Wat nu?

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Wat nu?

Berichtdoor Bommetje » vr feb 03, 2012 3:50 pm

Dank allen!

@AP: Omdat ze zgn prematuur en dysmatuur geboren is, is ze vanaf geboorte onder controle bij een kinderarts. Daar werd de hartruis opgemerkt en zo is het balletje gaan rollen voor verdere onderzoeken. En bij één van de controles vertrouwde de arts het niet helemaal en wilde foto's van haar longetjes laten maken en haar een nachtje ter observatie houden. Zo kwamen ze er achter dat ze vocht in haar longetjes had, als gevolg van dat gaatje tussen de hartkamers. Dit is iets dat rond de 6e-10e week vd zwangerschap dus al niet helemaal goed afgemaakt is (zoals ik het begrijp?! ;) ), dus heeft idd niks met de reuma om medicatie te maken volgens mij....
Nou is ze ook nog eens strontverkouden, dus moest vanmorgen weer naar het ziekenhuis om even te controleren of het verder oké was, maar gelukkig klonken haar longetjes nog steeds schoon!

De artsen zeggen allemaal dat het maar goed is dat het een meid is, want die zijn zo lekker pittig en echte vechtertjes. (Dat belooft wat voor later hihi....) Ondanks alles is ze zo zoet en vrolijk. Ze lacht er hele dagen op los naar mama, papa, opa's en oma's, maar ook naar de katjes, de lamp of de speeltjes boven de commode haha... Dat doet ons zo goed, dat we soms heel even alle ellende vergeten....... :D
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Reumavorm: AP, artrose & FM

Berichtdoor Blaine » vr feb 03, 2012 4:28 pm

Ik mis even de respect knop, wel goed dat ze het zo snel hebben ontdekt, al
Enig idee wanneer ze geholpen moet worden?
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Bommetje » vr feb 03, 2012 7:58 pm

Haha dank je.
En nee, daar horen we de 15e meer over. Voor zover nu bekend zal dat zijn als ze ca. 5kg weegt. Vanmorgen is ze toevallig gewogen en ze woog nu 3540 gram. We hebben dus nog wel even te gaan dan! Ik vermoed dat het zo in de zomer zal gaan gebeuren....
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Berichtdoor AP 1978 » za feb 04, 2012 6:36 pm

Nou, goed om te horen dat jullie de moed erin houden, en dat ze zelf laat zien dat ze zich lekker voelt en plezier heeft. Idd, fijn dat het zo snel ontdekt is!
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Bommetje » do aug 02, 2012 2:51 pm

Na heel heftige maanden eindelijk weer eens de tijd en fut online te komen.....

Onze dochter is eind maart geopereerd aan een zgn VSD (simpel gezegd: gaatje tussen de hartkamers) en ASD (simpel gezegd: gaatje tussen de boezems van het hart). Middels een open hart operatie zijn de gaatjes afgedicht en na 10 dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben mocht zij mee naar huis. Hersteld was zij toen nog lang niet, maar wel voldoende om thuis verder te zorgen gelukkig!
Inmiddels is ze helemaal goed hersteld en onwijs hard aan het groeien geslagen. Sterker nog: in de eerste twee maanden na de operatie is ze bij elkaar geteld harder gegroeid (in cm en kg) dan de eerste 5 maanden van haar leventje!
Ze is nog steeds een kleine meid (9 maanden oud en past bijnaaaa in maatje 68 haha), maar dat boeit nu niks meer. Ze doet het goed! Ze eet voor drie en laat zich voor drie horen haha!

Met míjn gezondheid gaat het nog steeds niet goed. Ik blijf veel last houden van algehele malaise, pijn, vermoeidheid en maar niet te beginnen over mijn concentratie of geheugen. Ik zou zo graag weer willen werken, even niet alleen maar moeder zijn. Maar goed, dat zit er voorlopig nog niet in vrees ik.... Overigens denk ik dat alles er zo ingehakt heeft (vervelende zwangerschap, nare bevalling en vervolgens problemen met haar gezondheid) dat dit mij ook niet in de koude kleren is gaan zitten. Zowel mentaal als fysiek. Natuurlijk zou ik mijn lieve en mooie meisje nooit meer willen missen!!!! Maar het is misschien maar goed dat ik dit vooraf allemaal niet wist... anders weet ik eerlijk gezegd niet of ik er ooit aan was begonnen....
Bommetje
Lid

Berichtdoor dillie » do aug 02, 2012 8:10 pm

Helaas herken ik je gevoelens. Ik ben zelf inmiddels een paar jaar verder en...voel me heel wat beter zowel lichamelijk als tussen de oren. Maar een nieuwe zwangerschap, daar begin ik dus niet aan. Ik wens je veel sterkte!!
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor maris » do aug 02, 2012 9:11 pm

Hallo,
erg fijn dat met jullie meisje alles oke is gegaan! Is ze nu "helemaal" gezond verklaard? Lijkt me erg prettig...!
(mijn achternichtje die "gewoon" gezond en wel was (gewoon op tijd geboren etc etc) had met bijna 2 jaar ook "pas" (tja die hadden ze bij mij dus al heel snel aan...) maatje 74 aan, dus waarschijnlijk haalt ze die nog wel in!! ;-)

Maar vroeg me af of met jouw algehele malaise er ook weleens een bekeken is op vitamine D te kort? Vriendin van mij bleek dit na een zwangerschap te hebben. Ze bleef dus ook lusteloos, erg moe etc etc. Is zelfs (toen ze nog niet wist wat ze had) gestopt met werken omdat het haar te zwaar viel om te "moederen" en werken. Tis maar meedenken....
hoop in ieder geval dat je je snel weer fitter/gezonder voelt!

Geniet verder maar flink en niet met mate, voor je het weet..... ;-)
Groetjes
maris
Lid

Berichtdoor Bommetje » zo aug 05, 2012 8:23 am

@dillie: Fijn te horen dat het bij jou uiteindelijk wel weer gestabiliseerd is. Wij houden het er ook écht bij één! Maar dat had ik gelukkig vooraf al bedacht, dus dat scheelt. Mocht ik ooit toch nog de drang en behoefte krijgen, gaan we kijken of we in aanmerking komen voor een pleegkindje hebben m'n man en ik afgesproken ;-)

@maris: Ze is nu inderdaad gewoon "net als elk ander kindje", alleen dan met een litteken op haar borst... Dat vond ik vooraf een heel naar idee m.n. omdat het voor een meid toch wat anders kan zijn zeg maar. Maar we hadden geen keuze, ze zou er anders uiteindelijk aan overlijden. Bovendien is hel litteken erg mooi geheeld, nu al! Terwijl de operatie nog maar een paar maanden geleden is. Dat kan dus alleen maar nog beter worden!
Jouw achternichtje gaat ze zeker inhalen hoor haha. Na de operatie wilde ze heel veel inhalen qua eten. Omdat ze niet meer melk mocht (wordt dan te belastend voor het lijfje) zijn we op advies van de kinderarts al vrij vroeg met het introduceren van vast voedsel begonnen. En lekker dat ze dat vindt! Sindsdien eet ze als een dijker en groeit ze als kool haha!
Wat betreft de vitamine D... Ik ben daar na m'n zwangerschap nog wel op geprikt, net als Pfeiffer, bloedarmoede enz. Maar niks. Ik vrees dat het reuma-gerelateerd is. Ik heb drie weken geleden een depomedrol injectie gehad en ik merkte na 1,5 dag een groot verschil in pijn en ontstekingen, maar ook in de vermoeidheid! Ik had ineens energie haha! Helaas was het van korte duur. Ik heb me denk ik een week goed gevoeld ervan.
Ik heb gelukkig bijna vakantie en daarna weer afspraak bij de reumatoloog....
Bommetje
Lid

Berichtdoor Blaine » zo aug 05, 2012 12:04 pm

Jemig wat ene heftige periode met jullie meisje, gelukkig zijn deoperatie goed geslaagd en voelt ze zich nu ook duidleijk beter. Het is wel een zware periode geweest voor jullie zeg, pfff. Leuk dat ze nu zoveel beter groeit, komt helemaal goed!!

Wat betreft het moe zijn, hier ook erg veel moe krijg sinds kort vitb12 injecties en ben nu veel minder moe, en daar boven op inderdaad extra vit D want mijn waarden waren dus inderdaad niet goed, dus misschien nog eens laten checken :wink: .
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Bommetje » zo aug 05, 2012 8:58 pm

Hmmm nou bedankt voor de tips... Ga morgen misschien toch maar voor de zekerheid eens bellen met de huisarts! ;)
Bommetje
Lid

Berichtdoor AP 1978 » di aug 07, 2012 12:48 pm

Fijn dat het herstellen is begonnen! Vanaf nu kan het alleen maar beter worden. Hopelijk breekt voor jou nu ook de tijd aan van opkrabbelen en op krachten komen...
AP 1978
Lid

Vorige

Keer terug naar Zwangerschap en reuma