Wat nu?

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Wat nu?

Berichtdoor Bommetje » ma dec 13, 2010 12:48 pm

Hallo!

Ik ben nieuw hier en zal me dus eerst even snel voorstellen!
Ik ben 32 en net getrouwd. Ik werk fulltime als projectmanager. Mijn klachten begonnen op mijn 15e (artrose) en later is ook FM en AP geconstateerd. Om die reden heb ik diverse midicijnen gegebruikt. Aangezien mijn man en ik een kinderwens hebben, hebben we besloten vorig jaar langzaam de MTX en Humira af te bouwen.
Alles met als doel natuurlijk: zwanger worden!

Alleen.... we hebben momenteel nog twee huizen (i.v.m. verkoop die maar niet op wil schieten... :() en tegen alle verwachting in heb ik nog steeds geen vast contract op mijn werk! Voor ons reden om de kinderwens nog heel even on hold te zetten, aangezien dat niet de meest ideale situatie is om een kindje te gaan krijgen.... (Oké, mijn man is zo verstandig, ikzelf ben meer het "het-komt-wel-goed-type" ;))
De vraag is nu alleen: WAT NU??

Ik ben inmiddels 9 maanden gestopt met Humira en zo'n 6 maanden gestopt met de MTX. Maar de klachten zijn behoorlijk aanwezig momenteel. Niks doen lijkt niet de optie, aangezien we nu niet op korte termijn aan onze kinderwens kunnen werken (hihi klinkt leuk... :mrgreen: )
Maar weer aan de MTX gaat 'em ook niet worden, gezien de lange tijd voor je er wat van merkt en de 3 maanden afbouwen?!
Ik heb nu met tussenpozen van 4-6 weken 80mg injecties prednisolon gekregen, maar dat houdt ook een keer op. En sulfazalazine heeft eerder nooit veel voor me gedaan....

Uiteraard zal ik eea ook in januari met mijn reumatoloog bespreken, maar ben benieuwd naar jullie mening! Dus... Mensen met tips? :D
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Reumavorm: AP, artrose & FM

Re: Wat nu?