Reuma & kanker

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Reuma & kanker

Berichtdoor IlonaBooij » vr apr 28, 2017 8:27 pm

Hallo ,

Ik heb een vraag , ik ben Ilona 52 jaar en heb al sinds mijn 15e RA. Gebruik al heel lang MTX en sinds dik 10 jaar dit in combinatie met Enbrel. Ik " doe " het daar prima op. Helaas is begin februari borstkanker bij mij geconstateerd en moest ik ivm. operaties de medicatie stopzetten. Nu ben ik bezig met bestralingen , eind mei begint de chemotherapie en dan weer gevolgd met opnieuw bestralingen. Al die tijd moet ik zonder mijn Enbrel gaan doen . De artsen ( reumatoloog , oncoloog en radiotherapeut) weten het eigenlijk ook niet zo goed. Uiteraard is de reuma weer vreselijk opgevlamd , iets dat je nooit kunt gebruiken maar in deze situatie al helemaal niet. Het enige dat ik nu mag gebruiken is prednison , met de gewichtstoename en bolle toet als gevolg , en paracetamol en Naproxen. Zijn hier mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten en misschien wel Enbrel hebben doorgebruikt of anderszins tips of informatie voor mij hebben? Alvast bedankt.
IlonaBooij
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis

Re: Reuma & kanker

Berichtdoor Wrenchman » vr apr 28, 2017 11:23 pm

Helaas voor jou kan ik je niet helpen. Wel wil ik je veel sterkte wensen. Borstkanker is al vreselijk genoeg. Om dan ook nog extra geplaagd te worden door je reuma is extra verdrietig. :(
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Arkan » zo apr 30, 2017 10:13 am

Het spijt me, maar ook ik kan je niet helpen.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte en goeie moed toewensen om deze moeilijke en zware door te komen.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor CiskaO » ma mei 22, 2017 12:10 pm

Dag Ilona

kan je geen advies geven , maar hoop dat er voor jou een goede oplossing komt.
Wens je heel veel kracht en sterkte toe met de behandelingen die nog volgen
CiskaO
Nieuw lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Keer terug naar Reumatoide artritis