Hallo, ik heb een vraag.
Heb een paar weken geledende diagnose RA gekregen van de reumatoloog. Heb na eerst plaquenil geprobeerd te hebben (daar bleek ik allergisch voor te zijn) nu sulfasalazine en MTX voorgeschreven gekregen.
De sulfasalazine moest ik in 4 weken opbouwen naar 4 x 500 mg. per dag. De MTX 1x per week 6 tabletjes (15 mg.) en natuurlijk foliumzuur.
Vol goede moed begonnen met de medicijnen, maar een klein beetje misselijk geweest van de MTX. Maar na 2 dagen ging ik op de weegschaal staan en bleek dat ik in die 2 dagen maar liefst 5 kg. ben aangekomen. Ik schrok me een ongeluk. Dat moet toch wel vocht vasthouden zijn, zoveel kan je volgens mij niet eens eten...
Nu bijna 5 weken verder en ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid die extra kilo's meer weg.
Ook voel ik me elke week meer beroerd na de beruchte MTX-dag.
Ben daarvan echt 4 dagen super duizelig en zie allemaal zwarte vlekken voor mijn ogen, ook heb ik het de laatse dagen benauwd, zeker als ik op mijn zij lig in bed, en ik heb ook sinds een paar dagen een vervelend kuchje.
Ik weet eigenlijk niet wat ik nu moet doen, hoort dit erbij en is het een kwestie van wennen, of is het toch verstandig om even naar de reumatologie-afdeling te bellen morgen?
Groetjes hawaiigirl.