Ik weet het even niet....

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Ik weet het even niet....

Berichtdoor Pleun » do nov 03, 2016 10:21 pm

Ik zal mijn situatie kort samenvatten:
Al heel wat maanden klachten bovenop mijn voet. Eerder klachten gehad aan vingerkootje en stuitje.
Mijn moeder, oma en tante hebben RA.
Huisarts heeft mij doorverwezen.
Bloed liet niks zien, ook lichamelijk onderzoek geen afwijkingen.
Afspraak met arts: meteen bellen bij verergering of nieuwe klachten.

Nu sinds kort heel veel pijn onder mijn rechter enkel.
Pijn bovenop linkervoet is momenteel weg/ veel minder.

Onder enkel niet echt potentiele plek voor RA denk ik?

Of herkent iemand dit wel??
Pleun
Nieuw lid

Reumavorm: ra

Re: Ik weet het even niet....

Berichtdoor Dani- » vr nov 04, 2016 1:05 am

Heb je ook andere symptomen?

Stijfheid, echt enorm vermoeid, warmte en of roodheid bij de gewrichten die pijn deden?

Mijn enkels en voeten doen ook vreemde dingen maar er zitten nogal wat gewrichtjes. Bij mij is er altijd sprake van zwelling, roodheid en gloeien van warmte. Ook bovenop voet richting enkel.
Pijn in stuit heb ik niet gehad. Wel si gewrichten dat kan uitstralen naar stuit. Bij de vingerkootjes is het hetzelfde als bij de voeten, zwelling en warmte en bewegingsbeperking.

Groet
Dani
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Lalage » vr nov 04, 2016 8:17 am

Ga maar weer terug naar de huisarts, steeds als het verandert, zoals je arts ook al heeft gezegd. Ik kreeg pas bij de vierde keer een doorverwijzing, daarvoor kreeg ik te horen dat het overbelast was en ging ik naar een podotherapeut voor zooltjes (hielp niets) en een fysiotherapeut die het ook niet meer wist en me toen heeft aangespoord weer naar de huisarts te gaan. Soms duurt het even voor er in je bloed iets zichtbaar is, maar de klachten zijn er al wel. Mijn eerste klachten waren in april, in september was er nog niets te meten en in november kon ik amper meer lopen en was de diagnose ineens kraakhelder.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Pleun » vr nov 04, 2016 12:13 pm

Oh wat fijn om reacties te lezen!

Ik ben al bij de reumatoloog geweest. Ik mocht laag drempelig bellen bij nieuwe klachten.
Roodheid en zwelling heb ik wel x gehad, nu al even niet meer.
Wel enorm stijve voeten....

Moeheid, jazeker.... Ben eigenlijk altijd wel moe.

Ben idd ook al bij podotherapeut geweest, zooltjes hebben niks geholpen.

(Ik weet niet hoe ik personen moet taggen....)
Pleun
Nieuw lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor MarianneZ » di feb 21, 2017 2:45 pm

Voor het eerst in mijn leven doe ik mee aan een forum. Maar niet als iemand die pijnklachten heeft.... Ik wil proberen om bij mensen met pijnklachten waar weinig tot niets meer tegen helpt deze pijnklachten te kunnen laten verminderen. Op de site van het reumafonds zal ik nl het bericht dat als niets meer helpt dat dan eventueel een magnetiseur ingeschakeld zou kunnen worden. Sinds lange tijd behandel ik al veel mensen met erge pijnklachten en gelukkig kan ik in de meeste gevallen iets voor ze betekenen. Ik woon in Duitsland, net over de grens bij Enschede. Misschien dat ik ook anderen kan helpen?
Marianne
MarianneZ
Nieuw lid

Reumavorm: nvt

Keer terug naar Reumatoide artritis