RA en wiet ?

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: RA en wiet ?

Berichtdoor tinus » wo aug 10, 2016 12:03 pm

De toppen eruit gehaald :shock:

Roken van wiet is heel slecht voor je longen.
Jaren geleden zeiden de geleerden dat 1 stick vergelijkbaar is met 25 sigaretten, qua schadelijkheid!
En dan ook nog shag erbij... maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten...
En ja: Allen Carr helpt geweldig als je écht gemotiveerd bent om te stoppen.

:idea: Je kunt van die wiet beter thee zetten of boter maken. Google maar.

Martina62 schreef:Mocht ik de medicinale wiet binnen hebben dan hou ik jullie op de hoogte van het effect bij mij.

Jammer dat je ons niet op de hoogte houdt.
Ik vraag me af of het wel handig was om wiet met 70% THC te bestellen. De pijnstillende werking zit 'm vooral in de CBD.
Maar misschien heb je een proefmonster gehad en beviel dat goed?

(de link van Cees doet het overigens niet).
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Wrenchman » vr aug 12, 2016 11:46 pm

Er wordt al weinig gediscussieerd op dit forum, maar wat er gepost wordt gaat toch meer en meer de kant van reclame op.

Ik hoop dat de bezoekers van dit forum vooral zelf blijven nadenken. Als ik iemand zie die pas 4 posts op dit forum heeft geplaatst, welke allemaal wiet en wietproducten als onderwerp hebben, gaan bij mij de nekharen overeind staan. Helemaal als er ook nog eens links naar (bedenkelijke) sites gegeven wordt om deze produkten aan te schaffen.

Men lijkt hier de reumapatiënt als prooi te zien voor commercieel gewin. Daarbij geen enkele compassie tonend voor de gezondheid van zijn/haar medemens. Want laten we eerlijk zijn, dit soort figuren is altijd pro alternatief en anti regulier.
mar60 schreef:Ik heb geen medicatie want dat lijkt me een slecht plan op dit moment..

Echt? Is dat je advies aan iemand die een destructieve ziekte heeft?

Mijn advies: Luister niet naar mensen die niet het beste met je voor hebben! Moet je dan naar mij luisteren? NEE! Luister naar jezelf en naar mensen die er verstand van hebben! Artsen bijvoorbeeld!
Wil je alternatief? Overleg het met je arts!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Henk » za aug 13, 2016 1:13 am

Het zal niemand, die mij een beetje kent, verbazen dat ik het eens ben met wat Wrenchman hierboven schrijft.
Eén aanvulling: Ik heb geconstateerd, dat veel van de mensen die alternatieve en/of andere niet reguliere aanpakken van gezondheidsklachten propageren (en er vaak ook zelf voor kiezen) hun onzekerheid over die keuze overschreeuwen door resultaten te overdrijven en/of mensen die vraagtekens zetten neerzetten als onwetende onbenullen.
En dan zelf aankomen met een enkele publiciteitsgeile arts of dubieus instituut, dat de naam aan het aangebodene wil verbinden.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn... dan is het dat in verreweg de meeste gevallen ook!
Denk zelf na!
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis