Blaine is zwanger!!

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Blaine is zwanger!!

Berichtdoor Noekie » vr mei 15, 2009 10:55 am

Frieda opende voor mij een topic toen ik zwanger was. Dat vond ik zo leuk dat ik dat nu voor jou doe. Wat een geweldig nieuws!! En wat is het snel gegaan. Ik weet nog precies hoe het voelde die eerste weken, de onzekerheid en bij ieder krampje denk je o jee...maar ook het kunnen genieten van misselijkheid :lol:
Nog een paar weken en dan heb je je eerste echo en hopelijk meer geruststelling! Geniet er van en ik wens je een prettige zwangerschap toe! Die negen maanden vliegen voorbij!!
En hou ons op de hoogte!
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Re: Blaine is zwanger!!

Berichtdoor len@ » vr mei 15, 2009 11:06 am

Wat een fijn nieuws.
Het gaat vast allemaal naar wens en ik wil je heel erg feliciteren met het blijde nieuws. :D

Dus Gefeliciteerd :!: :wink:
Leny
len@
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor onsmam » vr mei 15, 2009 12:24 pm

Proficiat, ik hoop dat alles goed blijft gaan en je straks een trotse moeder bent.
Groetjes, Tiny
onsmam
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor paola » vr mei 15, 2009 1:56 pm

ook namens mij gefeliciteerd! Volgens mij had ik het elders neergezet, maar goed bij deze nog een keer :D
paola
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor dillie » vr mei 15, 2009 7:06 pm

Gefeliciteerd!!! :D :D :D Wat een leuk nieuws. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe en hopelijk houdt de reuma zich rustig. Liefs, Dillie.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor babsy » zo mei 17, 2009 11:55 am

Gefeliciteerd, wat een super leuk nieuws. Geniet ervan.

Groetjes Barbara
Afbeelding
babsy
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Amby » zo mei 17, 2009 2:31 pm

Gefeliciteerd Blaine! ik hoop dat het een fijne zwangerschap wordt!
Amby
Lid

Berichtdoor Blaine » ma mei 18, 2009 5:45 pm

Dank jullie wel allemaal, Kan het soms nog amper geloven het duurt dan ook nog heeeeeeeeeeeeeeel lang :oops: .
Tot nu toe gaat het met de reuma fantastisch, aan zo weinig/geen pijn zou ik wel weer kunnen wennen.
Het misselijk en vermoeid zijn waar ik iedereen over hoor klagen vind ik dan ineens niet meer erg :lol: .
Volgende week de 1ste keer naar de verloskundige ik ben heel benieuwd wat ze daar zeggen en hoop toch stiekem dat ik haar kan overtuigen de echo eerder te doen anders duurt dat nog zo lang en zo veel geduld heb ik niet :oops: .

groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Frieda » wo mei 20, 2009 5:41 pm

Hoi Ingrid,

Ik kom nu pas weer eens langs en zie dat je inmiddels je eigen topic hebt.

Alsnog hier dus ook :D :D VAN HARTE GEFELICITEERD :D :D
Ik wens je een hele fijne zwangerschap.

Hoeveel weken ben je nu zwanger?
Met andere woorden; wat is de uitgerekende datum?

Het is in elk geval fijn dat je volgende week al je eerste controle hebt, want dat geeft toch al wat meer zekerheid en je krijgt vast dan ook wel een echo. Ik heb zelf dus geen ervaring met de verloskundige wat mijn laatste zwangerschap betrof, maar hebben die tegenwoordig ook niet allemaal zo'n echo-apparaat? Of wordt je dan doorgestuurd naar de gynaecoloog? Bij de gynaecoloog doen ze tegenwoordig standaard meteen een echo volgens mij en ik heb in het ziekenhuis eigenlijk elke controle wel een echo gehad.

Ik vind het in elk geval fijn dat er hier op het forum toch langzamerhand meer meiden zwanger raken. Ik heb me hier destijds aangemeld in verband met het feit dat ik zwanger wilde worden en in de loop van de tijd kwamen er steeds meer lotgenoten bij. Ik hoop dus dat er de komende tijd steeds meer geluksvogels bijkomen die eindelijk een kindje gaan krijgen. Die dingen vind ik toch het leukste om hier te volgen.

In elk geval hoop ik voor jou Ingrid dat het helemaal goed gaat komen en dat je ook een reuma-vrije zwangerschap mag beleven. En die misselijkheid en vermoeidheid is toch wel een teken dat het vast wel goed zit. Succes ermee!

:wink: Frieda
Frieda(41), gelukkig getrouwd met Dirk(46) en moeder van Anouk(11) en Noelle(2).
Afbeelding
Frieda
Lid

Berichtdoor Blaine » ma mei 25, 2009 12:48 pm

Zoals al gezegd duurt het nog heel lang, ben 5 januari uitgeteld.
De verloskundige praktijk heeft wel een eigen echo apparaat en ze mogen ook de echo's doen.
Maar kreeg met het maken van de afspraak al te horen dat deze week alleen intake is en de volgende
afspraak op 17 juni een echo is. dus je snapt dat ik wel even wil zeuren :oops: :lol: .

Groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Priscilla© » ma jun 08, 2009 12:00 pm

heeeeee wat een verassend maar fantastisch nieuws!!
van harte proficiat, ook voor je man!
je bent toch best snel zwanger geworden he?
fijn voor je!
ik moet nog even wachten tot ik mag :p
ik ben nu ongeveer 2 maanden gestopt met de enbrel en 3 maanden met de mtx.
geniet van je zwangerschap!!
(dat hoef ik eigenlijk vast niet te zeggen ;) )

Groetjes!
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Blaine » ma jun 08, 2009 8:04 pm

Dank je, genieten doe ik zekers het is zo heerlijk om eens een keer geen pijn te hebben.
En natuurlijk is de reden dubbel zo mooi :wink: .
Van het weekend dus even teveel gedaan en vandaag dus wel wat last maar ach over het geheel gezien
mag ik al in geen weken klagen 8) .
Volgende week een spannende week maandag auto voor de keuring (hopelijk vallen de kosten dit jaar eens mee)
Woensdag de eerste echo en dus horen of het goed gaat met ons kleintje, ergens denk ik hij/zij zit nu al 10 weken zo lekker warm als er iets niet goed was was het vast al mis gegaan en toch wel zenuwachtig voor de controle.
en dan donderdag naar de reumatoloog eens zien of mijn waardes passen bij hoe goed ik me voel en wat hij zegt over de sulfa. Al met al een spannende en hopelijk ook leuke week.

En ja pris het ging best wel snel begin maart was ik 3 maand medicijnvrij en in april was het al raak dus daar mag ik zeker niet over klagen :D . Nu nog even duimen dat alles goed is en dan is het helemaal perfect.
Maar dat horen jullie volgende week dan wel weer.

groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Blaine » wo jun 17, 2009 7:39 pm

Even heel snel morgen zal ik wat langer schrijven maar wilde even delen dat
alles er goed uit ziet op de echo :ebiggrin: :D
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Frieda » wo jun 17, 2009 7:59 pm

Oh, geweldig Ingrid!
Ben heel blij voor je! :ewink:

Liefs Frieda
Frieda
Lid

Berichtdoor Blaine » do jun 18, 2009 1:55 pm

Hier dus zoals beloofd even een update van mij.
Ik heb nooit geweten dat zoiets simpels (bedoel een echo) zoveel indruk kan maken :oops: .
Hoe dichterbij het kwam hoe zenuwachtiger ik werd, wat als er nu wat niet goed zit of als...... ach jullie kennen het vast :wink: . Toen wij in de wachtkamer zaten te wachten werd de spanning steeds groter en toen tot mijn
grote verbazing was er ineens een nummer op van mijn favoriete band, ik moet zeggen toen werd ik al een stuk rustiger.
Eindelijk mochten we verder komen, de vk probeerde nog dapper wat te vragen maar mijn antwoorden waren zo kort dat ze al snel zei laten we maar eerst de echo doen, om de spanning weg te nemen :oops: .
En zomaar ineens was je daar een klein en heel druk krummeltje. Wat geweldig om te zien 8) .
De baby was heel druk aan het bewegen en zwaaien en trappen met de beentjes zo schattig, Hij/zij lag echt geen moment stil. Wij vonden dat natuurlijk geweldig om te zien, de vk vond op een gegeven moment dat hij wel even stil kon liggen zodat ze kon meten en hem op de foto zetten :lol: . Alles zat er op en eraan, gelukkig kregen wij uitgebreid de tijd om te kijken en werd alles uitgelegd. Ze vertelde nog dat normaal de baby 15 min wakker was en dan 15 min sliep, (handig voor het maken van de foto) maar die kleine van ons duidelijk niet naar 25 min. was de echo toch echt afgelopen en de kleine nog steeds even druk. Van wie zou hij dat nu hebben :oops: :lol: .
Ik ben normaal de nuchterheid zelve maar dit maakte zoveel indruk was er echt stil van, Ons babytje klein maar al helemaal compleet geweldig. Volgens het meten zou ik al 6 dagen verder zijn, maar alle verschil tot 7 dagen laten ze de uitgereknde datum hetzelfde dus die staat nog op 6 jan. :lol: .

Afbeelding

En vandaag moest ik ook direct voor controle bij de reumatoloog dus een mooi drukke week.
Ik heb vandaag dus even weer gezien hoe verschrikkelijk ik het getroffen heb met mijn behandelaars.
Tegen 9.30 telefoon of ik niet wat eerder kon komen ja tuurlijk kon dat, ik dus iets eerder naar het zkh kom ik daar hadden ze speciaal een afspraak verzet om wat meer tijd voor mij te hebben, Annet (zij controleert de dasscore enzo) stond me al bijna op te wachten van kom gauw verder, Vertel hoe ging het gisteren en je hebt toch wel de foto's mee en een boel gepraat en info gewisseld. Uiteindelijk toch even de onderzoeken gedaan. De arts erbij gehaald, die ook direct foto's moest kijken en feliciteren en horen hoe het ging. Mijn ene hand was toch wat ontstoken, dus gewoon door gaan met mijn sulfa's, maar ach wat geeft het. Na ruim 1 uur stond ik weer buiten en terwijl ik aan het wachten was bij de balie om mijn volgende afspraak te maken kwam de conulente er nog gauw even aanlopen om me te feliciteren, en foto te kijken en te horen of alles goed ging. Vorige week ook al een belletje van haar gehad hoe het ging. Wat een super lieve mensen zijn het toch.

Nu nog even afwachten waar de controles plaats gaan vinden, moet in ieder geval nog langs de gynaecoloog, en de vk denkt dat ik daar onder controle moet blijven. De reumtoloog denkt echter dat ik daar 1x heen moet en dan weer naar de vk mag.
Maarja dat is ook niet belangrijk zolang alles goed is maakt het mij niet uit wie dat vast steld.

Tot zover mijn update (het is een beetje lang geworden :oops: )
groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Volgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma