Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo jan 28, 2018 7:25 pm

Ik heb helemaal in het begin van mijn reuma-carriere een leverfunctiestoornis gehad die duidelijk werd door een inderdaad fors verhoogde ALAT en ASAT functie.
Ik kreeg toen ook uitslag op mijn buik geloof ik.
Het advies was om meteen te stoppen met de salazopyrine en de diclofenac. Een week of zes later waren de waardes weer genormaliseerd en heb ik de salazopyrine weer opgebouwd. Nooit meer diclofenac gebruikt sindsdien.
Mijn verklaring was dat mijn lijf opeens door de R.A. geconfronteerd werd met bakken medicatie terwijl ik voorheen al moeilijk deed over het nemen van een paracetamol. Mijn lever trok het even niet.
Sinds die keer nooit meer verhoogde waardes gehad.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor JINTHE » zo jan 28, 2018 8:20 pm

Vrolijkmeisje, misschien zijn het bij mij ook de medicijnen. Gezien alle bijwerkingen en allergieën die ik al heb zal ik hier niet raar van op kijken. Voor mij is het belangrijk waar de te hoge ALAT waarden vandaan komen.
Btw: heb ook diclofenac geslikt. Heel wat jaartjes. Totdat ik hoge bloeddruk kreeg en de diclofenac daar schuldig aan bleek te zijn.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor jeanny » vr feb 02, 2018 2:56 pm

Nou eindelijk weer eens goed nieuws. Van 16 naar 4 ontstekingen en het bloed gaf ook een goede verbetering aan. Alleen ff schildklier laten prikken om het uit te sluiten. En start van mínder pred.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Arkan » vr feb 02, 2018 4:20 pm

Dat is leuk nieuws Jeanny, zal je zeker blij mee zijn. Op nu naar minder Prednison. Hopelijk gaat het alleen maar beter nu.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor JINTHE » vr feb 02, 2018 10:55 pm

Fijn Jeanny dat het zo goed gaat!!!
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » za feb 03, 2018 12:41 pm

Oh super Jeanny, houden zo!
hier sukkelt het, ik ben afgelopen week ziek geweest. Omdat ik normaal bijna nooit ziek ben, heb ik de eerste dag altijd zoiets van wow, de medicijnen hebben eindelijk een beetje de overhand (weerstandsremmers). Een dag later is dat gevoel van euforie wel weer weg, en komt de schrik om de hoek kijken, ik hoop dat het een beetje rustig blijft met ziek zijn, en dat het niet uitloopt op een longontstekingen oid, èn dat ik op een gegeven moment wel weer mijn mtx kan spuiten.
Maar het lijkt nu weer wat aan de beterende hand gelukkig.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor JINTHE » za feb 03, 2018 3:20 pm

Hier nog iemand die maar niet fit lijkt te worden. Blijf doodmoe na mijn verkoudheid/griep. Gisteren ook de puf niet om te sporten. Volgende week vriezend/koud/zonnig weer. Wil toch proberen kleine wandelingetjes te maken dan. Al die regen/vocht is voor niemand goed. Fijn weekend allemaal!!
JINTHE
Lid

Berichtdoor JINTHE » zo feb 04, 2018 6:17 pm

Vrolijkmeisje ben heel benieuwd hoe het met jou en de jak remmers gaat. Merk je verbetering. En hoe voel je je?
JINTHE
Lid

Berichtdoor JINTHE » wo feb 07, 2018 8:25 pm

Positief bericht: de leverwaarden hebben zich nagenoeg weer gestabiliseerd.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Arkan » do feb 08, 2018 8:24 am

Jinthe, dat ik ook voor jou fijn nieuws. Hopelijk wordt het nog wat beter, maar dat zal vast wel.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor jeanny » do feb 08, 2018 11:36 am

Fijn JINTHE op d de goede weg,en lid vrolijk meisje hoe gaat t met de jakremmers?
jeanny
Lid

Berichtdoor Hermione » do feb 08, 2018 12:41 pm

super Jinthe!
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr feb 09, 2018 11:01 am

Beterschap Hermione en Jinthe! En goed nieuws over de leverwaarden Jinthe. Jeanny gaat ook beter. Goed zo!
Hier gaat het nog steeds prima. De Jakremmers gebruik ik nu 4 weken. Vanaf morgen nog 2 week 2,5 mg prednisolon, en dan ben ik daar klaar mee.
Tot nu toe blijft het nog steeds goed gaan! Ik voel mijn rechterknie een beetje, maar hij is niet dik en stijf ofzo. Ik denk dat ik de schade voel (de artrose als gevolg van de artritis zeg maar). En verder heb ik nergens klachten. Volgens mij waren de klachten vorige keer in deze fase van de afbouw van de prednisolon al weer op meer plekken terug, dus ik denk dat ik voorzichtig kan concluderen dat de Xeljanz goed bij mij past. Superfijn.

Ik moet de eerste 3 maanden maandelijks bloedprikken, en de lever- en nierwaarden zijn ook prima.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor jeanny » vr feb 09, 2018 12:31 pm

Vrolijkmeisje super! En je bent van die injecties af lijkt me heerlijk. Je hebt de juiste keuze gemaakt.
jeanny
Lid

Berichtdoor Hermione » vr feb 09, 2018 1:42 pm

dat zou fijn zijn, ik duim dat het doorzet!
Hier begint de verkoudheid na een paar weken wat af te zakken gelukkig. Je kunt nog horen dat het er zit, maar al een stuk minder dan vorige week.
Hermione
Hermione
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis