RA : kaakgewricht

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

RA : kaakgewricht

Berichtdoor Dorientje88 » ma dec 28, 2015 5:04 pm

Beste

Graag had ik wat info of ervaring gehoord in verband met problemen aan het kaakgewricht door RA.

Toen de diagnose van RA werd vast gesteld bij mij hadden ze ook gemerkt dat ik een ontsteking op mijn linker kaakgewricht had.
Ik had dit ook al zelf beetje opgemerkt. Maar door de medicatie planquenil en een medrol-kuur is dit dan weer verdwenen.

Sinds juli 2015 ben ik gestopt met mijn medicatie vanwege een kinderwens en neem ik enkel wat diclofenac bij opstoten.
Maar sinds september probeer ik ook dit te minderen, dus heb ik sinds november weer last van mijn kaakgewricht.
Het is zelfs zo erg dat ik mijn mond niet meer goed open kan krijgen of toch niet volledig, mijn tanden zijn ook wat gevoeliger na het eten aan die kant. Maar voor de rest heb ik er (nog) geen last / pijn van.

Ondertussen ben ik bij de tandarts geweest, maar mijn tanden zijn gezond. Morgen moet ik bij haar collega komen die meer af weet van kaakgewrichten. Hopelijk vinden ze snel van waar dit ongemak komt.

Heeft iemand dit ook al gehad ?

Alvast bedankt en groetjes
Beste wensen voor 2016 voor allen.
Dorientje88
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Re: RA : kaakgewricht

Berichtdoor marielle261175 » ma dec 28, 2015 8:03 pm

Hoi
Ik heb regelmatig last van een ontsteking aan mijn kaakgewrichten. Het komt echt uit het niets, maar tot nu toe zijn die ontstekingen binnen 1-2 etmalen weer weg. Als ik het heb kan ik mijn mond maar een heel klein stukje opendoen . Ook kan ik mijn tanden dan niet pijnvrij op elkaar krijgen. Soms neem ik ibuprofen, maar meestal "onderga " ik het maar gewoon. Maar ja ik heb natuurlijk geluk dat het vaak kortdurende klachten zijn.
Succes met alles en natuurlijk alle goeds voor 2016
Groetjes marielle
marielle261175
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Motormuisje » do mei 12, 2016 4:49 pm

Ik heb nog maar kort RA en ben net begonnen met MTX, maar slik al wel sinds april Prednison. De eerste 3 weken had ik om de paar dagen wel een kaakkant die zeer stijf was en de kiezen erg gevoelig. Kauwen was gewoon niet mogelijk aan die kant. Sinds eind april gebruik ik CBD-olie (4%) en nu ik dit bericht lees, heb ik sindsdien ook geen kaakklachten meer gehad. Klinkt idioot eigenlijk dat dergelijke druppeltjes uit een simpel plantje voor een wezenlijke verbetering kunnen zorgen. Bovendien verhindert het de werking van medicijnen niet. Misschien dat het ook jou helpt...
De enige juiste richting is MIJN weg, ook al loopt die soms dood... 8)
Motormuisje
Lid

Reumavorm: Reumatoïde Artritis

Berichtdoor Lalage » do mei 12, 2016 7:29 pm

Ik heb dit ook weleens gehad, maar gelukkig duurde het niet lang.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Keer terug naar Reumatoide artritis