Heel moeilijk om kunnen gaan met R.A.

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Heel moeilijk om kunnen gaan met R.A.

Berichtdoor Arkan » di sep 26, 2017 10:50 am

Fijne vakantie. Qua klimaat zou Griekenland je in ieder geval goed moeten doen.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Lalage » di sep 26, 2017 8:07 pm

Arkan schreef:Fijne vakantie. Qua klimaat zou Griekenland je in ieder geval goed moeten doen.

Dat werkt niet voor alle reumapatiënten zo hoor! Ik sprak laatst iemand die juist meer ontstekingen heeft met warm weer. Ik heb zelf met elke temperatuur wel mindere tijden gekend...
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Arkan » wo sep 27, 2017 12:43 pm

Lalage schreef:
Arkan schreef:Fijne vakantie. Qua klimaat zou Griekenland je in ieder geval goed moeten doen.

Dat werkt niet voor alle reumapatiënten zo hoor! Ik sprak laatst iemand die juist meer ontstekingen heeft met warm weer. Ik heb zelf met elke temperatuur wel mindere tijden gekend...

Nee dat kan inderdaad kloppen. Het is meestal niet de temperatuur die een rol speelt, maar de vochtigheid in de lucht is vaak nefast.
Daarom hebben wij (en ik ook dus) vaak meer last bij heel warm weer, omdat de luchtvochtigheid te hoog is.

Maar Griekenland staat bekend voor een lagere luchtvochtigheid, en dat scheelt vaak enorm.

Verder moeten we inderdaad niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar in grote lijnen komt het toch vaak op hetzelfde neer.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Mr-magna » di feb 27, 2018 8:32 pm

He hoi iris
Ik heb een beetje een zelfde soort probleem als jij
Ik ontkent na jaren nog steeds dat ik reuma heb kwam bij
Mij ook ineens opzetten op het werk begon in de voet huisarts natuurlijk ook ibu verhaal
Maar daar ging ik niet mee accord
Ging wat in protest en werd vrij snel doorverwezen naar het Umcg
Van daaruit ging het naar de knieeen en langzaam overal van vinger tot teen elke 3de dag weer ergens anders.
Soms strompelen ik maar blijf werken... Ook omdat ik mijn kinderen miet onderhouden natuurlijk
Best veel pijn maar gewoon doorgaan blijven bewegen dat helpt nooit stil gaan zitten
Maar ik moet wel toegeven dat het werk best zwaar word ik werk in de metaal als snijder.
Dik en zwaar matariaal maar als je wil kan je heel veel
Wat ik wel moeilijk vind is dat mensen die niet dicht bij je staan maar wat verder af er minder tot wijnig begrip voor hebben.
Mijn baas trekt zich nergens wat van aan helaas en geeft me gewoon meer werk vermoed dat hij liever geen reuma patiënt wil hebben.
Maar je kan meer dan je denkt als je pijn hebt NIET stil gaan zitten word het niet beter van vaak slechter en stijver.
BEWEGEN ookal doet het pijn

Groet 'M
Mr-magna
Nieuw lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor nine61 » wo maart 14, 2018 11:07 am

Lalage schreef:Fijne vakantie! Ik hoop dat het je helpt om even weg te zijn. Komt de rugpijn ook door de reuma?

Deze vraag kwam ook direct bij mij naar boven. Rugpijn is inderdaad niet iets wat bij RA 'hoort' zeg maar. De oorzaak van de rugpijn moet je dus denk ik niet bij de RA zoeken, maar het komt waarschijnlijk door iets anders. Misschien gewoon eens overleggen met je huisarts, of ga naar een fysio. En ik hoop dat de warme Griekse zon de klachten verminderen.
nine61
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor JINTHE » wo maart 14, 2018 3:41 pm

Mijn reumatoloog gaf laatst aan dat rugpijn niet van de RA afkomt. Dit nadat mijn huisarts bij hoog en bij laag volhield dat mijn rugpijn wel door de RA kwam. Een foto gaf uitsluitsel: artrose. Niet leuk, maar dan weet je in ieder geval waar de pijn vanaf komt. Wat ik er aan doe: ik neem elke ochtend en avond pcm en doe oefeningen. En dan is het te doen.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis