tussenribspierpijn, je verzint het niet!

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: tussenribspierpijn, je verzint het niet!

Berichtdoor Anuschka4 » di apr 25, 2017 4:21 pm

Vrolijk Meisje
Hopelijk lost dit probleem zich ook weer op!
Groet Anuschka
Anuschka4
Nieuw lid

Reumavorm: Ra

Berichtdoor Hermione » wo apr 26, 2017 12:05 pm

Ik hoop het ook, maar wel fijn dat het wat beter is nagekeken. Uiteindelijk heb je toch een systeemziekte, die van invloed is op je hele lichaam.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Dorine » wo apr 26, 2017 12:09 pm

Vrolijk meisje: Fijn dat de klachten zo verminderd zijn! Gaan ze nog verder kijken naar die vlekjes?. Die verhoogde d-dimeren komt bij mensen met reuma vaker voor.. wel fijn dat het geen longembolie was, weet je dat ook weer!

Ik ben vandaag vanwege die vlekjes die op ct scan te zien waren ,doorgestuurd voor een Pet scan en kreeg vandaag de uitslag bij de longarts. Het blijkt te gaan om sterk verhoogde activiteit van de lymfeklieren in de longen. Pleuritis was deze keer niet noemenswaardig aanwezig. De pijn klachten bij inademen en uitstralingspijnen naar schouders kunnen door de vergrote lymfeklieren komen. Volgende week ( 4 mei) heb ik een bronchscopie met punctie van deze lymfeklieren..(brrrrr)... maar dan kunnen ze uitsluiten waarom dat is.. de longarts noemde autoimmuunziekte zoals vermoedelijk sarcoïdose ...
Ik ben nog steeds erg kortademig hoewel het vandaag iets beter gaat,kan eindelijk weer wat hoesten, veel klachten van mijn schouder ( zeurende kiespijn noem ik het maar) , avonds bekaf. 1000 mg naproxen helpt een beetje.. maar goed , ik vind het wel goed dat ze het goed nakijken en dan ben ik ook weer een stap verder.
Dorine
Lid

Reumavorm: Sarcoïdose /ra

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo apr 26, 2017 12:46 pm

Fijn om van je te horen Dorine. Balen dat je klachten nog steeds zo aanwezig zijn. Ik had gehoopt dat het met jou inmiddels ook weer wat beter zou gaan.
Bij mij is het speurtraject voorlopig gestopt omdat mijn klachten wel weg zijn en er niets ernstigs bleek te zijn. Als ik weer naar mijn reumatoloog ga zal ik met hem verder speuren naar waar de klachten nu door veroorzaakt zijn en hoe het zit met dat plekje op mijn long ed.
Goed dat ze flink doorzoeken bij jou. Hopelijk wordt het duidelijker.
Met Hermione's ervaringen (lang zoeken naar oorzaken, en naar diagnoses) in het achterhoofd denk ik altijd maar dat er ook nog heel veel is wat artsen niet goed weten.
In het ziekenhuis zei de dame die naast me lag (met exact dezelfde klachten, geen reuma maar 5 week geleden bevallen van een kindje) dat het ambulancepersoneel (zij was met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht) haar had gezegd dat er veel minder bekend is over het lichaam van vrouwen. Ik herinnerde me daardoor dat ik ooit eens heb gelezen dat veel onderzoek gedaan is bij mannen, en dat inmiddels blijkt dat het lichaam bij vrouwen vaak toch anders werkt/in elkaar zit.
De artsen weten volgens mij ook nog heel veel niet...

Beterschap Dorine, ik hoop dat je je snel weer beter zult voelen en weer probleemloos kunt lachen, hoesten en niezen (en vooral: slapen)!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor JINTHE » za jun 10, 2017 10:59 am

Dag Vrolijkmeisje,
ben nieuw hier maar heb al jaren dezelfde klachten. Soms heel erg en soms zijn de klachten ook weer weg. Bij mij is tietze gediagnostiseerd. Je kunt er niet veel aan doen. Pijnstilling helpt niet. Wel probeer ik erop te letten dat ik geen zware dingen optil en een hele tijd in dezelfde houding blijf staan/zitten/liggen. Voor mij helpt "bewegen" op de reuma manier. Zwemmen/oefeningen in warm water, fitness, fietsen op mijn fiets met ondersteuning. Ik heb morgen mijn laatste dienst als verzorgende IG in de thuiszorg, ik ga 1 augustus met pre-pensioen, hier voor gekozen omdat ik RA heb, maar door het zware werk ook steeds klachten kreeg van de ribben en aanhechtingen. Misschien heb je wat aan mijn ervaring.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma jun 12, 2017 10:34 am

Dank voor je reactie Jinthe.
Bij mij heeft het zeker niets te maken gehad met tillen of zware dingen doen. Ik heb een kunstpols en een (zoals ik altijd zeg) verrotte pols. Die laatste moet nog vervangen worden. Ik heb altijd meer of minder pijnlijke handen door de gevolgen van de R.A. Ik doe echt nooit zware dingen om die reden.
Ik heb ook aan Tietze gedacht. Ik ken iemand die ook die diagnose heeft en zij vertelt dat de pijn er bij haar soms opeens is, en na een half uurtje is het weer weg.
De pijn die ze beschrijft lijkt wel overeen te komen, maar bij mij duurde het helaas dagen in plaats van minuten.
Na een week waren de klachten weer weg, en het enige wat ik nu soms nog voel is een korte tijd een steek bij het ademen. Gelukkig gaat het nu ook steeds snel weg.
Ik spreek de reumatoloog begin juli. Ben wel benieuwd wat hij van het hele verhaal nou denkt.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » ma jun 12, 2017 2:26 pm

Dag vrolijkmeisje, ik heb met de klachten wel eens maanden gelopen. Soms een week , dan weer een paar dagen en inderdaad ook vaak af en toe een steek. Meestal links tussen de ribben of in de buurt van de aanhechtingen van de ribben en de borstkas. Hoop dat de reumatoloog je verder kan helpen. Heb op het moment ook een dikke pols, vingers, last van de knieën(de linker voel ik kraken) en de linkervoet. Zoals ik al eerder schreef, hoop dat de orencia wat gaat doen, nu alleen maar meer last.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma jun 12, 2017 6:36 pm

Jinthe, in de slechte tijden, heb je dan ook dat je bijna niet kunt liggen omdat het ademhalen dan echt bijna onmogelijk is?
Ik kon 's nachts maar in 1 houding liggen, en als ik dan probeerde te gaan verliggen dan was ik de sjaak, want dan was er geen enkele houding meer mogelijk en kon ik alleen nog maar voorover gaan zitten in bed om weer adem te kunnen halen.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik dat maanden zou hebben! Ik werd na een paar van zulke nachten al redelijk wanhopig. Gelukkig is het zo erg na die ene week echt niet meer geweest.
Ben heel benieuwd of de reumatoloog Tietze gaat noemen, of dat hij denkt dat er een link is met de SLE waarvan hij eerder in het bloed aanwijzingen had aangetroffen (gelukkig zonder verdere symptomen toen).
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » ma jun 12, 2017 7:24 pm

Ik had ook erg veel last met liggen. Heb inderdaad wel eens geslapen in een gemakkelijke stoel, maar na een paar uur werd ik ook daarin wakker. Als je pijn hebt ga je ook anders ademen, probeer daar dan ook op te Letten. Is tenminste mijn ervaring. Maar het "vreet" je op net als de reuma pijn.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma jun 12, 2017 7:43 pm

Klinkt dan inderdaad erg als hetzelfde!
vrolijkmeisje
Lid

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis