Ik stel me even voor

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Ik stel me even voor

Berichtdoor o-lief-antje » do jul 29, 2010 11:20 pm

Oef, Angel, 15 maanden ... Ik zal ook voor jou duimen.
En dan zit ik te vrezen dat het weer een half jaar gaat duren....waar hebben we het nou over?

Liefs, Petra
o-lief-antje
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor chelleke » vr jul 30, 2010 10:10 am

Komt goed :ewink:
Liefs Angèl
Vanaf febr 1999 diagnose RA
https://www.facebook.com/chelleke1711
chelleke
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor o-lief-antje » wo feb 02, 2011 6:01 pm

Ik moet het nu echt even uitschreeuwen hoor, ik moet nog zo lang mijn mond houden,
IK BEN ZWANGER!!!!!!!
We weten het nu 2 dagen, ik ben waarschijnlijk net iets langer dan 4 weken nu.
Naar aanleiding van mijn temperatuur die hoog bleef en mijn man die het gewoon aan me zag (hij ziet het vaak vaak aan je ogen, als iemand net zwanger is) een test gedaan,ongeveer 2 weken na de eisprong en ja, hij was positief! Het komt ook precies op tijd. De eerste maanden was de reuma (AP) nog wel rustig, maar de laatste tijd begon alles toch weer op te spelen. Ik heb laatst zelfs een prednisonshot van de reumatoloog gekregen, omdat ik zo'n last had dat ik in de ziektewet terecht kwam. En ja, leg maar eens aan je baas uit hoe het nou toch komt dat je weer klachten hebt, nadat het met die nieuwe medicijnen juist het afgelopen jaar zo goed ging. Ik heb maar een smoesje verzonnen van verkeerde schoenen aangehad en daardoor wat last gekregen van een vergroeid gewricht en gaat snel weer over hoor....Ik wilde gewoon nog even niet dat ze op het werk weten dat ik zwanger wou worden.
Nu hopen dat alles goed gaat en dat ik me nu ook weer goed blijf voelen, dan kan ik ze het over 2 maand uitleggen!
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor chelleke » wo feb 02, 2011 6:11 pm

Gefeliciteerd!!! :D
Liefs Angèl
chelleke
Lid

Berichtdoor o-lief-antje » wo feb 02, 2011 6:22 pm

Dank je wel, hoe is het met jou nu dan? Al een beetje schot in de zaak? Om het maar zo te noemen.
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor o-lief-antje » wo feb 02, 2011 6:32 pm

Ik zie net dat jij inmiddels ook zwanger bent, dat had ik even gemist. Alsnog van harte gefeliciteerd!
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor chelleke » wo feb 02, 2011 8:58 pm

Ja klopt :D Dank je wel :wink:
Liefs Angèl
chelleke
Lid

Berichtdoor Blaine » wo feb 02, 2011 9:55 pm

Wat een goed nieuws gefeliciteerd!
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » do feb 03, 2011 7:06 pm

Gefeliciteerd! Spannend hoor! Ik heb ook AP en mag het eind maart gaan proberen...
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor o-lief-antje » do feb 03, 2011 7:32 pm

Bedankt AP (en ook Blaine natuurlijk!),

Ik had net al even bij jouw forum bericht gereageerd, AP. Ik wil je heel veel succes wensen. Krijg je straks wat ondersteuning bij het proberen? Ik heb hulp gehad van mijn huisarts. We namen samen mijn temperatuur tabellen door en ik kreeg tips en uitleg om zo snel mogelijk zwanger te raken. Bij de vijfde poging was het raak, ik denk zeker ook door de tips van mijn HA. De vorige keer was ik toch nog wat jonger (26/27) en had ik nog een enigszins regelmatige cyclus en toen hebben we 8 keer (7 maanden) moeten proberen, nu ben ik al 31 en heb een zeer onregelmatige en vaak zelfs heel lange cyclus (tot 54 dagen), maar nu toch zo snel raak! Ben je al gestopt met de pil? Dan kun je namelijk meteen je temperatuur in kaart gaan brengen om te ontdekken waar je eisprong ongeveer zit in je cyclus. Desnoods maar tijdelijk klooien met condooms. Als ik dat eerder had gedaan, had ik ook eerder ontdekt dat mijn cyclus toch wel wat anders geworden is in 4 jaar tijd.

Liefs, Petra.
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor Lilly » vr feb 04, 2011 5:50 pm

Gefeliciteerd!!!!!
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor Tracey » zo feb 06, 2011 2:07 pm

Super, van harte gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.
Liefs Tracey
Tracey
Lid

Berichtdoor o-lief-antje » do feb 10, 2011 11:35 am

We hebben het goede nieuws gisteren aan onze ouders verteld, we konden het niet langer voor ons houden, moesten het met iemand delen. Ze waren natuurlijk allemaal uitzinnig van vreugde. Vooral mijn vader, hij had de tranen in zijn ogen staan. Mijn ouders wouden graag een groot gezin, maar door ziekte van mijn moeder ben ik enig kind gebleven en dat heeft vooral mijn vader altijd veel verdriet gedaan, hij wou minstens 3 kinderen. Ze wisten dat wij ook graag meer dan 1 kind wilden, maar dachten dat het er bij ons ook maar bij 1 zou blijven door de reuma en de zware medicijnen. Kortom, de vreugde was groot, toen we het goede nieuws vertelden.
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor Lilly » do feb 10, 2011 11:37 am

Wat super!!
Ik kan me zo voorstellen dat jij het toen ook niet droog hield?!
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor o-lief-antje » do feb 10, 2011 3:36 pm

Nee. Lilly, uiteraard niet. En nu nog niet als ik eraan denk. Bij mijn eerste zwangerschap reageerde hij al zo geweldig, en nu dus nog heftiger. Het is een man van weinig woorden, maar zijn gezicht spreekt altijd boekdelen (gisteren dus geen boekdelen, maar een complete encyclopedie).
o-lief-antje
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma