RA in nek!

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

RA in nek!

Berichtdoor Martina62 » wo jun 08, 2016 8:48 pm

Hallo allemaal,

RA kan dus inderdaad in nek voorkomen. 1 op de duizend zegt reumatoloog nu :twisted: \
Wat een vreemde man. Ik heb zo vaak aangegeven dat HET daar mis was en de daarbij behorende klachten maar geen gehoor.

Nu ik door huisarts doorgestuurd ben naar revalidatie arts(dit heeft hij in de computer gezien), komt hij daarmee ineens toch over de boeg.
Foto's nek gemaakt en afwachten. Waarom niet direct een mri zal wel met het kosten plaatje te maken hebben??
Ik ben zo boos dat hij dit nu pas toegeeft.
Ja, ik ben behoorlijk depri maar dat heeft een reden, een burn-out door .................................PIJN DIE NIET TE HANDELEN IS EN ALS EEN DRONKAARD LOPEN, ZITTEN en niet meer kunnen functioneren al 3 jaar.
Geen enkele pijnstilling hielp.
En de Kenacort, tja dat is een paardenmiddel maar helaas(ik), hoeft niet, ook daar bijwerkingen van zoals paniekaanvallen.....echt nog nooit eerder zoiets meegemaakt :shock:

Mensen wees een gewaarschuwd mens wanneer je nekklachten hebt/krijgt bij RA.

Gr. Martina
Martina62
Lid

Reumavorm: RA

Re: RA in nek!

Berichtdoor adeb65 » wo jun 15, 2016 1:20 pm

Hi

waarom vraag je geen andere reumatoloog?
sterkte met de diagnose
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Re: RA in nek!

Berichtdoor Jan85 » vr jun 17, 2016 10:31 am

Misschien is RA in de nek gewoon niet zo bekend. B.v. in de DAS28 komt de nek niet voor; zie: http://www.das-score.nl/das28/nl/uitleg-das28/de-das28-gewrichten.html
Ik denk dat ik zelf RA in de nek heb gehad en ik denk daarom ook dat het wel bij meer mensen zal optreden, maar misschien wordt de link vaak niet gelegd. Als ik zie hoe lang het bij mij geduurd heeft voordat uberhaupt de diagnose RA werd bevestigd (met klassiek dikke vingers en pijnlijke polsen), dan ben ik niet optimistisch over de diagnose van RA in de nek. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je van een reumatoloog meer zou verwachten. Inmiddels heb ik ervaren dat de RA ontstekingsverschijnselen met een eenvoudige echo zichtbaar te maken zijn.
Jan85
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Reumatoide artritis