Ha, dan ben ik toch niet de enige Lalage

.
Hermione, dat slecht slapen en lang wakker liggen herken ik van bij het gebruik van prednisolon. Ik vraag me ook wel eens af of het met de beginnende overgang te maken heeft. Ik ben tenslotte bijna 49. Ik heb 2 week geleden een paar dagen me heel hyper gevoeld, beetje manisch. Of door de prednisolon (humeurverandering) of door het slaaptekort. Ik heb een van die dagen maar eens flink gewinkeld, en inderdaad kwam ik met een flinke tas nieuwe kleding thuis (gelukkig was het wel uitverkoop waardoor de schade meeviel).
Ik heb trouwens het idee dat de prednisolon de verkoudheid die ik onder de leden zou kunnen hebben onderdrukt. Dus niet zo snotterig als voor ik begon, tegelijk gaat het ook niet helemaal weg, en ik ben al 5 week op weg met de prednisolon nu weer.
Grappig dat ik tot nu toe veel zieke mensen om me heen heb, ook collega's. Ook mijn vriend is best flink verkouden geweest. Mijn weerstand is kennelijk nog niet onderdrukt door de medicatie, want alles gaat aan mij voorbij. Gelukkig maar, maar toch ook wel bijzonder.
Een week op weg met de Xeljanz en een week op de dosering van 10 mg prednisolon ipv 15 mg. Het gaat hier nog steeds prima, hoewel ik gisteren heb meegelopen aan de fakkeltocht tegen de gaswinning hier in de provincie, dat was toch 3 uur lang staan en lopen. Op het laatst had ik weer een heel vervelend prikkende teen (iets wat geen enkele arts mij nog echt heeft kunnen verklaren) en vandaag was opeens in die voet de achillespees weer wat stijf. Ben ik raar gaan lopen door die teen? Was het lopen toch te veel voor de achillespees? Vandaag maar even flink rustig aan gedaan.
Hier nog steeds niets te klagen hoor. Ik voel me supergoed en geniet nog erg van het gewoon lekker kunnen lopen ipv het strompelen met veel moeite van een paar week geleden. Het verschil is zo groot.
Ik krijg trouwens geen meldingen meer van nieuwe berichtjes hier terwijl dat wel staat aangevinkt. Raar.