Is er een Reumatoloog die open staat voor LDN

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Is er een Reumatoloog die open staat voor LDN

Berichtdoor Tommie » wo jun 07, 2017 5:55 pm

Kent iemand een Reumatoloog die voor de behandeling van Reumatoïde Artritis LDN wil inzetten?
Tommie
Nieuw lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Re: Is er een Reumatoloog die open staat voor LDN

Berichtdoor Martijn » wo jun 07, 2017 7:33 pm

Hoi Tommie
Misschien kun je uitleggen wat LDN is, en waarom niet elke reumatoloog hier positief tegenover staat?
Groetjes, Martijn
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor Henk » do jun 08, 2017 1:29 am

Bron: Vereniging tegen de Kwakzalverij
"Naltrexon in lage doses (Engels: LDN, Low Dose Naltrexone). Naltrexon in gewone doses wordt gebruikt bij verslaving aan alcohol of opiaten. Het vermindert de hunkering naar die stoffen, en fungeert als ondersteuning van een psychotherapeutische behandeling.
De Amerikaanse arts Bernard Bihari (1931 - 2010) paste Naltrexon in lage doses toe bij multiple sclerose. De Amerikaanse neuroanatoom Ian S. Zagon ontdekte in 1979 dat kleine doses naltrexon remmend werkten op neuroblastoom.
Op het ogenblik wordt 'naltrexon in lage doses' toegepast op een groot aantal uiteenlopende ziekten, zals hiv en aids, amyotrofe laterale sclerose (ALS), autisme, cholangitis (galwegontsteking), chronisch vermoeidheidssyndroon, ziekte van Crohn, fibromyalgie, ziekte van Parkinson, prikkelbaredarmsyndroom, primaire scleroserende cholangitis (PSC, uitgebreide galwegontsteking met littekenvorming waarvan de oorzaak onbekend is), psoriasis, en ook kanker.
Een dergelijk breed toepassingsgebied belooft niet veel goeds.
Onderzoek naar deze therapie is gaande, maar op bescheiden schaal, pilot studies en dergelijke. Dat er na dertig jaar nog steeds niets duidelijks gevonden is, zegt natuurlijk ook al wat."

En op Wiki
https://en.wikipedia.org/wiki/Low-dose_naltrexone
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor jeanny » di jul 25, 2017 12:09 pm

@ tommie,

Phoe , dat is een tijd geleden dat ik daar iemand over heb gehoord. Heb het zelf gebruikt, maar mij heeft het niet geholpen, misschien de verkeerde dosering , te kort gebruikt of het werkt niet. Ik had teveel pijn en moest weer naar de reguliere medicatie. Ik heb destijds ldn gekregen op recept via de huisarts maar moest daar wel moeite voor doen , de reumatoloog doet er niets mee. ldn moet wel speciaal voor je gemaakt worden door de apotheek. proberen kan geen kwaad, succes.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Keer terug naar Reumatoide artritis