Hulp gevraagd van gebruikers Biological.

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Hulp gevraagd van gebruikers Biological.

Berichtdoor Lalage » ma feb 22, 2016 8:34 pm

@denise heb je al eens een andere biological geprobeerd? er zijn er acht, misschien heb je bij een andere geen last van die vervelende bijwerkingen
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor denise » di maart 01, 2016 11:43 am

Hoo Lalage,

Ja hoor, heb er al 5 gehad. Allemaal hetzelfde liedje. Vandaar dat mijn reumatoloog nu rituximab wil gaan geven. Dit omdat dit op een heel andere manier werkt.
Maar ik zeg eerlijk, ik zie het niet zo zitten om weer aan een ander medicijn te gaan.
En dan nog-----heb veel mensen hier op het forum gezien die ook behoorlijke bijwerkingen hebben.
Momenteel ben ik even gestopt, omdat ik een behandeling bij de tandarts krijg. Nu zijn de klachten nog erger, Af en toe denk ik echt dat ik van het padje af ben. Zo naar voel ik mij. Duurt ook 25 dagen voordat het uit je bloed is.
Volgens mij is de hele hormoonhuishouding incl schildklier de weg kwijt.

Wat ik al schreef.... eens zal het beter gaan.

Groetjes Denise
denise
Lid

Reumavorm: RA/Sjogren

Berichtdoor Martina62 » zo apr 17, 2016 12:36 pm

Hallo allemaal,

MRI scan gehad via neuroloog en gelukkig geen witte vlekken(aantasting Myeline hersenen).
Zij gaf wel aan dat Enbrel gebruik neurologische gevolgen kan hebben met als gevolg tekort Myeline.
Wouw, zij was daar heel open over!

Tja, en hoe nu verder.

Ik ga mij meer verdiepen in orthomoleculaire alternatieven en een stappenplan maken om mijn leven beter op de rit te krijgen.
Ik stop met Enbrel(i.o.m.) reumatoloog en kijken wat het alternatief wordt.
Hij had het over Humira.

Daar gaan we weer .................................alternatief...............??

Ik ben blij dat biologicals bestaan en dankbaar dat ik dit vergoed krijg maar die klote bijwerkingen....
Martina62
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Else » za sep 17, 2016 3:12 pm

Ben ook heel blij dat deze Biologicals bestaan, en ook voor mij is het een wondermiddel qua reuma zoals bij vele van jullie.
Vanaf de allereerste dag is het wonderbaarlijk beter gegaan met de reuma

Ik gebruik Simponi ( 1 maal per maand injectie) nu een jaar lang,maar krijg steeds meer problemen met mijn geheugen'.
(niet meer onthouden,opnemen en vaak niet meer de juiste woorden kunnen vinden.

Mijn Reumatoloog kan niet voorstellen dat dit van de Bilogical komt, maar wel door verwezen
naar de Neuroloog, daar testen en onderzoek gehad (mri scan enz)
Maar niets uit gekomen . En denken daarom aan psychische oorzaak.

Maar Zelf denk ik nog steeds dat het met de Biologicals te maken kan hebben. maar zoals meerdere hier hebben ervaren, blijft het allemaal erg vaag.
Maar weet ook niet wat ik nog kan doen, gezien stoppen met de Biolgical terug naar af betekend ben ik bang.

En hier worstelen we denk ik allemaal mee...
Hoop dat dit meer onderzocht gaat worden zodat er voor vele meer duidelijkheid mag komen !
Else
Nieuw lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor mar60 » za okt 08, 2016 12:03 pm

Ik weet niet hoe oud je bent maar overgang of andere hormonale dingen kunnen ook wel geheugen problemen veroorzaken, of te weinig rust.. heb je al mindfulness en dat soort dingen geprobeerd? extra vitamine B? onderzoek jouw biological eens op wat het doet, welk eiwit en wat de onderzoeken daarvan zijn. Is wel te googelen...
mar60
Lid

Reumavorm: overig

Berichtdoor Pierre1967 » ma okt 10, 2016 9:11 am

Ik heb in het verleden ook een biological gebruikt namelijk Humira. Kort na de start hiermee verslechterde mijn leverwaarden. Zaten destijds op ruim 5x de maximale waarde.
Daarnaast gebruikte ik ook methotrexaat.

De behandelende arts gaf aan dat e.e.a. aan de methotrexaat lag, ondanks dat ik dat al veel langer gebruikte als de Humira. Arts wilde hierbij niet luisteren en bleef volhouden dat ik moest stoppen met methotrexaat. Uiteindelijk zelf besloten te stoppen met Humira en kort erna bloed laten prikken. De waarden waren nog niet volledig terug op hun "normale"waarde maar voldoende om te zeggen dat het beter ging.
Door toedoen van gebruik van Humira gebruik ik nu 6 dagen per week een half tabletje Foliumzuur.
Pierre1967
Nieuw lid

Reumavorm: Reumatoïde Artritus

Berichtdoor Else » wo nov 23, 2016 12:02 am

Volgens mijn neuroloog kan de overgang geen invloed geven op je geheugen , terwijl je dit zo vaak om je heen hoort inderdaad
Else
Nieuw lid

Reumavorm: ap

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis