Noekie is zwanger!

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Noekie is zwanger!

Berichtdoor Priscilla© » di mei 24, 2011 9:58 am

van harte proficiat met jullie dochter!
wat lief om te zien, ook dat lieve broertje erbij..!
geniet lekker van elkaar!
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Lilly » di jun 07, 2011 1:56 pm

Heb het compleet gemist!
Ik ben niet zo actief meer op dit forum.

Gefeliciteerd met je meid! Geniet ervan!!
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor Noekie » wo jun 15, 2011 10:41 pm

En nu ga ik er even voor zitten. Eindelijk een avondje rust en een beetje energie over dus hier mijn "bevallingsverslag" van 2 maanden geleden :mrgreen: . Alweer 2 maanden, niet normaal....

Ik had het helemaal gehad dus een ananas gekocht en die dinsdagavond aangesneden en opgegeten. Manlief mocht ook een klein stukje :lol: en kreeg de waarschuwing dat het nu binnen 24 uur zou gaan gebeuren.En ja hoor 's -ochtends om 6 uur plas ik in mijn broek, dacht ik half slapend, dus niet, mijn vliezen waren gebroken net zoals bij Chiel. Alleen nu geen paniek want het mocht en ik wist wat er ongeveer zou gaan gebeuren. Ziekenhuis gebeld en ik mocht komen, oma gebeld om op te komen passen. Bij het ziekenhuis aangekomen kreeg ik de eerste wee in de auto en ik was helemaal blij want dacht dat ik gewoon zou gaan bevallen. Op de kraamafdeling kreeg ik mijn prednison volgens het stressschema want het zou binnen een dag gaan gebeuren. Na uren aan de CTG te hebben gelegen en nauwelijks weëen te hebben gehad voelde ik de baby niet echt meer. De harttonen van Jikke waren wat vlak en de dienstdoende gynaecoloog wilde geen risico nemen door af te wachten. Het kwam waarschijnlijk door de prednison dat de hartslag zo vlak was maar zeker weten doe je dat nooit. Dus toch een keizersnee na overleg met mijn eigen gynaecoloog. Ik had er toch wel rekening mee gehouden en zeker ook omdat ik nauwelijks weëen had maar het was toch een teleurstelling dit te horen. Gelukkig had ik nu niet al uren pijn gehad en weëenopwekkers dus ik was gewoon "lekker fit". En dan is het zo geregeld, catheter en infuus prikken en binnen een uur heb je een kind :shock: . Klinkt alsof het allemaal perfect ging maar helaas ging het infuus prikken niet zo lekker, de eerste keer mis (heb er nu nog een blauwe plek van echt waar!), de tweede keer zat ie maar net aan maar goed genoeg. En toen de ruggeprik, ik zei nog dat ik bang was. En dan krijg je het standaard antwoord weer hoor, het stelt niets voor die infuus prik is veel erger. Nou meneer de anaestesist kom jij er dan maar naast zitten en laat er ook gezellig eentje zetten. Omdat hij mij niet echt serieus nam had ik geen vertrouwen en toen het iets te lang duurde raakte ik dus in paniek. En toen moesten ze nog gaan prikken. De verdoving ging goed maar ik moest nogal huilen en toen kreeg ik dus een snauw van wat is er nou aan de hand mevrouw terwijl hij in mijn rug met die naald zat te draaien want het lukte dus niet in een keer. Na een aantal pijnlijke pogingen is het uiteindelijk gelukt en was ik verdoofd en over de zeik :evil: . Dus voor mij geen ruggeprik meer, volgende keer gewoon algehele narcose want ik heb hier geen zin meer in. Niet dat er nog een bevalling komt, twee is genoeg :wink: . Maar dat was dan ook het enige wat tegenviel. Ze kregen Jikke niet zo makkelijk uit mijn buik maar na veel trekken en flink duwen hoorden we babygehuil. Bij Chiel was het doodstil dus wij waren heel blij. Ze werd meteen onderzocht en had een heel goede apgar score. Niet snel snel in de couveuse en naar de kinderafdeling. Nee gewoon lekker bij mama en papa terwijl ik gehecht werd. En daarna op mijn borst in alle rust terug naar de afdeling en ze mocht gewoon bij mij op de kamer blijven. Hoe anders kan het gaan.
Na een lange nacht waarin ik niet wist hoe ik moest gaan liggen wilde ik de volgende ochtend niets liever dan uit bed en douchen!!! Goed het doet effe pijn maar als je er eenmaal uit bent en op de been gaat het veel beter. Lekker douchen en tutten met de nieuwe aanwinst. Vrijdagochtend dacht ik bij mezelf ik wil wel naar huis. Het was bloedheet daar, het bed lag niet lekker etc.. Ik stelde het voor aan de zuster en als ik naar de wc kon (niet voor de plas :mrgreen: ) dan zou het wel mogen. En zo was ik vrijdagmiddag al weer lekker thuis met Jikke en kraamhulp en ik heb een heerlijke kraamtijd gehad. Ik ben heel blij dat ik ook heb mogen ervaren dat het anders kan. En nu zijn we al weer 2 maanden verder. Het is heel pittig want Jikke heeft veel last van krampjes en het duurde even voor ze dag en nacht doorhad. Ze huilt veel overdag maar gelukkig slaapt ze 's nachts wel. ze krijgt nog wel een of twee flesjes maar daarna tukt ze gewoon verder. We zijn nu een beetje aan het zoeken naar wat helpt of wat ze mankeert. We hebben cinababy en infacol geprobeerd. Hielp niet. Daarna Friso comfort ipv standaard en dat helpt iets. Mijn zus raadde aan om het water met kummel te koken en daar flesjes mee te maken. Dat hielp ook wel maar afgelopen weekend had ze een verstopping, waarschijnlijk door de kummel. Keiharde poep die ze er niet uitgeperst kreeg en na overleg met de huisartsenpost hebben we nu laxeermiddel met diaree als gevolg. Maar goed het komt er iig uit. En na wat zoeken op internet heb ik het vermoeden dat ze wel eens verborgen reflux kan hebben. Dus ik heb maar een afspraak gemaakt voor vrijdag met de huisarts want we hebben nu lang genoeg lopen soebatten.
Maar verder is het volop genieten, het is een heel ander kind als Chiel. Ze is heel sterk in haar benen en nek en ze groeit als kool. Chiel die zat steeds net boven de onderste lijn en Jikke die schiet als een speer omhoog naar de bovenste lijn. Ik denk dat zij niet zo lang over kruipen, lopen etc zal doen als Chiel dus er staat ons nog wat te wachten :wink: . En Chiel begint er nu ook aan te wennen. Hij is zo lief voor zijn zusje, als ze huilt dan wiegt hij de wagen heen en weer of aait over haar voetjes. Alleen slaapt hij niet meer zo goed als eerst, hij moet ook wennen aan de nieuwe situatie. Dat zal ook wel weer goed komen. Hij begint nu ook echt te praten, er komen dagelijks woordjes bij en hij maakt ook zinnetjes van twee of drie woorden. Helemaal geweldig! Hopelijk komt er gauw verbetering bij Jikke zodat ik overdag meer aandacht aan hem kan besteden want dat schiet er nu regelmatig bij in omdat ze veel huilt. De tv staat hier 's ochtends veel aan en daar voel ik me wel schuldig over. Gelukkig heeft papa alle tijd als hij thuiskomt uit zijn werk en in het weekend. Ook dit zal wel weer goed komen maar ik vind het wel jammer dat ik zo weinig tijd voor hem heb. En wat natuurlijk ook geweldig is zijn al die roze kleertjes en jurkjes! Dus het gaat hier naar omstandigeheden best wel goed, alleen kom ik nergens meer aan toe. Maar ook dat zal wel weer beter worden!

wat een verhaal zeg....
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Lilly » do jun 16, 2011 1:55 pm

Zo... Das nogal een verhaal!!
Maar fijn dat je meisje er is!! Geniet van je kindjes!!
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor Priscilla© » do jun 16, 2011 10:39 pm

wat fijn om te horen dat toch ondanks de dingen die tegen zaten, alles goed gaat.
hopelijk hebben jullie snel gevonden waarom jullie wondertje mankeerd.
poeh, als ik dat lees over de bevallen, dan bekruipt me het gevoel weer dat ik daar ook nog voor kom te staan, maarja, maar niet aan denken... wat moet het fantastisch zijn om je lieve kleine hummeltje dan eindelijk in je armen te kunnen sluiten.
nogmaals van harte proficiat en geniet lekker van elkaar!!
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Noekie » do jun 16, 2011 11:23 pm

Het is een cliche maar waar. Als je dat kleintje dan in je armen hebt ben je het andere zo weer vergeten.
En je moet je vooral niet van te voren druk maken over die bevalling (hoor wie het zegt) en het gewoon laten gebeuren.
Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste. Je bent al weer ruim over de helft! hopelijk gaat alles goed en maak je je niet meer zo'n zorgen.
Noekie
Lid

Berichtdoor Blaine » vr jun 17, 2011 1:41 pm

wat een verhaal noekie en wat heerlijk om te lezen van je kraamtijd en je kindje dat gewoon lekker bij je mocht
liggen en niet snel weg moest in de couveuse en je daarna zo nu en dan op visite bij hem mag. Ooh wat zul je daarvan genoten hebben
heerlijk zeg. En alweer 2 maand wat vliegt de tijd toch, hopelijk had de ha vandaag een heldere oplossing voor je wat er ana de
hand is want zo knoeien is ook niet fijn.

@ Priscilla, niet te druk maken om de bevalling hoor, ik heb mijn leven lang geroepen doe mij maar een keizersnee :oops: , want zag
het echt niet zitten en op een gegeven moment tijdens de zwangerschap had ik zoiets van ach hij zal er vanzelf wel uit komen en ben gestopt met
me druk maken en hij was er heel erg snel van de eerste wee totdat hij er was heeft 2 uur en 15 minuten geduurt en wete je ik had er minder
last van als van een dagje winkelen, dus komt helemaal goed :wink:
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Tanja1977 » zo jun 19, 2011 10:23 pm

Noekie, leuke namen hebben jouw kinderen!! Geniet van je kindjes en voel je niet schuldig over dat de tv iets langer aan staat, dan dat je eigenlijk wilt.. Je hebt genoeg leerzame programma's of dvdtjes, daar gaat je zoontje nog meer van praten..
Check mijn blog >http://blog.gezondheidsplein.nl/tanja/
Tanja1977
Lid

Reumavorm: RA en fibromyalgie

Berichtdoor Noekie » wo jun 22, 2011 12:36 pm

Nou we zijn weer iets wijzer. De huisarts dacht gelijk aan koemelkallergie. Had ik ook aan gedacht maar omdat ze helemaal niet spuugt kon het dat niet zijn dacht ik. Dus nu hebben we speciale voeding (E23,- per 400 gram :!: , de friso kost E9,- per 800 gram) en dat helpt, er is eindelijk weer wat rust. Ze slaapt veel beter, veel minder krampjes en huilen. Helaas gebruik ik nog wel laxeermiddel want dat gaat nog niet helemaal lekker maar he het maakt niet uit hoe het eruit komt, hard of vloeibaar, als het er maar uitkomt. Hadden we hier maar eerder aan gedacht dat had een hoop frustratie gescheeld....
Komt het dan toch nog allemaal goed :wink:
Noekie
Lid

Berichtdoor maris » wo jun 22, 2011 7:52 pm

Hallo,

Ik lees het niet zo snel uit je verhaal, dus vandaar maar de "opmerking...
maar als het echt koemelkallergie is (en ook als je bezig bent met het te onderzoeken) dan wordt de voeding "gewoon" vergoed!!
Hebben wij ook gehad met de 1e (die bleek het dan niet tehebben gelukkig), maar heeft ons geen cent gelukkig gekost.
Zou er zeker achter aan gaan. Want die kosten zijn echt niet grappig meer op den duur!

En verder lekker blijven genieten!

Mariska

Oja en ook hier staat de tv sochtends aan hoor! (en nog wat langer soms...) Hier eigenlijk alleen op Nederland 3, dat blijft gewoon een leuke zender voor die kleintjes en wat betreft programma's ook zeer oke. Dus gewoon lekker doen!! (en geloof me als ik zeg dat er velen zijn met ons!)
maris
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Noekie » wo jun 29, 2011 3:36 pm

Bedankt voor de tip. Ik weet dat het vergoed word maar feit blijft dat ik die voeding belachelijk duur vind.
Ik denk dat Jikke het wel heeft want het is een wereld van verschil. Ze slaapt 10 keer beter, sinds afgelopen weekend zelfs de nachten door hallelujah!!! En ze wil nu ook in haar eigen bed want al die tijd heeft ze in de wagen in de woonkamer gelegen en 's nachts in een bedje bij ons op de kamer.
En ze is veel rustiger en lacht vaker. Voorheen was het veel huilen overdag en bij iedere kik wakker schrikken. Nu slaapt ze zo 3 á 4 uur achter elkaar. Het poepen gaat ook beter, niet meer zo hard en "gewoon" een keer per dag ipv om de 1 á 2 dagen. Het is wel lekker dat het helemaal vergoed word maar ik vind het zo raar dat de verzekering en de overheid hier niet moelijk over doet en over zo veel andere dingen wel. Je zou denken dat er maar een gedeelte vergoed zou worden omdat je toch flesvoeding moet kopen. Maar je hoort mij niet klagen, als chronisch zieke heb ik de afgelopen jaren al genoeg moeten inleveren en hebben ze het belastingtechnisch ook niet leuker gemaakt. Hier geniet ik dan extra van :lol:
Met mij gaat het ietsje minder maar gelukkig morgen naar de reumatoloog. Ik heb voor het eerst sinds jaren, denk ik, weer een ontstoken gewricht. Normaal zijn het alleen de pezen en aanhechtingen maar ik heb nu een teen die dubbeldik is en knalrood. Ik vrees dat het weer een prikje word...
En na morgen zal ik ook weer aan de medicijnen gaan, het word nu Arava, ben benieuwd...
En nu ga ik mannetje uit bed halen, tot later.
Noekie
Lid

Berichtdoor Noekie » wo aug 24, 2011 1:15 pm

En weer een update, je komt bijna nergens meer aan toe met twee van die apen. Het gaat hier goed. We hebben bij Jikke de provocatietest gedaan en het was al na een dag duidelijk dat het koemelkallergie was. Nu hebben we iig het eerste jaar nutramigen en gaan we pas vanaf 6 maanden bijvoeden iom de dietist. Chiel was gisteren voor het eerst op de peuterspeelzaal en heeft genoten. We kwamen binnen en we waren hem meteen kwijt :lol: . Want hij wilde kiemen=klimmen en jijen=glijden! Hij had ook geen tijd om dag te zeggen want hij had tubbies=teletubbies poppen ontdekt en die waren veel belangrijker.
Helemaal leuk en ik besef nu maar weer dat hij al groot word en dat de afgelopen 2 1/2 jaar nooit meer terugkomen, snik. Hetzelfde bij Jikke, ze is echt een flinke meid geen pasgeboren baby meer, ook dat komt niet meer terug. Er komt echt geen derde dus ik probeer er extra van te genieten.

Bij mij begint de arava ook te werken, langzaamaan gaat het iets beter. Heb alleen wel ontzettend haaruitval, iemand bekend mee?
Hopelijk kan ik nu gauw de prednison gaan afbouwen want ik ben daar nu wel klaar mee, vooral met de voortdurende trek in lekkere dingen verschrikkelijk :evil: .

Over 1 1/2 week gaan we lekker een paar dagen centerparken, we zijn er allebei echt aan toe. Hopelijk hebben we dan een beetje mooi weer, die regen heb ik nu ook wel weer gezien.

Tja verder gaat het z'n gangetje, met 2 kleintjes heb je wel een vast dagritme wat voor mij niet verkeerd is.
Ik heb hier op het forum ook weer een hoop gelezen over zwangerschap en kinderwens, bijna uitgerekend etc, soms hele heftige discussies. Sinds vorige week weet ik dat bij mijn buurvrouwtje het weer mis is gegaan. Ze hadden net een week ervoor verteld dat ze zwanger was en een week later was op de echo te zien dat er wel 2 vruchtzakjes zaten maar geen vruchtjes. Ik vind het zo naar, ze proberen het nu al 2 1/2 jaar en ik had ze het zo gegund. Ik besef nu maar weer des te meer wat een geluk wij hebben gehad. En dat het helemaal niet uitmaakt of je ziek of gezond bent, als je die wens hebt dan doet het pijn als het niet lukt of, erger nog, het misgaat. We blijven duimen voor ze!

Tenslotte nog wat foto's van de kindjes, Jikke al weer 4 maanden en Chiel ook al een hele vent.
Chiel gaat graag op expeditie in de achtertuin. Kijk! een beestje=lieveheersbeestje
Afbeelding
Chiel is ook een baby en wil ook in het baybed=box
Afbeelding
Afbeelding
Ze zijn zo lief samen!
Afbeelding
Al weer 4 maanden....
Afbeelding
Noekie
Lid

Berichtdoor Blaine » wo aug 24, 2011 10:18 pm

goed weer wat van je te lezen, en jeemig 4 maand alweer waar blijft de tijd, het lijkt nog helemaal niet zolang geleden.
Wat een lekker lachebekje is Jikke, en wat heerlijk dat Chiel zo geniet op de psz, wat worden ze toch snel groot.
Ik vind trouwens op de foto's dat de kids veel op elkaar lijken, leuk hoor om te zien. Ook wel erg prettig dat de medicatie eindelijk
begint te werken, wat duurt dat toch altijd lang, geniet maar lekker van je kleine meid voordat je het weet gata ze ook
naar de psz.

groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Noekie » za sep 10, 2011 11:18 pm

Zo we zijn weer terug van een midweekje center parcs. Ik wist niet dat er zo veel regen kon vallen :mrgreen: . Maar goed, Chiel heeft genoten in het zwembad en Jikke zag er superschattig uit in d'r mini-zwembroekje :lol: . Ze rolt sinds afgelopen weekend op d'r buik en begint dan van plezier keihard te gillen, helaas moet ze meestal dan ook spugen maar dat maakt de pret niet minder! Nu nog een weekje rondrommelen in huis en dan is de vakantie al weer voorbij. Helaas moet ik donderdag naar de tandarts vanwege een gaatje en het trekken van een verstandskies. Kijk ik echt naar uit met mijn naaldenfobie :econfused: . Gelukkig is mijn man dan nog thuis dus kan ik rustig aan doen.
Noekie
Lid

Berichtdoor Noekie » za okt 22, 2011 11:51 am

Even gauw een foto van Jikke's eerste hapje. Werd met enthousiasme ontvangen.
En een foto van Chiel die graag iets lekkers wilde. Hardstikke koud die dag, dierentuin Amersfoort, maar meneer moest en zou een ijsje en maakte dat op subtiele wijze duidelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Noekie
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma