Zwanger

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Zwanger

Berichtdoor len@ » do feb 23, 2012 12:26 am

Gefeliciteerd met jullie zoon.
Leny
len@
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Blaine » do feb 23, 2012 10:47 am

Wat een heerlijk bericht, de liefde ehet geluk spat er van af, lekker doorgaan met genieten van je mannetje!,
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Noekie » do feb 23, 2012 3:55 pm

Leuk om te horen dat het zo goed gaat. Misschien een tip voor het slapen...
Jikke deed ook maar steeds van die hazenslaapjes overdag. Die heb ik op een gegeven moment 's ochtends niet meer in bed gelegd. Daar had ze het best een beetje moeilijk mee. Dan wreef ze rond 11 uur in haar oogjes maar ik heb toch doorgezet. En nu slaapt ze alleen 's middags maar dan wel een paar uur achter elkaar. Daarna blijft ze wakker tot het eten en dan nog de laatste fles om 19.30 en dan slaapt ze ook de hele nacht door. Als ik geluk heb tot 08.00!
Jayson is natuurlijk een stuk jonger dus hij moet waarschijnlijk laat nog een fles dus dan slaapt hij waarschijnlijk daarvoor ook nog even.
Op deze manier kan ik zelf 's middags ook even rusten want anders is het gewoon bijna niet te doen.
Misschien heb je er iets aan en anders moet je maar gewoon zeggen dat ik me er niet mee moet bemoeien :mrgreen: .
Genietze :wink:
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor AP 1978 » do feb 23, 2012 6:04 pm

Wat schrijf je leuk over je zoon! Ik kan me haast nog niet voorstellen dat ik er straks ook zo voor sta. Kan bijna niet wachten, ik ben ook zó benieuwd hoe onze dochter eruit ziet, maar het is nog te vroeg dus ze mag lekker nog even blijven zitten. Ik geniet voorlopig wel van de beweging in mijn buik.
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Priscilla© » do feb 23, 2012 9:08 pm

ik kan werkelijk zoveel vertellen over hem, ik blijf maar door gaan, haha.
soms moet ik mezelf terug roepen omdat niet iedereen hier op zit te wachten die verhalen zat word! :lol:
@ blaine, we zijn beide werkelijk ziels gelukkig met onze prachtige zoon en ik denk hij ook met ons, want als je die tralende grote glimlach ziet die we krijgen als we hem smorgens voor het eerst weer zien, dan smelt je gewoon. hij heeft dan ook mooie glimoogjes en knijpt tussendoor wat met zijnoogjes, alsof ie werkelijk wil laten zien hoe blij ie is.

@noekie, ik snap wat je wilt vertellen, misschien is het een goede tip, maar ik weet niet of ik 'm durf te proberen. juist tegen 11 uur dan word ie zo moe en ben ik allang blij dat ie heel even slaapt. wanneer ie dat hazeslaapje heeft gedaan is ie weer opnieuw vrolijk.
ik ben de laatste tijd nog scherper op 'm aan het letten en op de signalen die hij geeft.
ik ben er wel achter dat "Jantje lacht, Jantje huilt" in een vingerknip.
dus wanneer hij in zijn oogjes wrijft moet ik ook direct in actie komen want anders ben ik al weer te laat en is de slaap al weer weg, maar moe blijft ie dan.
sinds ik dit doe, slaapt ie in ieder geval ongeveer 3 x per dag en dan misschien een half uurtje, of langer of korter. Maar dat is al 3 x meer dan eerder.
s'avonds gaat het gelukkig ook lichtelijk wat beter. Laten huilen werkt niet, dan huilt ie zich achter de adem en kalmeerd hij helemaal niet meer, ook niet wanneer ik hem wil troosten of juist laat liggen.
ik merk dat direct reageren vaak helpt.
hij heeft erg veel zuigbehoefte en wanneer hij een kik geeft in zijn slaap, dan word ie langzaam wakker en ga ik naar hem toe, ik kan 'm dan direkt de speen geven en dan valt ie weer in slaap (meestal). heb ik te lang gewacht dan is ie helemaal wakker en komt ie niet meer in slaap.
het is misschien niet handig, maar het werkt wel. hoe sneller ik dit doe, hoe langer hij in de avond achter elkaar slaapt, ook zonder speen uiteindelijk.
je hebt het over de fles en laatste voeding.
ik geef Jayson rond 23:30 de laatste keer borstvoeding, vaak slaapt ie dan nog, maar ik haal 'm uit de wieg, leg 'm naast me en leg 'm aan. moeiteloos vindt hij wat hij nodig heeft en drinkt heerlijk met zijn oogjes dicht. daarna leg ik hem terug met speen en bijna altijd slaapt ie dan lekker door. wisselend tot hoe laat... met borstvoeding weet je natuurlijk nooit of ie genoeg heeft gehad en dan bedoel ik niet het vocht, maar de voeding die in de melk zit. die is per keer verschillend.
ik probeer deze methode die ik sinds kort toe pas nog een tijdje en werkt dit niet, dan zal ik jouw tip gebruiken!
in ieder geval bedankt voor het meedenken!

@AP, héél erg veel sterkte alvast met alles, en ontzettend clishé (or however i spell that) maar het is het dubbel en dwars waard.
ik heb samen met Jayson een vreselijke bevalling gehad (want ook hij heeft het zeer zwaar gehad) en ik zit er psychisch nog wel een beetje mee, maar ik zou het zo weer over doen, alleen al om het feit wat een prachtig mensje er in mij heeft gezeten en we nu mogen groot brengen.
en stom is dat... ik wil graag dat hij wat meer slaapt, maar wanneer hij slaapt voor een langere tijd, dan mis ik 'm al zo! haha, gek he

@Lena, bedankt voor de felicitatie
Priscilla©
Lid

Berichtdoor maris » vr feb 24, 2012 12:15 pm

Kleine reactie op je "heb ik te lang gewacht dan is ie helemaal wakker en komt ie niet meer in slaap. het is misschien niet handig, maar het werkt wel"....
Gewoon je eigen instinct volgen!!! Jij bent als zijn moeder de deskundige.
Max hebben wij het 1e jaar bijna elka nacht tussen ons in gehad met slapen. (door jeuk veel wakker, en dan konden wij hem letterlijk met onze eigen handen/benen "inbakeren". En nu nog ligt hij (bijna 2 dus) met regelmaat tussen ons in als hij wakker wordt, want 1 ding weet ik wel als mijn kind ligt te huilen, kan ik niet slapen...dus dan zit ik overdag met de gebakken bananen. Dus dan maar "verwennen" zoals velen vinden, mijn nachtrust is heilig! :-)
En niet moeilijk doen over die speen....;-) maar volgens mij doe je dat ook niet! :-D Gewoon geven als hij er behoefte aan heeft. Zowel de 1e als mijn 2e zijn goede speenkindjes geweest in het begin van hun leven (dus niet alleen met slapen gaan, ook overdag...) Als je dat als ze langer wakker zijn overdag steeds meer inperkt komen ze er vanzelf wel af. Sinds eergisteren is de "peen" van Max zoek( :ewink:, was in een gekke bui en dacht smiddags laat ik het eens proberen) en hop viel in slaap zonder en snachts weer! (terwijl hij normaal de speen echt vast in zijn mond heeft de hele nacht, kreeg m er nooit uit zonder hem wakker te maken..) Dus ook hij is nu van de speen af...

Succes nog even met de overdag slaapsessies! Tis altijd een uitvinden wat het beste werkt...(bij de 1e was dat bij ons de "regelmaat" (altijd hetzelfde op ongeveer dezelfde tijden...) en bij de tweede was dat "kijken naar wat het kind wil" (en daar zat/zit nog veel wisseling in...)
maris
Lid

Berichtdoor Priscilla© » do mei 10, 2012 12:43 pm

even een kleine up-date.
hier gaat het goed, onze Dreumes(!) word al groot! hij probeert te kruipen maar vergeet nog zijn armen te verzetten, met als gevolg dat ie op zijn giegeltje donderd! Maar meneer heeft er wat op bedacht, gewoon op handen en knieen zitten, wat heen en weer wiegen van voor naar achter en dan opeens zichzelf naar voren gooien en dan kan ie ook bij zijn speeltje! haha, zó leuk om te zien. :lol:
hij heeft inmiddels ook 2 tandjes, maar het mooiste van alles is, dat hij eergister "mama" zei! wat is dat gaaf zeg, als je kindje voor het eerst "je naam" zegt. :ebiggrin:
hij is ontzettend sterk, wanneer iemand z'n vinger geeft om ff met 'm te tuttelen, dan laat ie haast niet meer los. mensen hebben moeite om de vinger terug te krijgen, hihi.
Tijdens het oefenen voor het kruipen drukt hij zich zelf ook wel eens op, dan staat ie op handen en tenen en doet dan een push-up. pfff knap hoor.
met mij gaat het ook goed, de r-loog verbaasde zich er over dat ik nog steeds geen klachten heb. behalve dan mijn slechtste arm, daarmee gaat het niet zo goed, maar dat is omdat ie zo krom is en nu erg belast word. ik moet er dan ook aan geopereerd worden, zo rond november. eerst maar eens kijken of ik dan nog aan de borstvoeding zit, want dat geef ik nog steeds.
gek he, dat er ooit eens een discussie was op het forum hoeveel je de maatschappij kost en wat je je kind wel niet aandoet om als reumapatient moeder te zijn. het is dat ik nog last heb van de schades die de reuma heeft veroorzaakt, maar van de reuma heb ik totaal geen last op het moment en mijn kind dus ook niet van mij ;) ik voel me er juist beter door. zo kan het dus ook lopen...
ons kereltje is elke dag vrolijk met natuurlijk ook even zijn mindere momenten, maar wanneer ik bv in de winkel kom en het personeel stuk voor stuk hun werk even laten liggen om naar hem te komen kijken en ik hun stralende gezicht zie, omdat hij zoveel vrolijkheid mee brengt, dan maakt dat me reuze trots.
gister ook, sta ik even bij het brood te kijken, hoor ik hem giegelen, ik draai me om en ja hoor, is er weer iemand aan het zwaaien naar hem. hij "flirt" met iedereen :lol: bij de kassa komen ze er even achter vandaan om hem even aan te kunnen raken. onderling hoor je ze praten: "dat kind is ook altijd vrolijk he". Grappig, wanneer je mensen over je baby hoort praten op een positieve manier.
temperament dat heeft ie trouwens ook wel. hij weet donders goed wat ie wil en niet wil en dat laat ie merken ook, maar dat geeft niets, er moet wel wat in zitten.
Hij krijgt naast borstvoeding zijn groente hapje en fruit, allemaal vers. fruit vind ie het lekkerste, brood lust ie ook graag. hij kan al een beetje zitten en de kinderstoel vind ie helemaal geweldig, dan kan ie er tenminste bij zijn!
oh, ik zie dat de kleine up-date alweer een grote word... sorry... ik kan wel uren vertellen over 'm :lol: ben ook zo blij me hem.
wat ben ik blij dat ik de stap genomen heb en het aangedurft heb om te stoppen met de medicijnen en om zwanger te durven zijn.
ik zal hieronder het gedichtje schrijven wat in zijn geboorte kaartje stond:

You took something from heaven,
you brought something from an Angel.
We see it when you're sleeping,
in your little crib in the middle of the night.
We hope when you're growing up
that little piece of heaven in you will stay exist
and that, that little bit of paradise from above
will follow you the rest of your life...
Priscilla©
Lid

Berichtdoor AP 1978 » do mei 10, 2012 4:42 pm

Leuk om te lezen dat je zo geniet van je zoon!
AP 1978
Lid

Vorige

Keer terug naar Zwangerschap en reuma