Wat te doen met overgebleven humira

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Wat te doen met overgebleven humira

Berichtdoor Dorine » wo feb 07, 2018 11:52 am

Hallo allemaal,
Korte vraag. Omdat ik plots met de humira injecties moest stoppen omdat ik hiervan sarcoïdose in de lymfeklieren in mijn longen heb gekregen ( zeldzame bijwerking van humiragebruik ! ), heb ik 4 injectiepennen over a 40 mg. De aptheek zal ze terugnemen om te vernietigen maar eigenlijk is dat doodzonde gezien de prijs van het middel ( zo 500 euro per stuk). Heeft iemand een altenatief idee?
Groet Dorine.
Dorine
Lid

Reumavorm: Sarcoïdose /ra

Re: Wat te doen met overgebleven humira

Berichtdoor adeb65 » wo feb 07, 2018 2:11 pm

vroeger kon je zulke zaken inleveren bij ziekenhuizen voor daklozen/onverzekerden oid
maar heb begrepen dat die dat niet meer mogen aannemen, doodzonde natuurlijk, nu wordt het vernietigd .....

zo een ONZIN!!

2 jaar terug overleed mijn moeder en zaten wij met heel veel medicatie, ook wij hebben dat geprobeerd ergens in te leveren, destijds ging mijn nichtje voor stage naar Gambia, die heeft uiteindelijk het meeste meegenomen en bij een ziekenhuis aldaar ingeleverd
Daar zijn ze er superblij mee
maar ja moet je wel net iemand in je omgeving hebben die zoiets op stapel hebt staan, en of diegene het dan wel mag meenemen per vliegtuig

Wel goed van je dat je het probeert !! de gezondheidszorg is schreeuwend duur , en dan is vernietigen toch echt belachelijk
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor JINTHE » wo feb 07, 2018 2:26 pm

Ik had nog 5 injecties orencia in huis. Gekoeld meegenomen naar de apotheek in het ziekenhuis. Daar werd me verteld dat ik ze thuis ook in de naaldencontainer kon doen. Nu ik enbrel gebruik vraag ik steeds om een pakketje met 4 injecties. Ik wil op de 1e plaats geen koelkast vol Enbrel en ten 2e kunnen ze beter 1x extra wat brengen dan voor duizenden euros weggooien. Helaas werd bij mij de laatste keer een doosje afgeleverd met 3 verpakkingen à 4 stuks Enbrel. De bezorger was al weer weg. Heb de apotheek hierop wel aangesproken.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Lalage » wo feb 07, 2018 8:32 pm

Het is inderdaad jammer, maar de apotheek mag het niet aan iemand anders geven als het al bij jou is geweest. Ze weten immers nooit wat ermee is gebeurd, bijvoorbeeld of het op de juiste temperatuur is bewaard. Veel mensen schijnen dat toch verkeerd te doen. Dat is pas echt zonde ;)
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Arkan » do feb 08, 2018 8:22 am

Is inderdaad jammer dat ze zoiets niet kunnen aannamen.

Wij hebben dat met hondenmedicatie ook gehad. Die hebben we aan onze DA gegeven, want die kende mensen met minder middelen die ook een hond hadden met hartproblemen. Zo zijn die mensen geholpen. De artrose medicatie van een andere hond heeft hij naar het dierenasiel gegeven. Ik kreeg telkens van die mensen een telefoontje om me te bedanken.
Dus onze DA heeft ze ook daadwerkelijk weg gegeven.

Zoiets zou voor mensen ook moeten kunnen.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Keer terug naar Reumatoide artritis