Hoe gaat het? (na stoppen medicatie i.v.m. zwangerschap)

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Berichtdoor Ikke » zo okt 07, 2007 11:37 am

Hoi Dillie,

fijn om te horen dat t beter met je gaat.
hoelang zijn jullie al bezig met zwanger worden?
En is die verminderde vruchtbaarheid door de reuma,medicatie oid???

Succes
Ikke
Lid

Berichtdoor dillie » di okt 09, 2007 2:24 pm

Het kan zijn dat door de medicijnen de hormoonhuishouding in de war is. Gebruik van mtx kan in zeldzame gevallen tot onvruchtbaarheid of een verstoorde menstruatiecyclus leiden. Ik maak me hier nogal druk over op het moment zoals je zult begrijpen, maar ik wacht eerst maar mijn consult bij de gyn af voordat ik echt in de stress schiet...
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor Ikke » di okt 09, 2007 8:02 pm

hey dille,

heel veel succes en sterkte.
Ikke
Lid

Berichtdoor maris » wo okt 10, 2007 7:30 pm

gggrrrr..... zegt genoeg... ;-)
Op naar de volgende.....

Afgelopen woensdag naar de reumatoloog geweest, in overleg ben ik gestopt (ben bezig te stoppen) met de ibu. Als dat niet "fijn" is, gaat de prednison weer omhoog om het op te vangen. Nu maar hopen dat het oke gaat. Deze week gaat het beter dan vorige week!

O ja met de stomme vraag van de reumatoloog of we serieus bezig waren!!!!!!! Nee, ik stop voor de lol met de medicijnen!
Blijft alleen zo k*t met onregelmatig werken, alsof ik meteen uit mijn werk snachts om 12 uur zin heb........Moet ik daarna mijn man ook nog wakker zien te krijgen...t blijft soms behelpen...
nu ja dat was mijn klaaggezang...

Heeft er al iemand positief nieuws? Of wachten julle lekker tot de 13 week en gaan het dan vertellen! ;-)
maris
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Ikke » wo okt 10, 2007 10:15 pm

Hey maris,

Gewoon lekker klagen hoor!!!
Hier mag dat he meiske.

Tis gewoon k*t idd.

Succes ermee en we houden elkaar hier op de hoogte.
Ikke
Lid

Positief Nieuws!

Berichtdoor Frieda » wo okt 10, 2007 11:48 pm

Hallo Luitjes,

Ik heb even snel jullie klaagberichtjes doorgelezen en vindt het rot om te lezen, dat het met een aantal van jullie allemaal niet zo super gaat en dat de pogingen om zwanger te raken nog niet zo voorspoedig verlopen.

Maar lieve meiden, ik ben momenteel wel in een HOERA-stemming, want je raadt het al............

:lol: :lol: :lol: IK BEN ZWANGER! :lol: :lol: :lol:

Ik heb gistermorgen een 'overjarige' test gedaan. Ik had er nog eentje liggen uit de tijd, dat ik zwanger raakte van Anouk, 1 van zo'n zetje van 2, waarvan ik er toen maar 1 heb gebruikt en waar dus op stond: niet meer gebruiken na een bepaalde datum in 2001. Omdat ik nu toch een aantal dagen overtijd begon te raken, heb ik die test dus in een opwelling gepakt en er verschenen toch zowaar 2 streepjes op. Voor de zekerheid ben ik dus 's middags naar de drogist gefietst om nog een nieuwe test te kopen en daar verschenen dus ook 2 streepjes op. Het is dus nog in een pril stadium, maar ik blijk dus toch zwanger te zijn.

Bij de 3de ronde raak dus deze keer en eigenlijk had ik deze maand helemaal niet het gevoel, dat ik zwanger zou zijn geraakt. We hebben het namelijk de afgelopen maand heel druk gehad doordat we een nieuwe keuken kregen en hebben dus meer op een ander gebied geklust dan in bed. Dus eigenlijk waren we er deze ronde niet zo heel bewust mee bezig en waarschijnlijk is dat dus wel goed geweest. Gezien het resultaat hebben we dus toch wel op het juiste moment geklust.

Afgelopen weekend had ik echter heel erg het gevoel, dat opoe gewoon op bezoek zou komen, want ik had hoofdpijn en buikpijn, net zo als bij de vorige 2 rondes. Ik heb zaterdag en zondag dus ook gewoon een glas wijn bij het eten genomen, zoals we normaal ook altijd in het weekend doen. Ik voelde me net zo als de vorige 2 keren toen toch een paar dagen later de rode vlag weer uithing. Dus ik zei tegen Dirk: "Doe mij ook maar een wijntje, want ik ben vast niet zwanger". Na het weekend was opoe echter nog steeds niet op bezoek, dus toen begon het er toch op te lijken, dat ik misschien toch wel zwanger zou zijn. Dus toch gisteren maar even die test gedaan en ik bleek dus toch echt zwanger te zijn.

Achteraf gezien had ik vanaf vorige week ook al wel wat meer schommelingen in mijn bloedsuiker. Ik voelde me af en toe wat zweverig en dan moet ik even wat eten om me weer wat lekkerder te voelen, maar dat heb ik gewoonlijk ook wel eens. En de overige klachten zoals gespannen borsten en wat vage buikpijn lijken precies op menstruatieklachten dus wat dat betreft, dacht ik juist dat het niet raak zou zijn.

Dus bij ons was 3 keer scheepsrecht en ik hoop van harte dat er nu meer van jullie gaan volgen. Het zou leuk zijn om hier de zwangerschapsperikelen dan ook met elkaar te delen. Maar zoals jullie zullen begrijpen, ben ik momenteel superblij en Anouk is ook helemaal in de wolken. Het halve dorp is al door haar op de hoogte gesteld van het blijde nieuws. Zelf kan ik het echter ook nog niet helemaal geloven, het moet nog even goed doordringen, dat het echt zo is. De komende tijd zal ik wel aan het idee gaan wennen en ik hoop natuurlijk, dat alles goed gaat verlopen.

Dus ik wens jullie weer veel succes met jullie pogingen en hoop dat het bij jullie ook snel raak mag zijn.

Liefs Frieda
Frieda
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Ikke » wo okt 10, 2007 11:51 pm

Joehoe...

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!

Hoop dat we je snel mogen volgen :wink:

Liefs Natalie...
Ikke
Lid

Berichtdoor jannie » do okt 11, 2007 10:51 am

Van Harte Gefeliciteerd

Gr. Jannie.
Afbeelding
jannie
Lid

Reumavorm: poly artrose

Berichtdoor maris » do okt 11, 2007 2:08 pm

:D Gefeliciteerd! :D

Geniet er maar van!!!

Mariska
maris
Lid

Reumavorm: AP

zwangerschap en reuma

Berichtdoor jokebruis » do okt 11, 2007 4:29 pm

Joeipie!!! :lol: gefeliciteerd met je zwangerschap :wink: :lol:
Met z'n allen in het RA schuitje,soms is de zee mooi en kalm en soms denk je dat je verdrinken gaat
jokebruis
Lid

Reumavorm: RA,Artrose

Berichtdoor dillie » vr okt 12, 2007 6:46 am

Wat geweldig Frieda van harte gefeliciteerd, geniet er van!!!!! :lol:
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor Priscilla© » vr okt 12, 2007 7:13 pm

van harte proficiat!
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor paola » do okt 18, 2007 11:47 am

Eindelijk Frieda, Van harte met je zwangerschap!

Ik ben al een hele tijd niet meer op dit forum geweest, ik voelde me zo goed dat ik gewoon effe geen behoefte had aan het forum.

Het gaat heel goed in het algemeen met mijn zwangerschap, ben nu inmiddels 25 weken zwanger. ik had weinig last tot nu toe van de reuma, maar helaas werd ik gisterochtend wakker met een zere,ontstoken duim.Ik slik al maanden geen medicijnen meer,omdat de reuma dus zo rustig was.

Dit is eigenlijk de enige tegenvaller tot nu toe, maar ik hou het nog wel goed uit, momenteel moet ik effe tikken met 1 hand, is wat lastiger, maar goed.

Ik hoop voor de andere dames dat hun zwangerschapswens snel in vervulling mag gaan en dat jullie hopelijk een reumavrije zwangerschap tegemoet mogen gaan.

Veel liefs

Paola
paola
Lid

Reumavorm: ra

zwangerschap en reuma

Berichtdoor jokebruis » do okt 18, 2007 3:41 pm

Hallo paola,goh 25 weken alweer,wat gaat het toch snel..Waarschijnlijk weet je dan ook al wat voor geslacht de kleine heeft of houden jullie dat als verrassing?? Beval je met de verloskundige thuis of in het ziekenhuis?
Ik heb zelf vier kinderen en had ik geen reuma dan zouden we het nog ee keer geprobeerd hebben..

Geniet ervan, groetjes Jen
Met z'n allen in het RA schuitje,soms is de zee mooi en kalm en soms denk je dat je verdrinken gaat
jokebruis
Lid

Reumavorm: RA,Artrose

Berichtdoor paola » ma okt 22, 2007 2:16 pm

Het wordt een jongen, we hebben al 2 meiden van 6 en 9 jaar, dus hartstikke leuk natuurlijk. Ik ga voor het eerst bevallen in het ziekenhuis, meer uit praktische redenen, mijn huis is te klein om de kraamtijd daar door te brengen.
Ben nu inmiddels 26 weken, heerlijk wat gaat de tijd toch hard, nog 14 weken ongeveer...

Groetjes Paola
paola
Lid

Reumavorm: ra

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma