Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor jeanny » zo aug 05, 2018 10:11 pm

Nergens last van. Afgelopen week nog bloed laten prikken en d waardes blijven goed, dus ik geniet ervan zolang het duurt. Ik hoop toch echt dat je binnenkort de juiste mix van medicatie gaat vinden.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor JINTHE » ma aug 06, 2018 8:31 am

Wat fijn voor je Jeanny. Ik heb de reumatoloog nu gevraagd of ik om de 10 dagen mag spuiten ipv om de 2 weken. Bij mij komt de reuma terug. Ben stijver, meer pijn en wat dikkere vingers en voeten. De jeuk is gelukkig minder. Maar voel me echt niet fit.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Hermione » ma aug 06, 2018 12:29 pm

ja, ik. Erg veel last van de warmte, ik kan echt bijna niets nu. Ik volg de tips van de huisarts voor bejaarden in de hitte: veel water extra drinken, koelen met een nat washandje, enz.
Morgen wordt het hier 38 graden, daarna een stuk koeler. Maar ik las ook al ergens, dat het tot eind oktober warmer blijft dan normaal is voor de tijd van het jaar.
Nou, jippie :(
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor JINTHE » ma aug 06, 2018 3:29 pm

Ach Hermione, arme jij, leef met je mee. Ik zit hier ook binnen. Ben blij dat het even wat koeler wordt.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » ma aug 06, 2018 3:32 pm

Ik dacht dat warmte juist goed was voor de reuma? Maar het kan dus ook te warm zijn.
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » ma aug 06, 2018 4:20 pm

Wordt wel beweerd Jeanny. Maar ik hoor ook wel eens andere verhalen. Ik denk dat het voor iedereen anders is. Slaap slecht door de warmte en kan daarom ook moe zijn.
Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan. Nu 8kg kwijt. :ebiggrin: Als alles een beetje slechter gaat moet je de positieve dingetjes er tussen uit halen hè.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » di aug 07, 2018 12:28 pm

lol Jinthe, go jij!

ik lees inderdaad ook verschillende verhalen over ontstekingsziektes en warm weer, en het lijkt inderdaad voor iedereen anders.

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor JINTHE » do aug 09, 2018 10:08 am

Omdat de reuma weer terug komt, ga ik om de 10 dagen Enbrel spuiten. De psoriasis is een stuk minder. Dus maar even afwachten hoe dit gaat.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » do aug 09, 2018 3:27 pm

Ik kom net terug van 2 week hitte in Frankrijk. 35 graden, ik kan er niet tegen. Mijn reuma reageert er niet op (heb zelfs 2 maandagen de mtx spuiten laten staan omdat ik die in die hitte niet wilde meeslepen). Maar ik vind dat hete weer gewoon onprettig. Ik word er sjacherijnig van. Was meteen een stuk vrolijker toen het gisteren in Bordeaux opeens 10 graden koeler was.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor JINTHE » do aug 09, 2018 9:27 pm

Ben blij dat het wat afgekoeld is. Heb ook veel last gehad van de hitte.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » vr aug 10, 2018 11:47 am

ik was gisteravond ook eeerg blij met koeler weer. Ik kan dan ook direct een stuk meer. Nog wel even 'fingers crossed', want er staan nog heel wat warme tijden op het programma, tot aan eind oktober toe, las ik.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor JINTHE » za aug 18, 2018 1:15 pm

We mogen niet klagen, maar vind het wel fijn dat de temperatuur behaaglijk is. Weer lekker slapen snachts en ik heb het idee dat de vermoeidheid ook weer wat minder wordt.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo aug 19, 2018 12:04 pm

He Jeanny, hoe gaat het nu met het afbouwen van de prednison? Merk je al of de Olumiant het begint te doen?
Ben heel benieuwd. Je bent nu volgens mij al een aardig tijdje op weg toch?
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor jeanny » zo aug 19, 2018 2:48 pm

Vrolijk meisje ik voel me prima,geen ontstekingswaardes meer. Prednisolon zit nu op 7.5 mg. Eind augustus naar reumatoloog mag denk ik wel verder gaan afbouwen. En mijn haar is ook weer flink dikker geworden 8)
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo aug 19, 2018 3:46 pm

Ah, goed te horen. Hoe lang slik je de jakremmer nu? Ben benieuwd of het zo blijft zonder prednison!
En nu al weer dikker haar!
vrolijkmeisje
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis