Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor Hermione » vr mei 04, 2018 8:43 pm

ik bedacht me dus ook wel net, dat ik vroeger (w.s. voor het tijdperk van de neuropathie, en dat is nu toch al wel een jaar of 10 geleden) nog weer andere schoenen droeg, maar daar hebben we het gewoon niet meer over.

Nu kies ik dus uit de schoenen waar ik op kan lopen, en kom ik bij schoenen als deze (ik zag net dat ze ze ook bij Ziengs verkopen, die zit hier niet in de buurt, maar als ze goed lopen kan ik daar bijv. ook nog de blauwe bestellen, die vind ik mooier):
http://www.ziengs.nl/feyn-instapper_beige_14308.html

ik ben benieuwd, eerst zien of het lukt met de stukjes lopen, en vooral ook de stukjes auto rijden. De laatste weken heb ik wat minder gelopen en nu kan ik wat meer rijden. Soms is dat een hele handige keuze.

In die winkel hadden ze trouwens ook heel veel Birckenstocks en schoenen van Rieker. Als ik ooit niet meer op dit soort schoenen kan lopen, dan wordt dat w.s. mijn volgende stap.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Hermione » vr mei 04, 2018 8:54 pm

en dit zijn ze hier in de woonkamer :)
Bijlagen
20180504_202556.jpg
(252.18 KiB) Nog niet gedownload
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor JINTHE » vr mei 04, 2018 10:45 pm

Vind ze hartstikke leuk. :esmile:
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor vrolijkmeisje » za mei 05, 2018 11:29 am

Leuk!! Zien er toch nog aardig smal uit. Wat vinden je voeten er tot nu toe van?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor vrolijkmeisje » za mei 05, 2018 11:32 am

Ik wil proberen deze te bemachtigen, maar die zijn niet via de Nederlandse winkel te koop volgens de Birkenstockwinkel hier in Groningen:
https://www.birkenstock.com/nl/zuerich- ... 2#start=17
Dus heb ik ze digitaal besteld maar daar lijkt iets bij fout te gaan.

Ik weet niet of mijn tenen dit trekken maar je kunt ze sneller aan op die dagen dat je twijfelt tussen sandalen en dichte schoenen.
Als ze aankomen en niet blijken te passen gaan ze terug natuurlijk. Daarom pas ik het liefst in de winkel.

Maar jij blijft wel heftig beperkt he Hermione. Dat zo'n kort winkeltripje zo veel kost.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor Hermione » za mei 05, 2018 12:13 pm

ik heb ze net weer even aangepast: deed zeer :shock:
nou maar hopen dat dat een ochtenddingetje is, ik heb wel vaker dat ik 's morgens extra vocht vasthoud, en dat dat later wat wegtrekt.

Ja, lastig hè, schoenen via internet is het toch niet helemaal. Als je weet welk merk en soort er goed passen, dan kun je die een volgende keer wel bestellen. Of je neemt de gok, met de kans dat je terug moet sturen. Ik kijk ook altijd eerst, hoe dat terugsturen gaat, en of er nog extra kosten aan zijn verbonden. Al is dat laatste natuurlijk niet het ergste, omdat je anders naar een schoenenwinkel toe rijdt, en vaak ook nog betaald moet parkeren.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » za mei 05, 2018 6:28 pm

Ik hoop het ook! Je hebt er anders amper op gelopen denk ik. Misschien kun je ze nog terugbrengen als ze toch vervelend blijven voelen?

Vorig jaar heb ik deze besteld via internet:
Schoenen.jpg
(251.4 KiB) Nog niet gedownload

Je voeten zitten amper klem en de zool is zacht, dus dat had ik goed gegokt. Ze zitten nog altijd heel fijn.
Maar we hebben inderdaad een andere schoensmaak denk ik :-)
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor Hermione » zo mei 06, 2018 11:57 am

dat denk ik ook :D
Al zie ik mezelf wel op die pantoffels van dat merk lopen hoor, binnen in huis. Daarvoor had ik in 2012 al een switch moeten maken naar dat soort pantoffels, toen ik de pezen onder de voeten zo ontstoken had dat ik amper kon lopen.

en ik vind de kleuren van de bandjes van je laatste foto super. Als er schoenen waren geweest in dat soort kleuren, dan wist ik het wel! Maar er was alleen maar grijs, meer grijs, en een beetje beige. Als ik niet heel goed oppaste, dan had ik schoenen gekocht die ik op m'n 90e nog aan kan zeg maar :D

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo mei 06, 2018 2:31 pm

haha, ja dat zou saai zijn. Als we nu die schoenen voor ons 90ste al kochten :ebiggrin:
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » zo mei 06, 2018 9:58 pm

Ik houd ook van een kleurtje. Afgelopen winter had ik rode schoenen en nu heb ik gympen (wolkys) in de kleur geel gekocht met witte zolen.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » zo mei 06, 2018 11:40 pm

leuke kleuren Jinthe!
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma mei 07, 2018 6:36 pm

Hoe is het verder gegaan met je nieuwe schoenen Hermione? Verdragen je voeten ze alsnog enigszins?
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor Hermione » di mei 08, 2018 12:21 pm

ik zit midden in een forse migraine aanval, en ik houd enorm veel vocht vast, dus nog steeds niet zoveel over te zeggen. Wel heb ik gezien, dat er losse zooltjes inzitten, die je eruit kunt halen. Handig op dagen dat je zoveel vocht vasthoud. Maar op dit moment kan ik me niet meer voorstellen, dat ik deze schoenen óóit met gemak paste. Bizar hè? En dat op een hele warme dag, eind van de middag, op een tijdstip in de maand dat ik normaal ook veel vocht vasthoud. Ik had de dag echt goed gekozen, maar blijkbaar besloot mijn lichaam anders.
Als de migraine afzakt, dan probeer ik het gewoon weer. Dan ga ik nl ook wel weer een stukje lopen.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor JINTHE » di mei 08, 2018 12:55 pm

Jij migraine Hermione, ik een reutelende linker long. Volgens de ha een beginnende longontsteking. Gezellig een weekend weg geweest met de familie. Alleen stond ons huisje aan stilstaand water(muggen) en hadden we boven ons zitplaatsje een groep roeken in een eik zitten, die de hele dag asn het krijsen waren, ruzie maakten, 2 jonge houtduiven uit het nest gooiden en de vogeluitwerpselen zaten overal, later ook op onze kleding. Gevolg 5 mensen aan het hoesten en proesten. En ik mag aan de AB kuur. Niet in de zon. Maakt niet uit, voel me zo K, ga mijn bedje weer in.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » di mei 08, 2018 9:49 pm

Pff balen Hermione. Hopelijk gaat het snel weer beter. En balen, je zou denken dat de schoenen dan bijna altijd zouden moeten passen, maar kennelijk is het soms toch nog slechter dan op een normaal al slecht moment.

En jij ook dikke pech Jinthe. Hopelijk zet die longontsteking niet door!
vrolijkmeisje
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis