Pink wil niet meer los van ringvinger strekken.

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Pink wil niet meer los van ringvinger strekken.

Berichtdoor Hermione » za maart 12, 2016 1:19 pm

ik ben er van afstand toch wel blij om, dat die pees niet kapot is.

Misschien dat er gedacht wordt, om jou een andere biological te laten proberen? Dat zou kunnen, dat lees ik wel vaker hier op het forum. En jouw twijfels rondom, zware medicatie voor alleen maar mijn handen. Het zijn wel je handen hoor. Ik ken iemand die de handen echt zo kapot heeft van de reuma. Nou heeft zij het heel erg zwaar, en al een half leven lang, en ze heeft wel meer kapot. Maar het is echt zo beperkend, als die handen nog meer kapot gaan dan dat ze nu al zijn bij jou. Dat wens ik je echt niet toe. Dus doe toch maar gewoon door met die hele zware medicatie.

groetjes!
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor vrolijkmeisje » za maart 12, 2016 5:33 pm

Ja Hermione, ik weet ook eigenlijk als geen ander hoe lastig het is om met pijnlijke handen en verstijfde polsen te moeten leven. Dus ik zie ook dat het geen optie is om de ontstekingen maar hun gang te laten gaan.
Ik was net in een boekenwinkel. Een zwaar boek kan ik alleen met 2 handen oppakken en als het een harde kaft heeft laat ik hem alleen om die reden al liggen.
Net kennisgemaakt met iemand. Dan geef je een hand. Het eerste wat je dan moet doen is waarschuwen dat er alleen een hele voorzichtige hand mag worden gegeven.
Bij het aankleden, enz enz. Het speelt de hele dag door.
We zullen zien of een wijziging van medicatie aan de orde zal komen. Ik hou jullie op de hoogte!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Ingera » za apr 16, 2016 6:24 pm

Hoi vrolijk meisje,
Ik ben met mtx gestopt vanwege behoorlijke maag- en darmklachten. Helaas begon mijn pols dus weer flink te ontsteken. Injectie erin en ja, gaat beter. Tot afgelopen dinsdag. Ik probeerde iets los te scheuren en ineens een scheurgevoel in m'n pols. Gekoeld, de pijn is weg. Maar mijn wijsvinger wil niets meer. Krijg er geen beweging in. Mijn pink is ook al gehandicapt maar daar heb ik wel spiergevoel. Is dit een beetje wat jij ook had?
Het topje van de ijsberg vertelt ons niets over de ijsberg als we er niet naar vragen
Ingera
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor vrolijkmeisje » za apr 16, 2016 6:40 pm

Bij mij was en is de pijn zeker niet weg. Als ik probeer die pink omhoog te strekken (zeg maar hoger dan de ringvinger) dan doet dat nog steeds pijn.
Verder was het bij mij niet iets wat er plotseling was. Ik had meer pijn dan eerder bij bepaalde bewegingen, maar merkte pas bij het knippen van mijn nagels dat ik die pink niet meer kon strekken om de nagel te knippen.
De reumatoloog denkt dat het een gevolg is van de polsoperatie. Toen zijn al die spieren en pezen toch in de verdrukking geweest en mogelijk is daardoor de pinkpees in het gedrang geraakt (wel maanden na de operatie overigens).
Volgens de reumatoloog vallen de ontstekingen mee en om die reden lijkt het hem niet slim om de biological te wijzigen. Ik weet wel dat de Humira aardig werkt, maar weet niet of dat bij Enbrel ook zo zal zijn.

Ik heb de Humira overigens 2 week geleden een keer laten staan omdat ik veel last had van een vervelende hoestverkoudheid (inmiddels bijna 5 weken). Ik weet weer waarom ik het spul neem, want de klachten in mijn handen namen snel toe. Deels doordat ik niet fit was misschien, maar ik denk ook doordat ik de Humira heb laten staan. Ik heb zelfs last van mn voeten, terwijl ik dat normaal nooit heb (rechts heb ik andersoortige klachten, maar mijn linkervoet is nu opeens ook pijnlijk). Voor mij een teken dat de Humira me wel iets goeds brengt.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je wijsvinger Ingera. Dat is geen handige vinger om te missen (zeg ik terwijl ik druk zit te typen met mn linker ringvinger en rechterwijsvinger :D ).
Klinkt niet goed dat ie helemaal niets doet en dat je ook niets voelt!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor Ingera » za apr 16, 2016 7:06 pm

Dat klinkt inderdaad weer anders. Wat een stom gedoe is dit toch. Ik ben begonnen met sulfasalazine nu. Hoop dat dat verdere ontstekingen tegen houdt. Die wijsvinger is echt stom. Ik kan hem wel gestrekt buigen, en met hulp gaat het topje ook mee maar de spier daar is kapot of zo? Ik ben gelukkig wel rechts dus nou ja, dat valt dan weer mee.
Door te stoppen met mtx merkte ik eerst niks maar nu.. Jemig, die reuma is $%#! Ook heup, rug en voeten doen gezellig mee. Het gekke is dat er bij mij, buiten die pols, niks opzwelt.
Sterkte vrolijk meisje, we blijven allemaal vrolijk! En fijn om soms even hier te kunnen vragen of zeuren. Dank voor je reactie X
Het topje van de ijsberg vertelt ons niets over de ijsberg als we er niet naar vragen
Ingera
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » za apr 16, 2016 7:42 pm

Ik zou over die wijsvinger wel op korte termijn informeren hoor.
Als er een pees kapot is, wie weet valt er nog iets te repareren. Een spier of pees wordt al snel korter als ie niet meer heel is.
Ja, het blijft een heel irritante ziekte!
Jij ook sterkte!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor Ingera » di apr 19, 2016 3:49 pm

Inmiddels bij de reumatoloog terug geweest en idd: morgen naar de hand/pols chirurg met spoed. Het schijnt wel raar te zijn dat die wijsvinger is geknapt. Ben benieuwd morgen. Vermoeden is een buigpeesruptuur. Meestal in duim of juist pink/ringvinger. Zo zie je maar. Ieder mens is anders... No fun want ik denk dat de vierde operatie aan die hand snel gaat gebeuren. Zucht.
Ingera
Lid

Berichtdoor Hermione » wo apr 20, 2016 11:51 am

zo klinkt het inderdaad wel, dat er een operatie aan zit te komen. Alvast heel veel succes gewenst, zeker ook met het natraject!
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis