Ik stel me even voor

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Ik stel me even voor

Berichtdoor o-lief-antje » di maart 08, 2011 1:41 pm

Goed nieuws,

Vandaag hebben we de echo gehad en alles ziet er goed uit. Ik ben nu 9 weken en 2 dagen, dus uitgerekend op 9 oktober. Hihi, precies 4 jaar geleden was ik ook op 9 oktober uitgerekend van mijn zoon, hoe krijgen we het voor elkaar! Sylvian is uiteindelijk pas op 24 oktober geboren, dus we gaan er voor om deze keer wat dichter bij de uitgerekende datum uit te komen. misschien wel op de dag zelf? 9-10-'11! Mooie getallen toch! Deze week ga ik het mijn oma, schoonzus en mijn baas vertellen, daarna mag iedereen het weten. Jippie! Ik vond het zo moeilijk om mijn mond te houden.

Liefs, Petra.
o-lief-antje
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor chelleke » di maart 08, 2011 2:00 pm

Fijn nieuws :ebiggrin:
Liefs Angèl
Vanaf febr 1999 diagnose RA
https://www.facebook.com/chelleke1711
chelleke
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Blaine » di maart 08, 2011 2:16 pm

Kijk goed nieuws voor jullie. En wat toevallig dat je nu weer op exact dezelfde datum uitkomt.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Bommetje » vr maart 11, 2011 4:31 pm

Gefeliciteerd!

Ik heb je verhaal even helemaal doorgelezen, leuk! Nou ja... leuk dat het 'nu al' raak is!
Ik hoop dat het bij mij ook niet heel lang gaat duren, want ik trek het soms echt niet meer met de pijn. Misschien toch maar weer eens contact opnemen met de reumatoloog om te kijken wat ik verder kan doen qua medicatie....
Zoveel ontstekingen kan nooit goed zijn voor mijn lijf. En laten we eerlijk zijn... ook niet voor je sexleven, wat het onderdeel 'kindje maken' ook weer een stukje lastiger maakt haha! :wink:
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Reumavorm: AP, artrose & FM

Berichtdoor o-lief-antje » do maart 31, 2011 12:25 pm

Nou Bommetje, ik las net onder "wat nu" het goede nieuws al, nogmaals gefeliciteerd. Haha, je hoopte dat het niet zo lang zou duren, nou dat is wel gelukt toch!
Heb je morgen de echo al? Snel hoor, ik moest gewoon wachten tot rond de tiende week.
Hopelijk is en gaat alles goed en kunnen jullie een heel fijne tijd gaan hebben.

Liefs, Petra.
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor Bommetje » do maart 31, 2011 12:38 pm

Dank je wel :D

Dat hadden we zeker niet verwacht!! Eerlijk gezegd hield ik er al rekening mee dat het misschien wel helemaal niet zou lukken?!

Morgen inderdaad al een echo! Ik heb over twee weken een afspraak bij de gyn ivm eventueel medicatiegebruik enz. Dus ik belde om te vertellen dat ik inmiddels weet dat ik zwanger ben en of ik nu naar een vk of m'n ha moest gaan enz. En ik vertelde dat ik vorige maand echt het gevoel had zwanger te zijn, maar de testen gaven anders aan!
Ik heb normaal altijd een cyclus van 27d (vroeger al 27/28d) en nu was er op dag 35 nog steeds niks? Op dag 36 kreeg ik wel een bloeding, maar slechts 2d. Nu zijn er dus wat twijfels of ik toen een echte menstruatie heb gehad of een zgn tussenbloeding of pseudo-menstruatie ofzo?!

Dat zou dus betekenen dat ik nu OF in mijn 5e week zit (ga ik wel van uit), OF al in de 10e week! Vandaar denk ik de snelle echo.....?

Wat een verhaal hè?!
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Berichtdoor o-lief-antje » vr apr 01, 2011 9:22 pm

Spannend hoor Bommetje,

Tja een pseudo-menstruatie ken ik wel, dat komt veel voor in mijn familie, dus toen ik 4 jaar geleden bij mijn zoontje slechts 2 dagen ongesteld was ipv 5 heb ik toch maar getest en jawel, zwanger. 4 weken later zelfs nog eens 3 dagen ongesteld geweest en nog altijd zwanger (Bij deze zwangerschap heb ik overigens geen pseudo menstruatie gehad). Mijn nichtje wist vorig jaar hierdoor ook pas na 13 weken dat ze zwanger was en mijn oma menstrueerde bij al haar 9 kinderen nog zo'n 5 maand door, dus wist ze steeds maar kort van te voren dat er een kindje bij kwam, gelukkig kun je tegenwoordig gewoon testen of je zwanger bent en hoe lang.
Maar goed, hoe ging het vandaag bij de echo? Weet je al meer?

Liefs, Petra.
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor Bommetje » vr apr 01, 2011 10:05 pm

Hoi!

Ja nieuws, heb het net bij "wat nu" gezet! ;)
Zit dus toch gewoon in 5e week. Dachten we al wel, maar stiekem hoop je toch wat verder! Dan konden we het al bijna van de daken schreeuwen haha! :D

Ik realiseer me overigens pas vandaag ineens de vele overeenkomsten in ons verhaal...
Grappig!

Hoe gaat het met jou nu?? Zit jij nu in de 13e week ofzo? Hoe voel je je?
Bommetje
Lid

Berichtdoor o-lief-antje » vr apr 08, 2011 8:51 pm

Hoi!

Ja, het gaat goed. Soms wat moe en soms wat misselijk, maar steeds minder, zoals het hoort. Gisteren zijn we weer bij de verloskundige geweest en de kleine groeit goed. We hebben even het hartje gehoord en dat was weer geweldig om te horen. Inmiddels weten de meeste mensen dat ik zwanger ben. We zijn het na de eerste echo gaan vertellen. Gelukkig maar, want ik groei best hard en had het niet veel langer verborgen kunnen houden! Ik ben nu 13 weken en 5 dagen. Binnenkort het goede nieuws maar eens op Hyves zetten, dan weet echt iedereen het.
Hoe voel jij je nu Bommetje? Zo rond de zesde week beginnen de kwalen meestal, dus...

Groetjes Petra.
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor Bommetje » vr apr 08, 2011 9:04 pm

Wat fijn voor je Petra!!

Hier helaas wat minder... Ik voel al een week volop de hormonen hun werk doen. Vandaag moesten wij weer naar de gyn en kregen een nieuwe echo.
Hierop was duidelijk een vruchtzak te zien die past bij mijn 6 weken. Maar er was geen dooierzakje (meer?) te zien. Ik heb geen bloed verloren ofzo, maar ze zei dat we er rekening mee moesten houden dat het niet goed was! (In procenten had ze het over 80-20....)
Over een week terug komen. Als er dan nog/ weer niks te zien is, kan ze met zekerheid zeggen dat het niks (meer) is.
Heel heftig dus!!

We houden er rekening mee dat het dus niet goed loopt, maar ik moet zeggen dat ik die gedachte heel slecht trek! Met afbouwen medicatie en alles erbij zijn we nu een jaar lang bezig geweest dus waren in de hemel dat het nu zo ver was....
Ik heb 10jr geleden al eens een miskraam gehad en heb dat wel een plaatsje kunnen geven, maar had nu wel even iets van "niet wéér"!!

We kunnen niet anders dan afwachten?!
Bommetje
Lid

Berichtdoor o-lief-antje » vr apr 08, 2011 9:23 pm

Och, Bommetje, dat is naar zeg!
Ik zal voor je duimen dat ze het niet goed gezien hebben en dat de volgende keer alles toch nog goed blijkt te zijn.
Sterkte, de komende tijd zal zenuwslopend zijn.
Liefs, Petra
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor chelleke » vr apr 08, 2011 9:28 pm

Oh bommetje wat .... zeg !
Hier ook duimpjes en knuffels!
Liefs Angèl
Vanaf febr 1999 diagnose RA
https://www.facebook.com/chelleke1711
chelleke
Lid

Berichtdoor Blaine » za apr 09, 2011 10:09 am

och bommetje toch, wat een vervelend nieuws. Tuurlijk trek je zulk nieuws slecht,
het is ook niet niks. Zou het niet gewoon kunnen dat je nog wat minder ver bent en ze daarom nog niet alles goed kan zien?
Wat een zenuwslopende week gaan jullie krijgen, erg veel sterkte en hier draaien de duimen ook voor jullie.
Knuffel.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » za apr 09, 2011 3:49 pm

He Bommetje, wat naar! Ik was juist zo blij voor je! Sterkte met afwachten...
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Bommetje » za apr 09, 2011 4:20 pm

Bedankt allemaal voor de lieve reacties!
Wanneer er meer nieuws is laat ik het uiteraard weer weten!
Bommetje
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma