Ik ben volgens mij overgegaan op injecties toen ik van 6 pilletjes naar 10 pilletjes per week ging.
Toen ik weer terug ging naar een wat lagere dosis omdat ik er Humira bij ging gebruiken zijn het injecties gebleven.
Injecties worden volgens mij veel gegeven bij mensen als de pillen leiden tot erge bijwerkingen.
En die injecties zijn heel prima te doen hoor, dus mocht dat aan de orde komen, maak je er niet te veel zorgen over

Maar hopelijk helpt de verhoging van de foliumzuur!
Ik ben 47 jaar en werk 24 uur in de hulpverlening. Veel achter de computer ook, naast het voeren van gesprekken. Typen is pijnlijk maar ik probeer goed af te wisselen.
Verder ben ik actief voor een politieke partij, waar veel tijd in gaat zitten.
Ik kreeg reuma toen ik 29 was. Het was meteen heel heftig waardoor ik in de ziektewet raakte. Ik kon niet meer autorijden, en al snel kon ik amper meer lopen. Alles was ontstoken.
Na anderhalf jaar was ik weer voor mijn volledige 24 uur aan het werk. Sindsdien heb ik niet meer voor de reuma in de ziektewet gezeten (ow, toch, vorig jaar 3 maand toen ik mn kunstpols had gekregen, maar al na 6 week kwam ik weer wat uren werken). Ik zal altijd proberen om te blijven werken, omdat ik van die eerste keer nog weet dat stilzitten echt funest is. Toen ik in 2003 weer overal ontstekingen kreeg ben ik me naar mn werk blijven slepen in mijn auto met automaat. Ik werkte toen 5 uur per dag op 4 dagen, en zat 4 uur per week in de ziektewet. Gelukkig had ik werk wat ik kon blijven doen. En er werd flink rekening met mij gehouden. Als ik iets moest printen nam een collega het even voor me mee bv. Ik ben toen wel weer volledig afgekeurd, maar ben blijven werken. Ik heb geen idee of ik in 2016 met dezelfde problemen ook afgekeurd zou raken.
Veters strikken, echt niet mijn hobby

Maar zo moet ik regelmatig handen geven, daar ontkom ik niet aan, dus om mensen te waarschuwen gebruik ik op die momenten zo veel mogelijk een polsbrace. Na het handen geven doe ik hem af

Hopelijk ga je snel baat hebben van de MTX!