Gestopt met mtx

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Gestopt met MTX

Berichtdoor AP 1978 » do nov 25, 2010 9:05 pm

Hallo allemaal,

Ik kijk de laatste tijd regelmatig op dit gedeelte van de site, omdat ik ook een kinderwens heb. Ik heb dus al wat ervaringen gelezen. Vandaag ben ik bij de reumatoloog geweest en heb ik overlegd te stoppen met MTX (zat inmiddels al op 25 mg, per injectie). Voor een groot deel wegens de kinderwens en ook een beetje om te kijken wat het met me doet. Ik heb sinds februari van dit jaar namelijk vage klachten als een raar gevoel in mijn hoofd, duizeligheid (dwz. ineens het gevoel in de lift te staan), korrelig zien, oorsuizingen en moeheid. Ik ben al bij de KNO-arts, oogarts en neuroloog geweest en heb zelfs een hersenscan gehad maar er wordt niets gevonden. De periode dat ik toch nog moet wachten (reumatoloog adviseert 4 maanden) wordt nog bloedonderzoek gedaan naar bijvoorbeeld diabetes, schildklierafwijking en B12. Maar hopelijk komt er niets bijzonders uit en is het te wijten aan de MTX.
Ik ben wel huiverig voor wat me te wachten staat aan klachten. Tot nu toe bleef de AP beperkt tot een knie. Ik heb al een recept gekregen voor Naproxen indien nodig en kan eventueel ook aan de Sulfasalazine, maar ik stel me er toch op in dat dat niet voldoende zal zijn... En dan loop ik dus mank. En dat ziet iedereen. Hoe gingen jullie om met vragen van vrienden/kennissen/collega's enzovoort in de periode dat jullie gestopt waren met de medicijnen maar nog niet zwanger?

Groetjes,

AP 1978
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Re: Gestopt met MTX

Berichtdoor dillie » do nov 25, 2010 10:08 pm

Hoi. Mijn kinderwens is inmiddels in vervulling gegaan maar ik weet nog goed hoe het was om te stoppen met medicijnen enz.