Droge ogen

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Droge ogen

Berichtdoor scooterlady » wo jun 13, 2018 4:30 pm

Voor een 3 maand terug kreeg ik last van mijn ogen,wist niet wat het was en een aantal naar de huisarts geweest stuurde zij mij na de oogarts in ziekenhuis..Daar vele oogruppels gehad,ze waren erg droog,door dit kreeg ik een ontsteking en later een zweertje midden op mijn pupil, precies midden in..vele middelen zoals prednison in mijn rechteroog en antibiotica. ..Ze vertrouwde het niet want de antibiotica heeft mijn hoornvlies dunner gemaakt,dus door gestuurd na Zwolle oogheelkunde. ..ik hoorde van mijn oogarts dat het door de reuma kwam en ook van die arts in Zwolle. .Dus belde ik mijn reumatoloog op en kreeg als antwoord dat het niet van de reuma kwam..3 artsen zeggen het wel maar de reumatoloog zegt niet,ben al die maanden en nu nog niet buiten geweest. .kan niet mijn hobby fotograferen meer uitoefenen..ik heb een scootmobiel en die kan ik niet besturen want zie wazig door droge ogen en de beschadiging. ..ik heb geduld en kracht maar of dit weer goed komt is een vraag voor me..die niemand kan beantwoorden..ik heb voor mijn droge ogen Vidic carbogel voor mijn beide ogen en antibiotica voorde rechteroog en vitamineA zalf voor de beide Ogen voor de nacht..
Wie is hier ook mee bekend..ik heb momenteel geen medicijn voormijn reuma want wat ik had..had ik vele bijwerkingen zoals geen eetlust meer..was op weg naar anorexia..heb met de nieren en bloedarmoede door de medicijn van mijn reuma en dan nog zegt die reumatoloog dat dit erniet door komt..
Zij hier nog meer die droge ogen hèb door reuma en wat voor medicijnen?
Groetjes Corrie
scooterlady
Lid

Reumavorm: reuma artritis

Re: Droge ogen

Berichtdoor Hermione » do jun 14, 2018 12:35 pm

oké, dit is bijzonder. Misschien is het dan toch eens tijd voor een andere reumatoloog, of een 2nd opinion? Eentje die gaat kijken of er nog wel medicatie is, waar jij het wèl goed op doet qua bijwerkingen?

Zelf heb ik geen RA maar sarcoïdose. Dat is ook een auto-immuun ontstekingsziekte, waarbij bekend is dat je daardoor problemen kunt krijgen met droge ogen. En die heb ik ook, al jaren. Ook heb ik regelmatig de traanbuisjes ontstoken, en ik heb een tijd scleritis gehad: ontstoken oogwit.
Het is belangrijk dat je bij een goede oogarts zit, maar te horen aan wat je voorgeschreven krijgt, zit je dat ook.

Verder heb ik als tip, om de zg 'neptranen' niet te onderschatten. Die kunnen een hoop schade voorkomen. Toen ik nog niet zoveel problemen had door droge ogen, was het advies van mijn oogarts 'druppel 1/2/3 keer per dag', nu is het advies 'druppel zo vaak als nodig'. Die druppels werken een uur, en ik druppel dus serieus de hele dag door. Ik heb mijn oogdruppels ook altijd bij me. Dus hier in huis een voorraad, en in mijn tas neem ik ook altijd mee. Dat vaak druppelen helpt serieus om het wat dragelijker te maken.

ik hoop dat je er wat aan hebt,
groetjes
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Re: Droge ogen

Berichtdoor scooterlady » do jun 14, 2018 1:39 pm

Hallo Hermione..Dit is mijn reumatoloog al van de 2n seconion
.ok dacht dat een goede was maar helaas..ik gebruik nu om de 2 uur vidisic carbogel en 3x per dag antibiotica en voor de nacht vitamine A zal..maandag moet ik weer na de oogarts in Zwolle..mijn rechteroog is beschadigd..zit een waas voor..thuis blijven is normaal.niets voor ben een.buiten mens..heb al vele medicijnen gehad ..maar allemaal die bijwerkingen zijn er meer als het mijn reuma helpt.. Dankje wel voor je reactie..groetjes Corrie
scooterlady
Lid

Reumavorm: reuma artritis

Keer terug naar Reumatoide artritis