Zwanger

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Zwanger

Berichtdoor Noekie » do nov 17, 2011 3:40 pm

Gefeliciteerd!! En wat een knapperd met zo'n bos haar!
Jammer van al die trubbels na de bevalling, hopelijk kun je dat gauw vergeten.
Geniet er van en heel veel geluk saampjes!!!
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Blaine » do nov 17, 2011 4:55 pm

Jaha eindleijk een deel van je verhaal.
Gefeliciterd met jullie mooie mannetje, wat een mooi kereltje, wauw. Wat fijn dat hij niks mankeert en helemala gezondis
dat is toch altijd weer ene groot geschnk.
Hoe is het nu met jou? Voel je je nu weer helemaal lekker en heo is het met de reuma?
Geniet ar fijn van je mannetje.

groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor chelleke » do nov 17, 2011 8:09 pm

Gefeliciteerd met je zoon!!
Liefs Angèl
Vanaf febr 1999 diagnose RA
https://www.facebook.com/chelleke1711
chelleke
Lid

Berichtdoor Priscilla© » do nov 17, 2011 10:38 pm

thnxx allemaal!
ja mooi he, dat haar!
ik heb even zijn gewicht veranderd in mijn eerdere bericht.
ik zag dat ik de cijfers had omgedraait. ik schreef 3685 gr, maar het was 3865 gram.
De gyn riep in alle commotie toen ie aan het trekken was: "het is wel een beer zeg!!" met het zweet op z'n voorhoofd, haha.
met mij gaat het inmiddels weer best goed. Het heeft lang geduurd voor ik voelde dat mijn HB weer aan het stijgen was.
de reuma is gelukkig rustig, hoewel ik met deze mist nog steeds veel last bemerk.
ook ben ik vreselijk vermoeid, dat nekt me het meest op het moment, maarja, ik doe het voor een goed doel, hij is het meer dan waard.
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Henk » vr nov 18, 2011 3:33 am

Het zoveelste bewijs dat de combinatie 'zwangerschap en reuma' (op zich) geen probleem hoeft te zijn.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en bedankt voor de mooie foto's.

Wel verwarrend trouwens... volgens het plaatje onderaan ben je inmiddels al een maand of 11 zwanger... :ewink:
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor AP 1978 » vr nov 18, 2011 12:02 pm

Gefeliciteerd met jullie zoon!
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Priscilla© » vr nov 18, 2011 1:08 pm

@Henk, haha er staat een min voor, nu kan je dus zien dat Jayson (tjee, wilde al bijna weer "Dreumes" schrijven -even afleren-) inmiddels 56 dagen is, wanneer ik dit schrijf.
Ook handig om te weten! :lol:

voor wat betreft de reuma en zwangerschap-kind, inderdaad, het bewijst het maar weer dat het zeker heel goed samen gaat.
ik heb de maatschappij nog geen cent meer gekost, sterker nog, ik heb ze geld bespaart omdat het erg goed gaat dankzij mijn zwangerschap en borstvoeding (!!)

een grappig weetje: Zoals jullie misschien weten zet ik mij in voor jongeren met reuma samen met The Young Connexion.
Toen "wij" van TYC een jongerenavond georganiseerd hadden dat ging over: Zwangerschap en reuma medicijnen, en iedereen aandachtig zat te luisteren naar de arts die vertelde over de mogelijkheden voor wat betreft zwanger willen worden/zijn en reuma medicijnen, toen ben ik bevallen.
Leuk toevalletje!
(voor de duidelijkheid, ik was daar niét aanwezig hoor :lol: )
Priscilla©
Lid

Berichtdoor Blaine » vr nov 18, 2011 3:50 pm

nee maar ged ook dat je dara niet aanwezig was, dat was voor de bezoekers waarschijnlijk wel iets te veel van
het goede geweest :lol: .
Fijn dat de reuma zo rustig is, wauw, knap van je dta je bv geeft daar moest ik dus echt niet aandenken, maarja nu was het bij mij ook tijdnes de zwangerschap
al bepaald niet rutig te noemen qua reuma dus dan is de keus snel gemaakt. En taj een dooddoener maar
moe hoort er gewoon nog even bij :wink: .
Geniet maar lekker van het kleine mannetje, voor je het weet is hij groot :lol: .
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor fab83 » di nov 22, 2011 8:26 pm

GEFELICITEERD!!! Wat een schatje!! veel geluk samen!!
fab83
Lid

Reumavorm: artritis/bechterew

Berichtdoor Priscilla© » wo nov 23, 2011 11:22 am

gister ben ik voor de 2de keer naar het consultatie bureau geweest met 'm, de eerste prikjes :( :( zo zielig!
maar hij heeft het heel goed gedaan, heel eventjes gehuild, stoere man!
en wat ik me daar toch hoorde op het bureau over hem....
hij ligt gewoon zeker wel een maand voor op een gemiddelde baby met wat ie allemaal al kan!
hij is 9 weken en kan lachen zoals hij nu zou moeten kunnen, ook volgt ie je met zijn oogjes, ook op schema, maar wat ie allemaal nog niet hoeft is; kijken naar zijn handjes, op de knuistjes sabbelen (= ontdekken), de handjes open houden ipv gesloten handjes, brabbelen tegen je als je tegen 'm praat. (overigens brabbelt ie ook tegen de giraffe van het muziekmobiel :lol: ) als ik zijn handjes pak en zijn armpjes strek dan wil ie zichzelf optrekken, wanneer ik de speen in zijn handje stop dan probeert ie 'm zelf in de mond te stoppen. (door de nog grove moteriek lukt dit nog niet maar hij brengt 'm wel naar zijn hoofd en zijn mondje gaat open) en 3 keer heefie al zelf een knuffeltje vast gepakt als ik 'm aanreik! (wel even gedult hebben :wink: ) al deze laatste dingen hoeftie nog helemaal niet te doen en dus ligt ie zeker wel een maand voor! ik ben zo trots op mijn mannetje!!
gister avond was ie niet helemaal lekker door de prikjes, alleen in mijn armen was ie rustig.
later hielp dat ook niet meer en heeft ie vreselijk gehuild en kreeg ik 'm niet stil.
koorts had ie niet, ik heb 'm toch een paracetamol gegeven tegen de pijn aan zijn beentjes.
vervolgens heb ik 'm gevoed en is ie heerlijk in slaap gevallen tot vannacht 3 uur! toen weer gevoed en hij heeft weer heerlijk geslapen tot half 8 vanochtend! na zijn voeding was ie vrolijk en hebben we samen kunnen lachen, hij heeft een goed gesprek gehad met de vaas met bloemen :lol: en samen hebben we genoten van de eend die liedjes zingt en mooie kleurtjes door de lamp geeft.
nu is hij heerlijk in slaap gevallen door het gezoem van de stofzuiger.
had ik al gezegd dat ik trots op 'm ben? :wink:
Priscilla©
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo nov 23, 2011 6:30 pm

Ik zocht de knop 'vind ik leuk' maar die is hier niet, haha!!!
AP 1978
Lid

Berichtdoor fab83 » ma nov 28, 2011 6:55 pm

Ahhh wat schattig!! Leuk dat je er zo lekker van geniet!! Word er helemaal blij van als je jou berichtje leest haha zeker het mooiste wat je is overkomen!!Veel geluk en gezondheid toegewenst!!
fab83
Lid

Reumavorm: artritis/bechterew

Berichtdoor AP 1978 » wo feb 22, 2012 12:36 pm

Hoi Priscilla,

Je ticker geeft aan dat je weer zwanger bent, klopt dat..?
AP 1978
Lid

Berichtdoor Blaine » wo feb 22, 2012 1:52 pm

Ik had het idee dat de ticker dacht ben zo ver verlopen begin maar opnieuw te tellen, maar .....?
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Priscilla© » do feb 23, 2012 12:18 am

haha, ik zie het ook, dat de ticker opnieuw begonnen is.
nee, ik ben (helaas?) niet zwanger.
ik zeg helaas, omdat ik dat fijne gevoel wel mis dat mijn prachtige baby lekker in mijn buik zat. en dat ik zo gek ben op mijn mannetje, dat ik alles nog wel een keer zou willen beleven, (behalve dan de minder goede dingen natuurlijk ;)) maar het is nog te vroeg.
we genieten zo ontzettend van onze mooie man en zijn er best druk mee.
Hij doet het ontzettend goed. hij kan al mooi op de buik rollen en door rollen naar de andere zij. wanneer ik 'm in zijn ledikant heb gelegd, ligt ie in een mum van tijd over dwars in bed, met zijn voetjes tegen de spijltjes en is ie aan het spelen. Normaal ligt ie in de wieg, bij ons op de kamer, daar kan dat niet, de wieg is veel kleiner.
Van de week zei ie zo iets als : babagaga" toen ie aan het mopperen was. dus er komen wat klanken bij.
Hij pakt zelf zijn speeltjes en doet vooral veel buik spier oefeningen omdat ie wil zitten.
hij tilt zijn hoofd, schouders en benen omhoog en strekt zijn armen, steekt zijn tongetje daar een beetje bij uit, meneer probeert dan over eind te komen. zó grappig om te zien, en dan zijn gezichts uitdrukking er bij; met een grote glimlach en vast beradenheid.
ik zeg het je, die heeft straks al een six-pack voor dat ie loopt!
ook een grappig gezicht wanneer ie dat in de wandelwagen doet, als je buiten loopt, dan schiet ik altijd in de lach.
het is dat de kap er over zit tegen de kou/wind, anders zou zijn hoofd ineens boven de bak waar ie in ligt uit steken, haha!
als ik zijn handjes pak, trekt ie zich op, en dan kijkt ie zó ontzettend trots en kijkt snel om zich heen, links, rechts, overal kijkt ie, alsof ie zo snel mogelijk alles in zich op wil nemen voor het niet meer kan.
Hij heeft veel goede zin, lacht veel en is (nog) vriendelijk tegen iedereen. alleen slapen dat wil ie niet zo, volgens mij is ie bang dat ie wat mist.
s'nachts gaat het slapen goed, s'avonds gaat het langzaam wat beter en slaapt ie een paar uur.
overdag slaapt ie misschien maar 2 x en dan een half uurtje ofzo, soms langer of korter. veel te weinig.
dat trekt er wel aan, kan ik zeggen, ik ben erg vermoeid.
als ie s'morgens wakker word, ben ik nog helemaal kapot, en wil ik niet wakker worden. maar als ik 'm dan hoor kletsen en geluidjes maken luister ik graag naar hem en wordt dan toch maar al te graag wakker.
ik stop er maar eens mee, volgens mij kan ik wel uren over 'm praten, haha.

Groetjes Pris
Priscilla©
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma