Zwanger

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: zwanger

Berichtdoor Priscilla© » do aug 25, 2011 3:36 pm

volgens mijn man draag ik de zwangerschap niet helemaal uit en zal onze baby rond begin september geboren worden...
ik ben benieuwd of ie gelijk krijgt!
mijn voet was vanmorgen iets dunner, maar al snel is ie weer net zo dik als toen ik naar bed ging. :(
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Re: zwanger

Berichtdoor Blaine » do aug 25, 2011 10:27 pm

begin september klinkt prima dat houd in dat je de 37 weken hebt gered en hopelijk
snel samen thuis kunt genieten. ik moet zeggen heel stiekem ben ik wel jaloers als ik de termijn zie
die hebben we hier helaas niet gered en dat hoop ik bij een evt tweede wel te redden :oops:
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Re: Zwanger

Berichtdoor Noekie » za sep 10, 2011 11:09 pm

Is het nog vol te houden? Als je man gelijk heeft dan zou het zo maar kunnen dat je nu eindelijk je kleintje kunt vasthouden.
Zo niet dan wederom veel succes met de laatste loodjes!
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Blaine » zo sep 11, 2011 10:05 am

ik zag gisteren of eergisteren nog berichtjes van Pris dus denk dat kleintje nog lekker zit.
Maar het is zeker weer tijd voor een update :wink:
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Priscilla© » ma sep 12, 2011 11:52 am

helaas, mijn man had geen gelijk :( nog geen baby in mijn armen.
het is inderdaad ff tijd voor een up-date.
Het gaat nog niet helemaal goed met me, vanwege de bloeddruk en vocht, evenals de hoofdpijn.
een zwangerschaps vergiftiging ligt op de loer, maar gelukkig zijn er tot op heden nog geen sporen hiervan te vinden in het bloed en urine.
Hopelijk zo dadelijk ook niet, vanmiddag moet ik weer naar het z-huis.
Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik haast dagelijks in het ziekenhuis ben, soms heb ik een paar daagjes "vrij" :oops:
Ik word erg goed in de gaten gehouden, ik kan niet anders zeggen.
toch hoop ik dat Dreumes snel komt, ik verlang er zo naar... maar ik vind het ook best eng met de vergiftiging op de loer.
Overmorgen ben ik jarig, ik ben benieuwd wat Dreumes doet :lol:
Priscilla©
Lid

Berichtdoor Blaine » ma sep 12, 2011 4:00 pm

ooh humor, de kleine komt vast op je verjaardag.
Laatst een huvesvriendje van mijn man, dat zoontje werd ook op zijn verjaardag geboren,
tja dat kan gebeuren natuurlijk maar zijn vrouw is ook op die dag jarig. Ik zei al elk officieel document dat
hun in gana vullen worden ze na gebeld over de geboortedata dat ze dat vast niet goed in hebben gevuld moest er wel
om lachen hoe toevallig kan iets zijn :lol: .
Zo dagelijks rondje ziekenhuis dat is ook zwaar, en spannend zeg, hopelijk is alles straks weer goed en komt de kleine zelf, spannend nog even.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Priscilla© » di sep 13, 2011 1:25 pm

nou, aan alles komt een einde zeggen ze wel eens...
er is nog niet 1 baby blijven zitten, dus de onze ook niet.
donderdag 15 sept. (de dag na mijn verjaardag) wordt ik opgenomen in het ziekenhuis.
dan willen ze gaan proberen me te "primen".
Dat betekend dat ze de baarmoedermond willen gaan "oprijpen".
zodra dit gelukt is kan ik worden ingeleid, of misschien gebeurd het dan wel spontaan.
zekerheid geeft het nog niet, het kan maarzo zijn dat het niet werkt en dat ze de priming herhalen.
spannend, we zien het wel, maar eng is het wel!
misschien heb ik vrijdag mijn baby al wel in mijn armen... :)
morgen eerst mijn verjaardag nog, daarna de verjaardag van Dreumes hopelijk!!
Priscilla©
Lid

Berichtdoor Noekie » di sep 13, 2011 3:02 pm

Nou dat klinkt wel heel spannend allemaal...
Probeer nog maar lekker je rust te nemen want zoals je zelf al zei misschien heb je vrijdag je kindje in handen!
En een fijne verjaardag morgen!
Noekie
Lid

Berichtdoor o-lief-antje » wo sep 14, 2011 3:50 pm

Hoi Priscilla,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel sterkte en succes morgen.
Ik ken het primen en hoop dat bij jou alles net zo vlot gaat als bij mij vier jaar geleden, zodat je morgen nog de kleine in je armen kan houden.
Liefs, Petra.
o-lief-antje
Lid

Berichtdoor Blaine » wo sep 14, 2011 8:38 pm

Priscila, gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop op een spoedige bevalling.
Spannend hoor, we zullen het wel snel lezen.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor chelleke » wo sep 14, 2011 9:56 pm

toi toi toi

en gefeliciteerd :wink:
Liefs Angèl
Vanaf febr 1999 diagnose RA
https://www.facebook.com/chelleke1711
chelleke
Lid

Berichtdoor Blaine » ma sep 19, 2011 3:15 pm

en en en ....? :lol:
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Noekie » wo sep 21, 2011 3:07 pm

Ik ben nu ook wel heel benieuwd.....
Noekie
Lid

Berichtdoor Priscilla© » do nov 17, 2011 3:26 pm

hallo allemaal!

ik kan helaas niet het volledige verhaal vertellen op het moment, maar het komt er in het kort op neer: Ik ben op 16 september bevallen van een práchtige zoon Jayson!
De bevalling ging niet helemaal voorspoedig. Jayson bleek met zijn hoofdje wat gedraait te zitten en kon daardoor niet volledig indalen. Ze hebben geprobeert zijn hoofdje te draaien nadat ik al een aantal keren moest persen zonder persweeën, in de hoop hij toch niet iets verder zou dalen. Het hoofdje draaien bleek niet te lukken na diverse pogingen. De verloskundige zei; jij krijgt 'm er zelf nooit uit als hij zo ligt, ik bel de gynaecoloog.
Deze was er al snel en probeerde ook het hoofdje te draaien. Ook hem lukte het niet. Uiteindelijk kreeg ik persweeën en werd er besloten om de vacuumpomp te gebruiken. Jayson bleek behoorlijk "vast" te zitten en na 3 persweeën en de vacuum kwam hij dan eindelijk. Tijdens de bevalling werd besloten de kinderarts te bellen. Die was er ook al snel.
Jayson was blauw doordat ie zuurstof gebrek kreeg tijdens de bevalling. Hij kwam niet erg goed op gang dus hebben ze hem na misschien 30 sec bij me te hebben gelegen weer meegenomen. In een andere ruimte zijn ze met 'm bezig geweest. Toen hij "op gang" was, kwam hij weer even terug bij me, maar weer binnen een zeer korte tijd namen ze 'm gelijk mee, hij moest de couveuse in. Ook had hij koorts.
Hij heeft antibiotica gekregen en heeft gelijk allerlei testen moeten doorstaan waar de koorts vandaan kwam.
Ik zelf kreeg nadat ze Jayson bij me weg hebben gehaald een bloeding. Toen ik naderhand mocht douchen viel ik flauw zodra ik uit bed kwam.
Om een lang verhaal kort te maken; ik ben na de bevalling naar de afdeling gebracht en met mijn bloedverlies is niets gedaan. Na een dag of 3 a 4 werd dan eindelijk mijn HB geprikt. Continu heb ik aangegeven wat er gebeurd was na de bevalling, maar er was niets vermeld in het dossier. Ik heb steeds aangegeven hoe ik me voelde en was lijkbleek, zakte steeds iedere keer net niet in elkaar. Gelukkig werd op mijn meerdere malen verzoek dan HB geprikt. Ik bleek van 8,1 nu een HB te hebben van 5,5.
Ik moet ongeveer een liter of meer zijn verloren, ze weten het niet.
"een bloedtransfusie hoeft op dit moment niet" werd er gezegd, wel zou ik medicijn in het infuus toegedient krijgen, maar die was net afgekoppelt...
dus kreeg ik staaltabletten.
Voordat ze wisten dat mijn HB zo laag was, werd me steeds gezegd, je moet wel blijven lopen hoor, niet steeds in bed, anders ontwikkel je een trombose been..(!!)
In een rolstoel moest ik steeds naar mijn zoon, die op een andere afdeling lag, ik wilde borstvoeding geven, dus moest naar 'm toe, onderstussen moest ik kolven, op tijd terug zijn voor mijn eten en mijn middag rust, die ik niet kreeg omdat Jayson dan gevoed moest worden en omdat het ziekenhuis aan het renoveren was. "lang leve de boormachines"!
Om het kort te zeggen, ik werd in het ziekenhuis alleen maar beroerder. Gelukkig mochten we met een week naar huis en heb ik een fantastische kraamhulp gehad en hulp van mijn fantastische man.
de koorts van Jayson bleek van de ruggeprik te komen die ik had gehad en gelukkig is hij kern gezond!
hij woog 3865 bij de geboorte en was 52 cm.
Hij doet het fantastisch, groeit al goed!
Laatst bijgewerkt door Priscilla© op wo feb 15, 2012 3:41 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Priscilla©
Lid

Berichtdoor AnnemiekV » do nov 17, 2011 3:35 pm

Wat een verhaal zeg,maar je hebt er dan wel heel cliché iets geweldigs voor terug gekregen!Gefeliciteerd met je prachtige zoon,en wat een leuke foto's met die stekelhaartjes,een echt jochie zeg!!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma