ik kan werkelijk zoveel vertellen over hem, ik blijf maar door gaan, haha.
soms moet ik mezelf terug roepen omdat niet iedereen hier op zit te wachten die verhalen zat word!
@ blaine, we zijn beide werkelijk ziels gelukkig met onze prachtige zoon en ik denk hij ook met ons, want als je die tralende grote glimlach ziet die we krijgen als we hem smorgens voor het eerst weer zien, dan smelt je gewoon. hij heeft dan ook mooie glimoogjes en knijpt tussendoor wat met zijnoogjes, alsof ie werkelijk wil laten zien hoe blij ie is.
@noekie, ik snap wat je wilt vertellen, misschien is het een goede tip, maar ik weet niet of ik 'm durf te proberen. juist tegen 11 uur dan word ie zo moe en ben ik allang blij dat ie heel even slaapt. wanneer ie dat hazeslaapje heeft gedaan is ie weer opnieuw vrolijk.
ik ben de laatste tijd nog scherper op 'm aan het letten en op de signalen die hij geeft.
ik ben er wel achter dat "Jantje lacht, Jantje huilt" in een vingerknip.
dus wanneer hij in zijn oogjes wrijft moet ik ook direct in actie komen want anders ben ik al weer te laat en is de slaap al weer weg, maar moe blijft ie dan.
sinds ik dit doe, slaapt ie in ieder geval ongeveer 3 x per dag en dan misschien een half uurtje, of langer of korter. Maar dat is al 3 x meer dan eerder.
s'avonds gaat het gelukkig ook lichtelijk wat beter. Laten huilen werkt niet, dan huilt ie zich achter de adem en kalmeerd hij helemaal niet meer, ook niet wanneer ik hem wil troosten of juist laat liggen.
ik merk dat direct reageren vaak helpt.
hij heeft erg veel zuigbehoefte en wanneer hij een kik geeft in zijn slaap, dan word ie langzaam wakker en ga ik naar hem toe, ik kan 'm dan direkt de speen geven en dan valt ie weer in slaap (meestal). heb ik te lang gewacht dan is ie helemaal wakker en komt ie niet meer in slaap.
het is misschien niet handig, maar het werkt wel. hoe sneller ik dit doe, hoe langer hij in de avond achter elkaar slaapt, ook zonder speen uiteindelijk.
je hebt het over de fles en laatste voeding.
ik geef Jayson rond 23:30 de laatste keer borstvoeding, vaak slaapt ie dan nog, maar ik haal 'm uit de wieg, leg 'm naast me en leg 'm aan. moeiteloos vindt hij wat hij nodig heeft en drinkt heerlijk met zijn oogjes dicht. daarna leg ik hem terug met speen en bijna altijd slaapt ie dan lekker door. wisselend tot hoe laat... met borstvoeding weet je natuurlijk nooit of ie genoeg heeft gehad en dan bedoel ik niet het vocht, maar de voeding die in de melk zit. die is per keer verschillend.
ik probeer deze methode die ik sinds kort toe pas nog een tijdje en werkt dit niet, dan zal ik jouw tip gebruiken!
in ieder geval bedankt voor het meedenken!
@AP, héél erg veel sterkte alvast met alles, en ontzettend clishé (or however i spell that) maar het is het dubbel en dwars waard.
ik heb samen met Jayson een vreselijke bevalling gehad (want ook hij heeft het zeer zwaar gehad) en ik zit er psychisch nog wel een beetje mee, maar ik zou het zo weer over doen, alleen al om het feit wat een prachtig mensje er in mij heeft gezeten en we nu mogen groot brengen.
en stom is dat... ik wil graag dat hij wat meer slaapt, maar wanneer hij slaapt voor een langere tijd, dan mis ik 'm al zo! haha, gek he
@Lena, bedankt voor de felicitatie