maak ik antistoffen aan of doet Remicade niets meer ?

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

maak ik antistoffen aan of doet Remicade niets meer ?

Berichtdoor Corrinne » do maart 10, 2016 8:35 pm

Hallo

Ik ben Corrinne ik krijg al 3 jaar Remicade het begon met 1 x per 8 weken zit nu op 1 x per 6 weken, maar helaas de laatste 2 keren werkte het niet
De een na laatste keer dat ik het kreeg kreeg ik een dag later gelijk een flinke griep die wel 3 weken duurde en ik dacht dat dat de pijn was die ik had dus gaf de Remicade nog een kans .
2 weken geleden heb ik weer gehad maar helaas ook dat sloeg niet aan . Gisteren bij de reumatoloog geweest en zij zei ook dat de reuma zeer actief was. Moest bloed laten prikken om te kijken of mijn lichaam antistoffen aan maakt tegen de remicade. Ik weet eigenlijk niet wat dat inhoudt . Ik spuit ook mtx en veel medicijnen nu toch weer prednison erbij. 4 april ga ik trouwen en 8 april heb ik dus me volgende Remicade maar ben zo bang dat die ook niets doet en 9 april gaan we lekker met ons samengesteld gezin op vakantie maar ik hoop dat ik dan niet zoveel pijn heb als nu
Kan iemand mij meer vertellen over dit probleem ?
Corrinne
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Re: maak ik antistoffen aan of doet Remicade niets meer ?

Berichtdoor Lalage » do maart 10, 2016 9:41 pm

Wat wil je precies weten over de bloedtest? Hier kan je er iets over lezen, al is dit wel gericht op medische professionals: http://www.sanquin.nl/producten-dienste ... erzoekers/
Je kunt ook altijd naar het ziekenhuis bellen als je vragen hebt.

Hopelijk geeft de prednison snel resultaat en kan je je trouwdag en vakantie goed doorkomen!
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Re: maak ik antistoffen aan of doet Remicade niets meer ?

Berichtdoor Lis » za maart 12, 2016 7:56 am

Ik heb ook gehad dat mijn lichaam antistoffen aanmaakte tegen de Enbrel. In het begin werkte het goed maar later niet meer en ik ging me steeds zieker voelen. Eigenlijk wordt je lichaam dan niet meer alleen aangevallen door de reuma, maar ook door de medicatie. En dat kun je (kon ik) wel voelen doordat ik dubbel zo moe en ziek was als anders. Ben benieuwd wat er uit je bloedtest komt. Sterkte!
Lis
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Reumatoide artritis