Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo jul 19, 2017 7:51 pm

Ah, dat is fijn om te lezen!
Ik heb ze vandaag gehaald uit het ziekenhuis. Je mag wel een extra koelkast aanschaffen zeg met zo'n stapel injecties.
Morgen ga ik spuiten, ik hoop dat mijn ervaring ook pijnloos zal zijn.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor jeanny » do jul 20, 2017 11:14 am

@vrolijk meisje, ik kreeg als start 1 verpakking mee van 4 voor als het niet aanslaat. Succes vandaag.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor vrolijkmeisje » do jul 20, 2017 6:36 pm

Dat is wel handig inderdaad. Hoewel ik had begrepen dat het best langer kan duren voor je kunt zeggen of het aanslaat.
De mijne ligt inmiddels buiten de koelkast. Na het eten gaat ie gezet worden.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » do jul 20, 2017 10:20 pm

Ik mag volgende week weer beginnen. Ik krijg het thuis afgeleverd. Nu nog op de 4daagse. Voelt zo goed om voor mensen te zorgen die zo'n inspanning leveren. ( weet het zelf omdat ik de 4daagse ook meerdere keren heb gelopen). Ik fiets er heel wat af op mijn Electrische fiets. Ik houd ons huurhuis netjes, doe boodschappen, kook, was en prik de nodige blaren. Vanavond ook nog voeten gemasseerd. Krijg de complimenten voor alles wat ik doe. Volgende week weer Orencia, nu alleen wat pijnstilling. Voel me echt goed deze week. Veel succes met het zetten Vrolijkmeisje komt zeker goed. De injectie is echt easy om te zetten.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor vrolijkmeisje » do jul 20, 2017 10:23 pm

Hier zit ie er ook in. Even wat gevoelig na het injecteren, maar heel prima te doen.
Nu hopen dat het snel beter gaat! Ik ben er alweer helemaal klaar mee dat alle bewegen moeizaam gaat, met name in de ochtend. Het opsta-ritueel (douchen en aankleden) is topsport op het moment. Ik krijg mijn arm amper boven mijn hoofd. De muesli is bijna niet te kauwen door een pijnlijke kaak en over lopen heb ik het maar helemaal niet.
Orencia doe het!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » do jul 20, 2017 10:24 pm

Goed te horen dat je je zo goed voelt Jinthe!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » zo jul 23, 2017 8:26 pm

Hoe gaat het met je Vrolijkmeisje? Merk je al wat van de Orencia?
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma jul 24, 2017 7:49 am

Dat durf ik niet te zeggen Jinthe. Tot gisteren was het superzwaar. Vanochtend stap ik voor het eerst met knieën uit bed waar een keer geen scherven in zitten die het opstaan zo extreem pijnlijk maken. Nog wel het gewone stijve maar die scherpe pijn is er eindelijk eens een keertje niet. Ik word er gewoon blij van.
Mij is gezegd dat het wel een aantal weken zou gaan duren voor de Orencia iets doet, dus ik ga er nu vanuit dat ik gewoon eens een keer een goede dag heb en dat het morgen weer mis kan zijn.
Ik hoop dat het met jou ook nog steeds goed gaat, met slechts wat pijnstilling. Gebruik jij trouwens geen mtx naast de Orencia?
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » ma jul 24, 2017 9:42 am

Ik heb vorige week een hele goed week gehad. Maar gisteren bijna de hele dag op bed gelegen. Heel erg moe. En ook weer wat meer pijn. Deze week moet ik weer beginnen met spuiten. Heb geen last meer van hartkloppingen, pijnlijk achterhoofd en slecht zien. Maar merk wel dat dat de stijfheid terug begint te komen. Dus de orencia geeft mij bovenstaande bijwerkingen maar ik werd er wel soepeler van. Dit duurde wel een aantal weken. Mtx heb ik 5 maand gebruikt. Maar ik hield geen eten meer binnen, alles wat erin kwam ging er dmv braken weer uit. Kilo's afgevallen toen. Mee moeten stoppen. Moet nog een dag uitzoeken om de Orencia weer te spuiten deze week. Kijk vandaag even wat de beste optie voor mij is. Voelde me nl de dag na het spuiten niet zo lekker.
.
JINTHE
Lid

Berichtdoor JINTHE » di jul 25, 2017 1:20 pm

Gisteren weer begonnen met Orencia. Voor het naar bed gaan gespoten. Vandaag verschrikkelijk aan de diaree en pijn in de buik. Ben altijd niet lekker de dag naar het spuiten. Dus hoop dat het morgen beter gaat. En maar weer even afwachten of ik weer wat soepeler wordt.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » di jul 25, 2017 6:37 pm

Typisch dat mensen zo verschillend kunnen reageren op medicatie he? Balen zeg, dat het toch weer slecht bij je valt.
Hopelijk nemen die bijwerkingen snel af.
Ik heb geen enkel effect gehad van de medicatie; geen bijwerkingen en nog geen positief effect, maar dat is denk ik ook nog veel te vroeg.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » di jul 25, 2017 10:14 pm

Bij mij dacht ik ook dat het weinig effect had. Maar zoals ik al schreef ik was toch soepeler met de Orencia. Vanavond toch naar bewegen in warm water geweest. Voelde me weer wat beter. En bovendien is het na het bewegen altijd gezellig kletsen met koffie of thee. We hebben een erg leuke groep. Hoop dat je toch snel wat merkt van de Orencia Vrolijkmeisje. Heb wel begrepen dat het wat langer duurt voordat je effect merkt van de Orencia.
JINTHE
Lid

Berichtdoor JINTHE » ma jul 31, 2017 7:04 pm

Hoe gaat het met de Orencia "spuiters". Ik blijf me niet lekker voelen. Doodmoe. Overal pijn (armen, benen, rug). Als ik geen metroprolol neem heb ik hartkloppingen. Griepgevoel. Gisteren naar bed met koude handen en voeten en rillerig. Een uur later zweet ik het bed uit. 37.4 graden, dus geen koorts. Nu weer grieperig gevoel. Moet straks spuiten, zien wel hoe dat valt.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » di aug 01, 2017 4:32 pm

Zo vervelend dat het niet goed lijkt te vallen bij je! Hier echt geen enkel negatief effect (helaas ook nog geen positief effect).
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor jeanny » wo aug 02, 2017 11:54 am

Ga vanmiddag voor de derde keer spuiten, maar het heeft nog geen effect, zit nu aan de pijnstillers omdat ik intussen wel al de prednisolon aan het afbouwen ben. Tis lang geleden dat ik overal zo'n moeite mee heb en de hele dag moe zijn daar baal ik ook van. Hoop toch wel dat er deze week of volgende week iets van ga merken. Jullie ook succes dames
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis