Noekie is zwanger!

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Noekie is zwanger!

Berichtdoor Coffee Girl » do jan 22, 2009 9:07 pm

Hai Noekie,

Fijn om te lezen dat het eigenlijk best goed met je gaat!
Wel naar van de kat, zielig hoor! Hopen maar dat hij nog een beetje een leuke oude dag heeft, of is dat te hoog gegrepen?
Geniet nog even van je goede lichamelijke conditie!

Groetjes, Tien
Lach naar de wereld en de wereld lacht naar jou.
Coffee Girl
Lid

Reumavorm: Palindroom, RA.

Berichtdoor Noekie » ma feb 09, 2009 11:36 am

Daar ben ik weer. Met niet zo'n goed nieuws. Mijn zwager is gisterenmiddag na een nachtlang vechten overleden. Hij lag sinds zaterdag met zware benauwdheid in het ziekenhuis. Ze konden niets meer voor hem doen dus toen heeft hij morfine gekregen en dat steeds verder opgehoogd totdat hij zondag rond 18.00 toch redelijk rustig is ingeslapen. We wisten het allemaal maar toch schrik je ervan als het gebeurt.
Het is zo raar dat voor een paar mensen nu de wereld stil staat en voor vele anderen het gewoon doorgaat...
En ook raar dat ik een nieuw leven in mijn buik draag terwijl we nu te vroeg afscheid van een ander moeten nemen.
Ik vind het moeilijk om nu te genieten van mijn zwangerschap terwijl anderen zo'n verdriet hebben. Voor hem is het beter zo maar zeg dat maar eens tegen zijn zoon, dochter en vrouw die hun vader verliezen op 55-jarige leeftijd...
Ik weet verder even niets meer te schrijven ga ook niet vertellen hoe het met gaat want dat vind ik nu niet gepast.
Tot de volgende keer.
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Priscilla© » ma feb 09, 2009 1:29 pm

och, dat is zo'n slecht nieuws ja.
gecondoleerd :(
echt vreselijk om te zien dat leven en dood zo kort langs elkaar heen leven.
ik kan me voostellen dat je de behoefte niet voelt om over jouw geluk van je kindje te praten, maar dat komt dan toch een andere keer. ;)
sterkte voor jou en je familie en zijn naasten.
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Blaine » ma feb 09, 2009 2:36 pm

gecondoleerd, dat is wel heel verdrietig nieuws.
veel sterkte voor de komende tijd.

groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Frieda » ma feb 09, 2009 5:07 pm

Ach Anouk wat een naar bericht,
weer iemand die veel te jong sterft.
Gecondoleerd met dit verlies en sterkte met het verwerken ervan.

Het is toch altijd weer heel ingrijpend om dergelijk verdriet in je naaste omgeving mee te maken. Zelf moet ik morgen ook naar een begrafenis. Wij kregen vorige week woensdag namelijk het nare bericht te horen, dat het 13-jarige nichtje van mijn zus en zwager om het leven was gekomen doordat ze op de fiets is aangereden door een auto. Vreselijk als zulke jonge kinderen ineens uit het leven gerukt worden. Wij troffen haar dus altijd wel op de verjaardagen van mijn zus en zwager en nu zullen we haar nooit meer zien, omdat ze er zo ineens niet meer is. Dit soort berichten blijven de eerste tijd door je hoofd spoken, want je moet er toch niet aan denken, dat je zoiets overkomt. Dat je kind er ineens niet meer is. Vreselijk.

Maar zo zit het leven inderdaad in elkaar de dood en het leven liggen heel dicht bij elkaar. Wij hebben er sinds bijna 3 maanden net weer een mooie dochter bij en ergens anders verliezen mensen hun mooie dochter van 13.

Zo is het leven, maar geluk en verdriet is niet altijd eerlijk verdeeld.

Groetjes Frieda
Frieda
Lid

Berichtdoor dillie » ma feb 09, 2009 9:16 pm

Wat erg Anouk, gecondoleerd ook namens mij en veel sterkte... tja dan weet je even niet wat je moet zeggen he. Ik ben zelf heel hecht met mijn familie en kan me het verdriet daarom goed indenken. En Frieda van jou ook al zo'n naar bericht daar kan ik ook helemaal eng van worden van zo'n verhaal, arm meisje (en arme ouders).
Beide veel sterkte gewenst.
Dillie.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor Coffee Girl » ma feb 09, 2009 9:50 pm

Anouk,

Gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd.
Dubbel gevoel, kan ik me goed voorstellen.

T.
Laatst bijgewerkt door Coffee Girl op wo feb 22, 2012 3:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Lach naar de wereld en de wereld lacht naar jou.
Coffee Girl
Lid

Reumavorm: Palindroom, RA.

Berichtdoor Noekie » wo feb 18, 2009 3:45 pm

Nou het drama is compleet. Mijn man heeft gisteren te horen gekregen dat hij geen baan meer heeft. Er moest 25% van de bezetting uit vanwege de crisis en daar zit hij dus bij. Er is wel een soort van sociaal plan maar dat stelt weinig voor. Als hij voor 1 april werk vind krijgt hij een maandsalaris mee. Lukt dat niet dan vullen ze voor maximaal 3 mnd een ww aan tot 100%. Het is altijd beter dan niets maar blij word je er niet van. Hij moest gelijk zijn computer afsluiten, spullen pakken en werd naar buiten begeleid, je zou vertrouwelijke info mee kunnen nemen dus word je behandeld als een crimineel. We wisten van de reorganisatie maar ik had toch ergens gehoopt dat het voor hem niet zou gelden. Het werk wat hij doet is specifiek en er was nog niemand ingeleerd om het van hem over te kunnen nemen. Helaas is dit voor hem al de 5e keer dat hij bij een bedrijf eruit moet vanwege faillissement/reorganisatie. Hij werkt in de metaalbranche en die ligt nu op z'n gat. Dus nu denkt hij er toch sterk over om maar iets heel anders te gaan.
Nou zit hij dus thuis. Positief is wel dat we nu ook aan de babykamer kunnen werken. Morgen gaan we naar de 9 maanden beurs voor de allerlaatste dingetjes en gewoon voor de leuk. Hij ziet het allemaal wel positief in maar ik was gisteren toch goed over de zeik, zullen ook de hormonen wel zijn :lol: .
Vandaag gaat het wel beter maar toch maak ik me zorgen. De vorige keren heeft hij steeds snel ander werk gevonden maar nu in deze tijd zal het een stuk moeilijker zijn. En van al die berichten over recessie en begrotingstekorten word je ook niet vrolijk. Maar wie weet is dit wel zijn kans en komt hij er veel beter uit dan eerst.

Qua zwangerschap gaat het hartstikke goed, morgen alweer 24 weken. Mijn buik is lekker aan het groeien en er word flink geschopt en gedraaid daarbinnen.
Alle onderzoeken waren goed, gelukkig. En met mij gaat het ook goed. De prednison mocht ik afbouwen naar 12 1/2 mg. Dat merk ik wel maar ik ben nog steeds dik tevreden. Inmiddels heb ik een eigen rolstoel van de gemeente en waarschijnlijk krijg ik ook nog een traplift. dat hoor ik binnenkort.
Het kamertje moet nog geschilderd worden en dan kunnen de meueltjes erin. De uitzet is ook al zo goed als compleet. Eigenlijk ben ik er al helemaal klaar voor! Nou alleen nog een naam....Dat is echt moeilijk omdat we een verschillende smaak hebben. We hebben er wel een aantal maar voor mijn gevoel zijn ze het nog niet. Nou ja nog 4 maanden om daar over te stechelen.

Met onze schoonzus gaat het naar omstandigheden ook goed. Glukkig heeft ze veel hulp uit de omgeving voor alle papierhandel etc. De crematie afgelopen vrijdag was eenvoudig maar mooi en we hebben ook flink kunnen lachen. De meilijke tijden breken nu aan al die eerste keren die gaan komen. Zijn dochter trouwt in september en we hadden allemaal gehoopt dat hij dat nog mee mocht maken. Dat is dus niet gelukt. Maar dan zullen we er toch een superdag van maken!
Dat maakt het verliezen van je baan ook maar relatief maar toch heerst er hier een bedrukte stemming en vragen we ons af wat het volgende zal zijn?
Nou ja we zullen er maar het beste van hopen, we zijn tnslotte ervaren hierin en het is altijd weer goed gekomen!
Noekie
Lid

Berichtdoor dillie » wo feb 18, 2009 4:55 pm

Wat vervelend Anouk dat kon er nou net even niet ook nog bij, zou ik zo denken. Ik geloof dat half Nederland een beetje bang moet worden voor zijn baan als ik de berichten geloof. Zelf ga ik inmiddels hard richting wia of wao dus ook geen fijn vooruitzicht. Donderdag gesprek met p&o hierover, bah. Maar goed. Zoals jij al zegt soms weet je niet waar de dingen goed voor zijn en kom je er beter uit dan je dacht. Makkelijk gezegd, maar probeer je maar niet te veel zorgen te maken, in het ergste geval moeten jullie op een houtje bijten maar hebben jullie straks wel een mooi kindje :)
dillie
Lid

Berichtdoor Blaine » wo feb 18, 2009 7:45 pm

Hoi Anoek,

Snap dat je dan even zoiets hebt van ook dat nog.
Maar zou het niet zo drastisch inzien. Iedereen zeurt maar over
een kredietcrisis en als ik dan bij mijn man op het werk kijk. Die heeft al
4 weken achter elkaar veel over moeten werken omdat het zo druk is en dat is ook
in de metaal. dus gewoon goed rond zoeken en volhouden er komet vast wel weer
wat.
Wel goed om te horen dat het met jou best redelijk gaat houden zo.
Ik zal nog even voor je duimen dat je man snel werk weer heeft.
Je moet maar zo denken in het ergste geval heeft hij nog 3 maand de tijd
voordat je het financieel gezien gaat merken, in die tijd moet het toch bijna
lukken wat te vinden.
groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Priscilla© » do feb 19, 2009 12:18 pm

wat een ellende....
hopelijk was dit toch écht het laatste slechte nieuws wat jullie kregen hoor!
heel veel sterkte!

groetjes
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Amby » vr feb 20, 2009 12:26 am

Geen leuke berichten Noeki, ik wens je heel veel sterkte toe!!! en tevens een fijne zwangerschap verder want dat mag je natuurlijk niet vergeten.
Amby
Lid

Berichtdoor Noekie » vr feb 27, 2009 6:31 pm

Bedankt nog voor alle lieve woorden. Ik was een dag of twee flink van slag, samen met manlief, maar nu gaat het weer goed. Volgende week heeft hij twee gesprekken en hij heeft ook diverse sollicitaties lopen. Verder kijkt een jurist van de bond of het zinvol is om verweer te voeren. Het is iig een geruststellende gedachte dat we maart en april nog verzekerd zijn van loon. En misschien nog mei, afhankelijk van het evt verweer wat we bij het UWV gaan aanvoeren. De jurist stuurt dat zo laat mogelijk op om de zaak nog te rekken en er zo misschien een maand extra uit te slepen. Dus voorlopig zien we het positief in.

Het heeft ook zijn voordelen want deze week hebben we het kamertje geschilderd, een klamboe en gordijnen gekocht en gehangen. Nu kunnen de meubeltjes er in om te kijken waar ik een muurschildering ga maken. Het zou zonde zijn als het bedje of de commode er voor staat dus we moeten het eerst neerzetten. Het word op zijn Brabants gezegd "keimooi"!! Als het klaar is zal ik foto's plaatsen want we zijn supertrots!
Qua zwangerschap gaat ook alles goed. Vanochtend bij de gynaecoloog geweest en die was helemaal tevreden, ik lig op schema. Nu alweer 25 weken en 1 dag!
Ik ben de laatste tijd alleen erg duizelig maar dat schijnt normaal te zijn omdat je verwijde bloedvaten hebt. Ik hoop niet dat ik nu alsnog zwangerschapskwaaltjes krijg... de reuma is ook redelijk rustig als ik me ook maar rustig hou. De prednison is nu afgebouwd naar 10 mg en vooralsnog gaat dat goed.

Nog iets positiefs is dat het met onze kat eindelijk de goede kant opgaat. Twee weken geleden nog maar weer naar de dierenarts vanwege overgeven, diaree etc, etc. De enige optie was nog opereren maar dat vond ik toch wel rigoreus. Toen stelde ze voor om zelf gedurende twee weken dagelijks antibiotica bij hem in te spuiten. Hij eet de pillen namelijk niet, het blijft een kat he :roll: . En met geweld die pil erin proppen werkt niet bevorderend voor de vrede in huis tussen mij, kat maar ook man. Dus toen ze dat voorstelde en vroeg of ik dat durfde heb ik ja gezegd. Heb zelf jaren MTX, Enbrel en toen Humira gespoten dus dat zal toch niet zo moeilijk zijn? Was het dus wel, bij mezelf vond ik het ook moeilijk dus deed ik dat op mijn gemak. Bij een kat werkt dat niet want dan haalt hij je helemaal open. Dus nou nemen we hem iedere avond in de houdgreep en spuit mijn man, die doet dat zonder aarzeling. Een heel verhaal maar hij heeft al twee weken geen diaree meer gehad!! En hij begint ook weer iets voller te worden. Het mag ook wel, we zijn al vanaf september vorig jaar aan het sukkelen met hem.

Dus wij zijn weer blij, nu alleen nog een baan! Maar dat komt vast wel goed!
En Dillie, ik hoop dat je gespek goed is verlopen. Het is best wel slikken als je het WIA-traject in gaat. Het is toch weer een stukje inleveren.
Ben wel benieuwd hoe dat nu verder loopt.
Noekie
Lid

Berichtdoor dillie » za feb 28, 2009 10:12 am

Hoi Anouk.Wat fijn dat het allemaal zo goed met je gaat.
Ikzelf heb inmiddels div gesprekken met bedrijfsarts en p&o gehad. Hoewel ik me er eerst heftig tegen heb verzet, hebben ze me er inmiddels van overtuigd dat het voor mij medisch het beste is om volledig afgekeurd te worden. Ik vind het nogal wat en het zal mijn hele leven veranderen. Ik houd van mijn werk en vind het vreselijk om mijn collega's gedag te moeten zeggen. Maar ik moet toegeven dat het zo ook niet meer gaat. Ik ga er aan onderdoor als ik zo doorga zoals nu. Achteraf gezien had ik beter een paar jaar geleden al een stapje terug moeten doen. Maar ja dat is dus achteraf. Ik "loop" ook bij een psycholoog om me te helpen met e.e.a. om te gaan. Ik vind namelijk het erg moeilijk allemaal om mee om te gaan. Bijvoorbeeld ook, dat ik mijn eigen gezondheid heb geschaad, en de gezondheid van mijn kind op het spel heb gezet, door tijdens mijn zwangerschap mezelf niet beter in acht te nemen.
Hopelijk is dit allemaal ergens goed voor en komen er leuke nieuwe dingen in plaats van het werk. Of misschien vind ik na verloop van tijd iets, dat ik in mijn eigen tempo kan doen. Of vrijwilligerswerk ofzo.
Hoe ben jij hier destijds mee omgegaan? Jij zit toch ook in de IVA?
dillie
Lid

Berichtdoor Noekie » wo maart 04, 2009 11:19 am

Hoi Dillie,

Een beetje late reactie maar mijn man was dit weekend jarig en dus hadden we het druk.

Ja het blijft moeilijk om je er bij neer te leggen dat iets niet meer gaat. Ik hoop voor je dat het UWV meewerkt of heb je ook van hun al de bevesting dat je volledig afgekeurd word? Ik ben begonnen met een gedeeltelijke WAO en dat was al een hele grote stap. Ik wilde niet maar ik moest wel. En toen ik uiteindelijk een herkeuring kreeg waarin ik helemaal geschikt werd bevonden ben ik zo ingestort dat ik fysiek en geestelijk helemaal arbeidsongeschikt was. Gelukkig werd mijn bezwaar gegrond verklaard en sinds een aantal jaar ben ik dus volledig WAO-er. Door slechte ervaringen met werkgevers maar zeker met het UWV (een dramatische herkeuring waarover toen zo werd gesproken) was het accepteren dat ik volledig afgekeurd werd makkelijker te doen. En af en toe vraag ik me af of ik dat wel kan ik tot mijn 65e thuiszitten. Maar zeker nu met die kleine op komst zal het druk genoeg worden.

Mijn verhaal kun je denk ik ook moeilijk vergelijken met het jouwe want ik ben nog volgens de oude regels gekeurd. En vlak voor de WIA ingevoerd werd kreeg ik 100%WAO. Met WIA word er volgens mij strenger gekeken naar wat je wel en niet kan. Wanneer heb je een afspraak bij het UWV?
Als alles doorzet kun je misschien een hobby oppakken. Ik heb toen een tijdje geschilderd maar ook dat hield ik niet vol. Of misschien meer schoolactiviteiten/ouderraad. En vrijwilligerswerk kan altijd. Ik ben daar zelf altijd huiverig voor geweest vanwege slechte ervaringen met het UWV. Ik denk dan, als ik vrijwilligerswerk kan doen dan denkt het UWV vast dat ik ook kan werken. Maar ja dat is de achterdochtige persoon in mij. Ik houd me voornamelijk bezig met mijn huishouden, internet en verkopen via marktplaats :lol: . Maar ook dat zal ik niet eerlijk zeggen tegen UWV want als je kan stofzuigen (wat overigens mijn man altijd doet) kan je ook werken. Misschien moet je aan mij geen raad vragen daarover want ik sta er nogal negatief tegenover zoals je misschien al gemerkt hebt :roll: .

Ik denk persoonlijk dat het misschien wel goed is dat je even niets moet. Zoals ik uit je verhaal begrijp heb je je zelf jarenlang voorbij gelopen. Er komt een moment dat je er bij moet stilstaan. Wel goed dat je er met iemand over praat want je hebt een hoop schuldgevoelens. Voor mij is dat niks maar ik kan heel goed mijn ei kwijt bij mijn man en moeder.

Zit je dan nu al thuis? ik heb eigenlijk geen idee hoe dat hele traject tegenwoordig gaat. Ik hoop dat het voor jou allemaal soepel verloopt en dat het accepteren beter gaat lukken. Ben wel benieuwd hoe het verder verloopt...

Nu nog wat babynieuws :D . Het kamertje is weer een stukje verder. De commode en het bedje staan erin, het gordijn is op maat en gisteren heb ik het een en ander aangekleed. Het is zo mooi!! Ik moet het straks weer afbreken want ik ga nog een muurschildering maken maar ik kon niet wachten. Dinsdagavond moest en zou de commode in die kamer. Die stond dus op zolder.... En eigenwijze ik en mijn man hebben hem dus een verdieping naar beneden getild. Niet zo verstandig maar ja, zwangere vrouwen moet je niets weigeren :lol: . Gelukkig was ik wel zo verstandig om de kast toch maar niet te doen. We stonden boven aan de trap en toen was hij ineens wel heel groot en zwaar. Maar die moet en zal ook vanavond naar beneden, dus de buurman mag vanavond even helpen. Zaterdag gaan we nog een kast ophalen, die moet nog een likje verf krijgen. En ik denk dat die kamer zondagavond zo goed als klaar is. Dus volgende week kun je foto's verwachten. En dan begint het grote aftellen pas echt! Volgende week woensdag ook de eerste "pufles" ben benieuwd...

Mijn man had maandag een sollicitatie die goed verliep. Deze week hoort hij daar meer van. Hij is alleen bang dat het misschien financieel minder is en we moeten toch minimaal hetzelfde hebben anders komen we niet rond. Maar dat wachten we maar even af. En nu heeft hij een gesprek bij een werving-en selectiebureau. Er llopt best wel het eea maar er word niet echt op gereageerd dus ik denk dat er veel gegadigden zijn wat het wel moeilijker maakt.
Hij doet wat hij kan en meer kan hij niet doen. Vooralsnog gaat het ook goed. Als hij normaal gesproken vakantie heeft dan kijk ik hem na twee weken het huis uit :mrgreen: maar dat is nu niet het geval gelukkig. Ik ben dat niet gewend om zoveel samen te zijn. Ik ben jarenlang door de weeks overdag alleen geweest dus nu moet ik me aanpassen. Nu komt het ook uit want afgelopen vrijdag kon hij mee naar de g'loog en komende vrijdag naar de r'loog. Ellek nadeel hep zijn voordeel!

Als er nieuws is dan meld ik me weer!
Noekie
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma