog of cbd olie geschikt is voor reuma en ze stemde ja alleen zit niet in pakket..en ben ook naar jou link gegaan en me aangemeld op dat forum..
als het nu helpt dan is het toch goed?
scooterlady
Lid

Reumavorm: reuma artritis

Berichtdoor AngèleM » wo nov 11, 2015 5:42 pm

Geprobeerd mijn eerste reactie objectief te bekijken, maar als schrijfster ben ik waarschijnlijk heel subjectief :lol: . Ik ben zeker niet pro of anti wietolie of alcohol. Ik vind wel dat alternatieve e/o natuurlijke behandelingen/geneeswijzen aandacht verdienen, maar nooooit ipv maar altijd iom de arts.
Dus als ik nu lees dat Corrie haar arts hiernaar gevraagd heeft, dan gaat dat precies zoals ik wens (zelfs de reactie, die me verbaasd).
Scooterlady: ik hoop dat je er iets aan hebt, succes gewenst!
AngèleM
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Wrenchman » wo nov 11, 2015 9:09 pm

AngèleM schreef:Ik vind wel dat alternatieve e/o natuurlijke behandelingen/geneeswijzen aandacht verdienen, maar nooooit ipv maar altijd iom de arts.
Dit essentiële punt wordt hier nogal eens voorbij gegaan op het forum. Het deel na de komma welteverstaan.
Soms denk ik wel eens dat er, volgens veel mensen hier, de alternatieve weg de voorkeur verdient. :roll:
scooterlady schreef:als het nu helpt dan is het toch goed?
Los van welke mening wie dan ook heeft, moet je inderdaad doen wat jij wilt! Het enige wat ik probeer is advies en soms een tegengeluid te geven.
Heel goed dat je het met je arts bespreekt en ik hoop voor je dat het je pijn verlicht. Of een ander middel.
Ik slik trouwens zelf Tramadol. Da's een opiaat...
Wrenchman
Lid

Berichtdoor scooterlady » za nov 14, 2015 11:12 pm

Wrenchman schreef:
AngèleM schreef:Ik vind wel dat alternatieve e/o natuurlijke behandelingen/geneeswijzen aandacht verdienen, maar nooooit ipv maar altijd iom de arts.
Dit essentiële punt wordt hier nogal eens voorbij gegaan op het forum. Het deel na de komma welteverstaan.
Soms denk ik wel eens dat er, volgens veel mensen hier, de alternatieve weg de voorkeur verdient. :roll:
scooterlady schreef:als het nu helpt dan is het toch goed?
Los van welke mening wie dan ook heeft, moet je inderdaad doen wat jij wilt! Het enige wat ik probeer is advies en soms een tegengeluid te geven.
Heel goed dat je het met je arts bespreekt en ik hoop voor je dat het je pijn verlicht. Of een ander middel.
Ik slik trouwens zelf Tramadol. Da's een opiaat...

Heb ik al gehad maar hielp niet..Met een 2 maand moet ik weer aan de enbrel,donderdag na de reumatoloog geweest..kon niets meer,een prednison injectie gehad..En dat helpt goed..mijn reumatoloog vond goed dat ik cbd olie gebruikt
scooterlady
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo nov 15, 2015 12:35 am

scooterlady schreef:Heb ik al gehad maar hielp niet..Met een 2 maand moet ik weer aan de enbrel,donderdag na de reumatoloog geweest..kon niets meer,een prednison injectie gehad..En dat helpt goed..mijn reumatoloog vond goed dat ik cbd olie gebruikt
Goed bezig, jij en je reumatoloog.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor tinus » zo nov 15, 2015 12:47 pm

Henk schreef:'k Ben benieuwd, hoe lang het dit keer duurt voordat Martijn deze berichten over een met enige regelmaat terugkerend onderwerp verwijderd. :roll:

In twee jaar tijd kan er veel veranderen Henk.

In een aantal Amerikaanse staten is wiet inmiddels vrijgegeven (en het is een kwestie van tijd voor de rest van de wereld volgt):

"...some states have created exemptions for medical cannabis use, as well as decriminalized non-medical cannabis use. In four states, Alaska, Colorado, Oregon and Washington, the sale and possession of marijuana is legal for both medical and non-medical use; and Washington DC has legalized personal use but not commercial sale...".

@ Lalalge: dat verklaart misschien jouw vraag? Het is veel in het nieuws geweest.

Bovendien staat er op de site van het Reumafonds:

"Marihuana komt van de zaaddoosjes van de cannabisplant en heeft een licht verdovende werking. Het is niet geregistreerd als pijnbestrijdingsmiddel bij reumatische aandoeningen. Het wordt wel gebruikt door mensen met chronische pijn. Bij de apotheek kunt u op doktersrecept marihuana kopen.

Medicinale canabis is duurder als u het bij de apotheek koopt. U bent er dan wel zeker van dat de kwaliteit goed is. Meer informatie vindt u op de website http://www.apotheek.nl/ en bij het bureau voor medicinale cannabis.

Marihuana kunt u het beste als thee bereiden maar u kunt het ook inademen door verdamping. Het roken van marihuana wordt afgeraden: roken is slecht, zeker voor mensen met reuma. Marihuana kan vooral bij ouderen bijwerkingen geven.".

Dan zou het toch wel opmerkelijk zijn als Martijn dit draadje op het forum van het Reumafonds verwijdert?

De tijden veranderen...
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Henk » zo nov 15, 2015 6:11 pm

tinus schreef:Dan zou het toch wel opmerkelijk zijn als Martijn dit draadje op het forum van het Reumafonds verwijdert?

Kleine correctie: Dit forum is volgens mij niet van het Reumafonds maar van Martijn!
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor scooterlady » ma dec 07, 2015 11:03 pm

rianne55 schreef:Er staat in tijdschrift psoriasis ,het onderwerp wietolie,dat mensen het gebruiken. Ben heel benieuwd of het nu echt werkt.
Ik koop het niet zomaar. Helaas werken de middelen van de reumatoloog niet. Veel te veel bijwerkingen.
Daarom zou ik wel graag de ervaringen weten.van mensen die het geprobeerd hebben. Is het een wondermiddel of helpt het bij de een wel en de ander niet?

Hoi ik heb via mijn huisarts cannabis flos gekregen...Daar moet ik thee van maken en hoop dat dit me gaat helpen..mijn huisarts zei dat ga helpen dus nu afwachten
scooterlady
Lid

Berichtdoor Dani- » ma feb 01, 2016 9:32 pm

Voor iemand die geen reclame maakt, maak je wel erg veel reclame.. En heb je een profiel aangemaakt om dit te promoten, of ga je ook reageren in andere onderwerpen en daar een nuttige bijdrage leveren, zonder je eigen site te promoten?
Dani-
Lid

Berichtdoor Grietje Bouman » za maart 05, 2016 3:57 pm

Wat een zure reactie. :esurprised: Ik wil ook wel meer info want ik heb t gehad met de reguliere medicatie die niet helpt of veel bijwerkingen geeft. Kent iemand deze instelling? http://www.stichtingmediwiet.nl
Ben zeer benieuwd naar ervaringen.
Grietje Bouman
Nieuw lid

Reumavorm: ra + artrose

Berichtdoor DaisyD » zo maart 06, 2016 6:03 pm

Grietje Bouman schreef:Wat een zure reactie. :esurprised: Ik wil ook wel meer info want ik heb t gehad met de reguliere medicatie die niet helpt etc...

Wat een rare binnenkomer 'Grietje Bouman', en dat terwijl je al sinds 4 maanden lid bent zonder introductie of eerdere bijdragen. :esurprised: :esurprised: :esurprised:. Ik vind de reactie van Dani trouwens beleefd en netjes!
DaisyD
Lid

Berichtdoor Sue-liz » zo maart 06, 2016 8:28 pm

AngèleM schreef:Apart dat topics over cannabis verwijderd worden, terwijl topics over alcohol mogen blijven staan.
Voor zo ver ik weet is er wel een medisch gebruik van cannabis bekend, (al zal er discussie over zijn, het valt nu eenmaal onder alternatief/natuurlijk) terwijl voor alcohol alleen uitwendig gebruik medisch bekend is.
Alcohol schijnt verslavender te werken dan cannabis (geen ervaring daarmee), maar alcoholgebruik is nu eenmaal maatschappelijk geaccepteerd.

Misschien is een apart forum hier voor alternatieve middelen een optie? Kan gelijk iedereen die een account aanmaakt om één bericht te maken over iets wat hij/zij aan wondermiddelen verkoopt daarheen verbannen worden.

Angele

Als het goed is is mediwiet of in ieder geval wietolie niet verslavend omdat de verslavende stof THC er uit is gehaald
Sue-liz
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis