door Dorine » wo apr 26, 2017 12:09 pm
Vrolijk meisje: Fijn dat de klachten zo verminderd zijn! Gaan ze nog verder kijken naar die vlekjes?. Die verhoogde d-dimeren komt bij mensen met reuma vaker voor.. wel fijn dat het geen longembolie was, weet je dat ook weer!
Ik ben vandaag vanwege die vlekjes die op ct scan te zien waren ,doorgestuurd voor een Pet scan en kreeg vandaag de uitslag bij de longarts. Het blijkt te gaan om sterk verhoogde activiteit van de lymfeklieren in de longen. Pleuritis was deze keer niet noemenswaardig aanwezig. De pijn klachten bij inademen en uitstralingspijnen naar schouders kunnen door de vergrote lymfeklieren komen. Volgende week ( 4 mei) heb ik een bronchscopie met punctie van deze lymfeklieren..(brrrrr)... maar dan kunnen ze uitsluiten waarom dat is.. de longarts noemde autoimmuunziekte zoals vermoedelijk sarcoïdose ...
Ik ben nog steeds erg kortademig hoewel het vandaag iets beter gaat,kan eindelijk weer wat hoesten, veel klachten van mijn schouder ( zeurende kiespijn noem ik het maar) , avonds bekaf. 1000 mg naproxen helpt een beetje.. maar goed , ik vind het wel goed dat ze het goed nakijken en dan ben ik ook weer een stap verder.