Blaine is zwanger!!

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Blaine is zwanger!!

Berichtdoor Blaine » vr dec 16, 2011 5:27 pm

nou kom direct nog even updaten ben zo opgelucht, net ene brief van het uwv met de rapportage van de
arts zoals die door stuurd naar de arbeidsdeskundige, en hij zegt ik laat mevrouw niet komen voor herbeoordeling
want het gaat nu nog slechter als met de vorige keuring in 2008, hij steld verder voor me helemaal niet meer op te roepen
omdat hij het niet ziet gebeuren dat ik nog zover opknap dat ik weer kan werken en mocht dat per ongeluk wel gebeuren dan
meld mevrouw zich wel. Bij functionele mogelijkheden is het heel drastisch nog minder als in 2008 en toen vonden we al geen functies
dus verwacht dat ik binnenkort vanuit de arbeidsdeskundige wel het definieve bericht krijg dat het zo goed is, ben zo opgelucht, stiekem maak
je je toch zorgen en nu gelukkig 1 last minder.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Blaine » vr dec 23, 2011 2:19 pm

zo eerste infuus zit er in, tot nu toe nergens last van dus hopelijk blijft dat zo, ze konden
alleen eerst het infuus niet goed prikken dus dat was minder en veel gaatjes rijker en nu maar afwachten.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Blaine » vr feb 10, 2012 6:11 pm

Tijd voor een update, volgende week vierde infuus en heb voorzichtig het idee dat het begint tewerken, heb minder pijn en ben minder stijf, terwijl ik normaal vooral met vorst erg veel last heb. Dus hopen dat het nog beter wordt.
Quinten mocht begin januari al beginnen op de psz en hij vind het geweldig rent voor me aan naar binnen en draait leuk mee in de groep en als ik hem kon halen staan er altijd kindjes bij hem te kletsen :x . Als ik weer binnen kom rent hij hard op me af, roepend is mij mama en mij een knuffel brengen dus dat is geweldig. Helaas ng steeds mijn scootmobiel niet binnen, telkens duurt alles maar lang en vergeten er weer mensen wat te regelen dus ben helemaal kapot van het weg brengen naar de psz, maar als het goed is is het eind daarvan in zicht want de 22ste komt de welzorg kijken voor de aanpassingen op de scoot en dan schiet het hopelijk op. Al met al duurt het lang maar het eind lijkt in zicht, want telkens vragen wie wil er mee rijden naar het ziekenhuis schiet niet op. Zo dat was wel weer genoeg.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Blaine » do apr 12, 2012 11:16 am

En wat denken jullie, eindelijk is mijn scootmobiel er, het duurde dus alsnog erg lang maar we kunnen eindelijk samen op pad, Quinten vind het helemaal geweldig en staat telkens te roepen, mama scooter, ikke fietskar samen rijden. Hij zat gisteren achterin me de oren van de kop te kletsen zo gezellig en zo handig want kan hem nu echt weg brengen naar de psz en dan zelf andere dingen doen zoals deze week heen bleodprikken en morgen infuus halen en niemand hoeven vragen kunnnen jullie willen jullie, dus helemaal super.
Quinten gaat nu 4x per week naar de psz, hij vind het erg leuk en het geeft mij iets meer rust, bijna alle kindjes gaan hier 4x dus gelukkig was dat erg makkelijk te regelen, lees ik vroeg op donderdag zou het kunnen dat en kreeg op dinsdag al te horen dat hij per direct extra mocht komen :shock: . Dus dat doet hij nu al even en hij geniet er van, leert allemaal nieuwe dingen en doet het goed in de groep dus erg blij mee.
Verde rgaat het ier goed, infuus slaat goed aan en voel me beter als in jaren dus erg blij mee, tuurlijk heb ik nog wle mijn klachten maar ik herstel veel sneller en stijf wat is dat 8) , al met al lijkt het hier dus eindelijk d egoede kant op te gaan.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » zo apr 15, 2012 9:22 am

Fijn, laat de lente nu maar komen!
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Noekie » di apr 17, 2012 4:07 pm

Goed om te lezen dat het beter gaat. Volgens mij heb je een behoorlijke :evil: periode achter de rug. Hopelijk houdt de stijgende lijn aan.
Veel plezier met het rondkarren met je grote kleine man!
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Blaine » wo jul 25, 2012 10:06 am

nou kom weer even updaten, de laatste tijd weer vreselijk lopen knoeien, veel last van aften en ontstekingen in mijn mond,
kreeg mond voet hand blaasjes kinderziekte blij samen met Quinten, had ineens zo in 30 minuten tijd allemaal wonden op mijn benen :shock: ,
dus hup weer langs de ha geweest, kuur ab maar 2 dagen na het stoppen begon ik wer opnieuw dus nog een abkuur nog niet voldoende dus kuur verlengd
al met al gewoon 30 dagen ab gehad dus jullie snappen het al wel mocht geen mtx en geen infuus. dus met alle grap anderhalve maand medicijnvrij, nu een week zonder ab en het lijkt goed te gaan, gisteren mijn eerste injectie mtx gehad sinds eind mei, en misselijk dat ik nu ben :( , mijn lichaam is duidelijk niet meer gewend aan die troep, volgende week vrijdag weer infuus en nu is het behelpen heb erg veel pijn en niks lukt dus balen. hopelijk slaat alles snel weer aan.
scootmobiel al diverse keren terug gehad want werkte telkens niet goed :evil: , het lijkt er op dat hij nu eindelijk goed werkt maar juich nog niet te vroeg, verde rbevalt hij prima, Quinten vind het nog steeds geweldig en krijg vooral leuke reacties onderweg, vorige week zelfs ene oudere mevrouw die me kwam vertellen hoeveel respect ze voor m had dat ik met die combi durfde te rijden en dat ik duidlijk met beperkingen een kind opvoedde, zulke reacties doen je dan toch goed.

Quinten heeft nu vakantie van de psz, dat gaat ons beide nog tegenvallen hij vraagt dagelijks of hij naar pieterpostzaal mag :lol: , gelukkig mooi weer dus lekker buiten spelen. laatste week nog evaluatie gehad en ze zijn super tevreden over hem, hij wist al veel meer dan dat ze hoorden te weten op die leeftijd en deed niet onder voor de kindjes die nu bijna van de psz af gingen, hij was ook ergeigenwijs en houd iet zo van knutselen heeft dara geen geduld voor, snap ik ik ook niet :wink: , dus al met al trots op mijn mannetje.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Tanja1977 » zo jul 29, 2012 6:59 am

Ik hoop dat het mooi weer blijft en dat je lekker met Quinten lekker op stap kan met je scootmobiel! Dan valt de vakantie misschien nog mee. Ik weet wat je bedoelt, heb 2 kids thuis.. Ik ben blij dat ze soms blij zijn met een pyjama-film-dag..
Check mijn blog >http://blog.gezondheidsplein.nl/tanja/
Tanja1977
Lid

Reumavorm: RA en fibromyalgie

Berichtdoor Blaine » za dec 08, 2012 9:39 pm

En toen is mijn kleine man ineens 3 jaar geworden, ik vraag me echt af waar de tijd toch blijft :shock: .
Voor mijn gevoel is hij er nog maar net en zo ineens is hij weer jarig en volgens eigen zeggen is hij al 5 haha, en bij door vragen zegt hij vooruit mama doe dan maar 4 damag ik naar de grote school toe hè? Aah de schat helaas moet hij nog even wachten, als het goed is binnenkort de eerste citotoetsen op de psz en als hij daar goed op scoort mag ik met de papieren langs de basisschool want die gaven na ons kennismakingsgesprek al aan dat als hij zich zo goed blijft ontwikkelen en goed scoort op de toets ze willen proberen hem met 3,5 alvast te laten starten op de basisschool want gezien zijn geboortedatum moet hij 2,5 jaar kleuteren maar dat zagen ze nu al niet zitten :lol: , dus ben erg benieuwd hoe het gaat lopen uiteindelijk of eerder beginnen of anderhalf jaar kleuteren.
Quinten is een schatje soms een ondeugend schatje maar vooruit dat hoort er bij we genieten volop van hem.
Lichamelijk gata het hier nog steeds waardeloos helaas :( , maar weer gestart met nieuwe medicatie en maar hopen dat die aanslaat.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Zizly » vr dec 14, 2012 4:30 pm

Beginnen die al zo vroeg met citotoetsen tegenwoordig?!
Maar in ieder geval al een last minder, dat het zo goed gaat met Quinten en ook iets om heel erg trots op te zijn..
Nu hopen dat het lichamelijk ook weer eens de goede kant op gaat toch!
Zizly
Lid

Berichtdoor Blaine » vr dec 14, 2012 5:14 pm

Quinten gaat nara een piramide psz en daar krijgen ze met 3, 3,5 en 4 jaar een citotoets en die wordt ook weer door gespeeld naar de basisschool zodat zij verder kunnen gaan waar hij op de psz is gebeven met tellen en dergelijke, klinkt ook vroeg mar heb de testen gezien en zijn echt gewoon leuk en als spelletjesachtig opgezet.
Lichamleijk iets beter zou leuk zijn :( , gaat nog steeds niks, vandaag tweede infuus gehad en ben er wer flink duizelige en gewoon echt knetter stoned van wat een rotgevoel bah. En nu afwqchten.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Hermione » vr dec 14, 2012 5:23 pm

Ik duim dat het gaat helpen, en minder bijwerkingen!
Het klinkt inderdaad als heel vroeg, ik ken alleen de basisschool citotoetsen. Maja, dat is ook al vanaf 4 jaar. En inderdaad, heel speels opgezet, en korte toetsen vanwege de kortere inspanningsboog op die leeftijd. Ik vind het niet zo gek, je weet gewoon eerder als je kind niet binnen het gemiddelde valt.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Blaine » vr dec 14, 2012 7:14 pm

Ik vind het wel prettig dat ze ook echt al wta leren op de psz en niet alleen mara gaan spelen daarnaast denk ik op deze manier worden de toetsen normaal en straks hopelijk ene minder probleem en stresspunt. En moet zeggen zowel op de psz als op de basisschool hebben ze zoiets van hij is wel erg slim, hij doet al vanaf 2 jaar en drie maand mee met de groepsopdrachtjes van 3-4 jaar omdat hij het anders te saai vond, en kreeg laatst van juf te horen dat ze aan het begin van de les eerst iets moeilijks en uitdagends met hem doet omdat hij het anders allemaal te saai vind en dus ondeugend gaat doen om aandacht te vragen en als ze eerst hem even uitdaagd met een puzzel, werkje ofzo is het goed. Ben dus egr benieuwd binnenkort weer toetsweek dus hopelijk vind hij het leuk wqnt het is ook een monster dat als hij geen zin heeft bewust de verkeerde antwoorden geeft, maar dta zal ook afhangen van welke juf de toets doet :lol:
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Hermione » za dec 15, 2012 1:57 am

:D nou ja dat wordt afwachten dan met die toets.
Onze oudste was ook zo snel met alles, en die heeft uiteindelijk erg kort gekleuterd. Hij zit nu in de 2e klas van de middelbare, en soms denk ik wel eens van mmmm, was dat wel zo handig. Hij is erg jong vergeleken met de rest. Hij kan er wel prima mee opschieten, en is ook erg lang zodat het niet zo opvalt, maar ik merk het wel. En hij gaat straks w.s. ook erg jong de deur uit, weet ik ook niet of ik daar nou zo blij mee ben. :wink:
Maja, hoeveel keus heb je in zo'n kleuterklas? Hij verveelde zich dood, daar was voor hem echt niets te halen.
Ik ben benieuwd hoe het verder met die van jou gaat. Hopelijk komt hij goed op zijn plek.
groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor maris » za dec 15, 2012 3:04 pm

Toetsen op psz moeten tegenwoordig omdat ze merendeel gesubsideerd worden door gemeentes....en dus moeten ze zich 'verantwoorden". En als je dan bedenkt waar de kinderen ook nog aan "moeten" voldoen vervolgens.....
Onze oudste zit sinds sept in groep 1 (van een 1/2) en krijgt dus ook de groep 2-lesstof mee...tjonge zeg...er is veel "verplicht". (eind groep 2 moeten ze minimaal 18 letters herkennen van het alfatbet, achteruit kunnen tellen vanaf 18of zo iets, etc etc) Hij noemt het dan ook dat ze "eerst moeten werken, en dan mogen ze kiezen in de hoeken". Laat ze lekker kleuter zijn denk ik dan......

Maar als het een "slimmerikje" is, dan heb je tegenwoordig geluk als ze "laat" jarig zijn zoals Quiten. Dan kunnen ze wellicht met groep 1 mee. (goed uitzoeken hoe de school dat doet die jullie kiezen. want officieel is de grens voor 4jarigen nu dus eind december. maar er zijn scholen dus gewoon stugweg zeggen "nee hoor. wij houden oktober aan".
(dus als je 31 dec. 4 wordt mag je officieel nog in groep 1 beginnen....maar overgrote deel vd kinderen dan toch niet zo ver nog bv. op soc-emo. gebied) Succes in ieder geval met kiezen.... ;-)
wordt straks nog veel leuker met al alles waarmee ze thuis komen als ze wat ouder zijn.... ;-)
groetjes maris
maris
Lid

Reumavorm: AP

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma