Zwanger

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Zwanger

Berichtdoor Priscilla© » wo nov 17, 2010 5:42 pm

hoi allemaal.
het heeft een tijdje geduurd voor ik hier wilde gaan schrijven en dat had alles te maken met emoties, daarom ook maar even een kort berichtje.
21 oktober jongstleden heb ik een miskraam gehad.
ik was precies op de dag af 10 weken zwanger.
bij de echo van 8 weken en 5 dagen bleek er geen hartje te zijn en werd ik voorbereid op een miskraam... dit was toch wel de zwaarste dag uit mijn leven, terwijl ik toch ook al wel het 1 en ander heb meegemaakt, je kindje verliezen is toch wel het zwaarste wat je kan overkomen.

het heeft dus nog een tijdje geduurd voor ons kindje mijn lichaam verliet.
Gelukkig wel door een natuurlijke miskraam ipv door pillen of erger nog, een curretage.
de gynaecoloog vertelde me dat ik mijn kindje niet zou vinden tussen al dat bloed en proppen ed.
maar gelukkig heeft de natuur anders bepaald en heb ik ons kindje wel mogen zien en het was zó mooi, ondanks dat het niet meer leefde en nog niet volgroeit was.
het is zó ontzettend bijzonder om je kindje wél te kunnen zien, terwijl je er van uit ging dat je je kindje nooit zal kunnen zien, opvoeden, vasthouden, ed.
ik ben er nog steeds kapot van, ik heb er zo veel voor moeten doen, en vooral voor moeten laten.
de hele santamakliek, onderzoeken, van de ene arts naar de andere. sommige dagen zat ik 3 a 4 x in de week in het ziekenhuis, zelfs in het weekend ben ik nog geweest.
ik ben met alle medicijnen gestopt omwille van het toekomstige kindje, ben 7,5 kilo afgevallen omdat er ook werd gezegd dat "overgewicht" ook tegen kan werken.
het heeft niet zo mogen zijn dat dit kindje bij ons kon blijven.
een week na de miskraam moest ik ook al weer naar de reumatoloog en heb rontgenfoto's moeten maken van beide knieeen en ellebogen, bij 1 elleboog moest ook een echo gemaakt worden. ook heb ik een injectie in mijn elleboog gekregen.
slijtage begint op te spelen bij alle gewrichten, waarvan 1 artrose, ik heb een gat in mijn bot van de knie door de reuma die het "aangevreten" heeft.
bij mij slechtste elleboog blijkt gewoon dat mijn spaakbeen half uit de kom is en dus het bot over het gewricht schraapt.
hiervoor moet ik volgende week naar de orthopeet.
Zucht...
ik moet zeggen, sinds ik overgestapt ben van reumatoloog heb ik inmiddels een geweldig team om me heen, wat betreft reuma en wat betreft de zwagerschaps wens.
ook mijn gynaecoloog is erg lief en behulpzaam, daar ben ik reuze dankbaar voor.
ik mis mijn kindje nog elke dag, ik mis het zwanger zijn.
morgenavond is het precies 4 weken geleden dat ik de miskraam kreeg en morgenavond willen we graag naar een medium die een lezing geeft.
ik ben benieuwd of ik er nog uit gepikt wordt...
ik hoop dat de pijn snel minder zal worden.

gr. Priscilla
Laatst bijgewerkt door Priscilla© op zo maart 27, 2011 12:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Re: zwanger??

Berichtdoor rianne » wo nov 17, 2010 6:23 pm

Hier ben ik helemaal stil van, ik wens jou en je man alle sterkte toe die er maar is.

Rianne
rianne
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Blaine » wo nov 17, 2010 6:49 pm

:( wat erg voor jullie pris, dan is het eindelijk zo ver en dan met zo´n afloop.
Kan me voorstellen dat je je kindje mist wat zal dat je emotioneel veel pijn doen, vooral
omdat je al zolang wacht en er zoveel voor moet doen.
Veel sterkte vanaf hier, en een grote knuffel.
Ik weet dat je nu even niet op zogenaamd positieve berichten zit te wachten maar je weet nu in ieder
geval dat je wel zwanger kunt worden dus hopelijk gaat het nu niet weer zolang duren.
we denken aan jullie!

kiefs Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor AnnemiekV » wo nov 17, 2010 6:55 pm

Heel erg veel sterkte gewenst,ik zou niet weten wat nog meer te zeggen....
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor josephina » wo nov 17, 2010 7:36 pm

Ook van mij heel veel sterkte.
Hoop,dat je vlug lichamelijk minder pijn krijgt,want de geestelijke pijn is al erg genoeg.
Liefs
josephina
Lid

Reumavorm: RA en artrose

Berichtdoor Martijn » wo nov 17, 2010 8:10 pm

Tssss. Toen ik dit las dacht ik, laat anderen maar eerst reageren. Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen. Wat een domper. In elk geval, jullie twee heel veel sterkte.
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor Blaine » wo nov 17, 2010 9:29 pm

@ Martijn, het is ook moeilijk wat te zeggen want wat je ook zegt het is nooit genoeg om depijn
weg te halen, je hoopt alleen dat iemand kracht kan halen uit het feit dat er zoveel mensen mee leven
en dat de pijn om het verlies daardoor minder wordt.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Noekie » wo nov 17, 2010 11:31 pm

Wat een rotnieuws. Heel veel sterkte de komende tijd!
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor manja » do nov 18, 2010 3:36 am

Wat een nare ervaring voor jullie, ik wens jullie heel veel sterkte.
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Henk » do nov 18, 2010 4:43 am

Sterkte bij het met elkaar verwerken van alle emoties, bij het geestelijk en lichamelijk, zo goed als mogelijk, weer in balans komen.
Met vriendelijke groet,
Henk.
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor dillie » do nov 18, 2010 8:51 am

Wat erg voor je Priscilla :shock: ik weet ook niet zo goed wat te schrijven, want niks helpt nu natuurlijk, dit is gewoon een heel verdrietig verhaal. Sterkte met alles...
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor pierre » do nov 18, 2010 12:37 pm

Dit is heel erg zeg, heel veel sterkte!

Groetend Pierre
pierre
Lid

Reumavorm: ra+ap

Berichtdoor Priscilla© » do nov 18, 2010 12:45 pm

ik zie dat sommige mensen moeite hebben om te reageren maar toch doen.
ik zou jullie en de anderen die wel weten hoe ze moeten reageren ontzettend willen bedanken dat jullie toch de moeite hebben genomen om te schrijven!
soms is zeggen dat je niet weet wat je moet zeggen nog beter dan niks zeggen.
het is ook een moeilijke situatie, maar ik put uit jullie reacties ook weer erg veel kracht uit, doordat er mensen met ons meeleven en ons willen steunen op welke manier dan ook.
soms moet ik ook huilen door bepaalde reacties die mensen geven of schrijven, dat is erg zwaar, maar o zo goed voor de verwerking.
dank jullie wel voor jullie lieve reacties!
liefs,
Pris
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Lilly » do nov 18, 2010 1:31 pm

Ik heb net je verhaal gelezen, en ik word er stil van.
Heel erg veel sterkte met het verwerken van dit verdriet!

Liefs,
Lilly
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor merit » do nov 18, 2010 4:09 pm

Ook ik wil je heel veel sterkte wensen. Mensen hebben vaak niet door hoeveel impact dit heeft.
Zorg goed voor jezelf en rust af en toe, je hebt dit heel erg nodig.
Groetjes Merit
merit
Lid

Volgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma